Jezdci M-Sportu, Elfyn Evans a Ott Tänak, pojednou ve Walesu o tomto víkendu o svoji budoucnost v MS v rally. Oba dva ví, že jejich auto na rozblácených cestách, které můžeme ve Walesu očekávat, má dobrou rychlost.
Poté, co ani Elfyn Evans ani Ott Tänak ve Španělsku nezískali ani bod, jedou teď ve Velké Británii podle vyjádření jejich šéfa, Malcoma Wilsona, o svoji budoucnost v britského týmu M-Sport. Rozhodovat se bude na soutěži, která je známá pro svůj specifický charakter - na posádky čeká sice hodně rychlá, ale také hodně blátivá, mlhavá a často i zmrzlá trať. Podmínky se v tomto období navíc velmi rychle mění.
Elfyn Evans aktuálně drží v průběžném pořadí sedmou a Ott Tänak desátou příčku. Aby byli na soutěž dobře připraveni, absolvovali oba jezdci test, na kterém dohromady najezdili asi 1000 km, jezdilo se na testovacím úseku M-Sportu v Greystoke.
"Je vždy pěkné zakončit sezonu doma. Domácí publikum opravdu stojí za námi a já se už těším na to, že zažiji podruhé v rallyovém autě jednu z nejlepších rally," říká Elfyn Evans. Vloni byl tento mladík pátý, letos má tedy na co navazovat. Je mu ale jasné, že zisk podia bude hodně těžký. Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen z Volkswagenu pojedou určitě zcela naplno, protože budou bojovat o druhé místo celkově. Jezdci Citroënu i Hyundai dají také do soutěže vše, protože tyto dva týmy bojují o druhé místo mezi konstruktéry. "Konkurence bude velká, hodně lidí se zde bude snažit o zisk podia. Když ale půjde všechno perfektně, tak budeme více než schopni zabojovat o dobrý výsledek," dodal tento Walešan.
Ott Tänak před soutěží řekl: "Víme, co nás čeká a jsme s tím smíření. Chci na to zatlačit, což jsme dělali už i na posledních šotolinových soutěžích. Konkurence bude velká, ale vím, že na šotolině můžeme být konkurenceschopní. Sezonu chceme ukončit tak, že se dále zlepšíme a odevzdáme tu nejlepší práci, kterou budeme moci."
To týmový šéf, Malcolm Wilson, ještě jednou připomenul, o co se o víkendu ve Walesu pojede: "Jak Elfyn tak i Ott mají na takovýchto etapách hodně zkušeností a oba ví, že Ford Fiesta RS WRC na šotolině představuje konkurenceschopný paket. Konkurence bude velká, ale sezonu chceme zakončit bezpodmínečně se silným výsledkem."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.