Jezdci M-Sportu, Elfyn Evans a Ott Tänak, pojednou ve Walesu o tomto víkendu o svoji budoucnost v MS v rally. Oba dva ví, že jejich auto na rozblácených cestách, které můžeme ve Walesu očekávat, má dobrou rychlost.
Poté, co ani Elfyn Evans ani Ott Tänak ve Španělsku nezískali ani bod, jedou teď ve Velké Británii podle vyjádření jejich šéfa, Malcoma Wilsona, o svoji budoucnost v britského týmu M-Sport. Rozhodovat se bude na soutěži, která je známá pro svůj specifický charakter - na posádky čeká sice hodně rychlá, ale také hodně blátivá, mlhavá a často i zmrzlá trať. Podmínky se v tomto období navíc velmi rychle mění.
Elfyn Evans aktuálně drží v průběžném pořadí sedmou a Ott Tänak desátou příčku. Aby byli na soutěž dobře připraveni, absolvovali oba jezdci test, na kterém dohromady najezdili asi 1000 km, jezdilo se na testovacím úseku M-Sportu v Greystoke.
"Je vždy pěkné zakončit sezonu doma. Domácí publikum opravdu stojí za námi a já se už těším na to, že zažiji podruhé v rallyovém autě jednu z nejlepších rally," říká Elfyn Evans. Vloni byl tento mladík pátý, letos má tedy na co navazovat. Je mu ale jasné, že zisk podia bude hodně těžký. Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen z Volkswagenu pojedou určitě zcela naplno, protože budou bojovat o druhé místo celkově. Jezdci Citroënu i Hyundai dají také do soutěže vše, protože tyto dva týmy bojují o druhé místo mezi konstruktéry. "Konkurence bude velká, hodně lidí se zde bude snažit o zisk podia. Když ale půjde všechno perfektně, tak budeme více než schopni zabojovat o dobrý výsledek," dodal tento Walešan.
Ott Tänak před soutěží řekl: "Víme, co nás čeká a jsme s tím smíření. Chci na to zatlačit, což jsme dělali už i na posledních šotolinových soutěžích. Konkurence bude velká, ale vím, že na šotolině můžeme být konkurenceschopní. Sezonu chceme ukončit tak, že se dále zlepšíme a odevzdáme tu nejlepší práci, kterou budeme moci."
To týmový šéf, Malcolm Wilson, ještě jednou připomenul, o co se o víkendu ve Walesu pojede: "Jak Elfyn tak i Ott mají na takovýchto etapách hodně zkušeností a oba ví, že Ford Fiesta RS WRC na šotolině představuje konkurenceschopný paket. Konkurence bude velká, ale sezonu chceme zakončit bezpodmínečně se silným výsledkem."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.