Jezdci M-Sportu, Elfyn Evans a Ott Tänak, pojednou ve Walesu o tomto víkendu o svoji budoucnost v MS v rally. Oba dva ví, že jejich auto na rozblácených cestách, které můžeme ve Walesu očekávat, má dobrou rychlost.
Poté, co ani Elfyn Evans ani Ott Tänak ve Španělsku nezískali ani bod, jedou teď ve Velké Británii podle vyjádření jejich šéfa, Malcoma Wilsona, o svoji budoucnost v britského týmu M-Sport. Rozhodovat se bude na soutěži, která je známá pro svůj specifický charakter - na posádky čeká sice hodně rychlá, ale také hodně blátivá, mlhavá a často i zmrzlá trať. Podmínky se v tomto období navíc velmi rychle mění.
Elfyn Evans aktuálně drží v průběžném pořadí sedmou a Ott Tänak desátou příčku. Aby byli na soutěž dobře připraveni, absolvovali oba jezdci test, na kterém dohromady najezdili asi 1000 km, jezdilo se na testovacím úseku M-Sportu v Greystoke.
"Je vždy pěkné zakončit sezonu doma. Domácí publikum opravdu stojí za námi a já se už těším na to, že zažiji podruhé v rallyovém autě jednu z nejlepších rally," říká Elfyn Evans. Vloni byl tento mladík pátý, letos má tedy na co navazovat. Je mu ale jasné, že zisk podia bude hodně těžký. Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen z Volkswagenu pojedou určitě zcela naplno, protože budou bojovat o druhé místo celkově. Jezdci Citroënu i Hyundai dají také do soutěže vše, protože tyto dva týmy bojují o druhé místo mezi konstruktéry. "Konkurence bude velká, hodně lidí se zde bude snažit o zisk podia. Když ale půjde všechno perfektně, tak budeme více než schopni zabojovat o dobrý výsledek," dodal tento Walešan.
Ott Tänak před soutěží řekl: "Víme, co nás čeká a jsme s tím smíření. Chci na to zatlačit, což jsme dělali už i na posledních šotolinových soutěžích. Konkurence bude velká, ale vím, že na šotolině můžeme být konkurenceschopní. Sezonu chceme ukončit tak, že se dále zlepšíme a odevzdáme tu nejlepší práci, kterou budeme moci."
To týmový šéf, Malcolm Wilson, ještě jednou připomenul, o co se o víkendu ve Walesu pojede: "Jak Elfyn tak i Ott mají na takovýchto etapách hodně zkušeností a oba ví, že Ford Fiesta RS WRC na šotolině představuje konkurenceschopný paket. Konkurence bude velká, ale sezonu chceme zakončit bezpodmínečně se silným výsledkem."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.