Jezdci M-Sportu, Elfyn Evans a Ott Tänak, pojednou ve Walesu o tomto víkendu o svoji budoucnost v MS v rally. Oba dva ví, že jejich auto na rozblácených cestách, které můžeme ve Walesu očekávat, má dobrou rychlost.
Poté, co ani Elfyn Evans ani Ott Tänak ve Španělsku nezískali ani bod, jedou teď ve Velké Británii podle vyjádření jejich šéfa, Malcoma Wilsona, o svoji budoucnost v britského týmu M-Sport. Rozhodovat se bude na soutěži, která je známá pro svůj specifický charakter - na posádky čeká sice hodně rychlá, ale také hodně blátivá, mlhavá a často i zmrzlá trať. Podmínky se v tomto období navíc velmi rychle mění.
Elfyn Evans aktuálně drží v průběžném pořadí sedmou a Ott Tänak desátou příčku. Aby byli na soutěž dobře připraveni, absolvovali oba jezdci test, na kterém dohromady najezdili asi 1000 km, jezdilo se na testovacím úseku M-Sportu v Greystoke.
"Je vždy pěkné zakončit sezonu doma. Domácí publikum opravdu stojí za námi a já se už těším na to, že zažiji podruhé v rallyovém autě jednu z nejlepších rally," říká Elfyn Evans. Vloni byl tento mladík pátý, letos má tedy na co navazovat. Je mu ale jasné, že zisk podia bude hodně těžký. Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen z Volkswagenu pojedou určitě zcela naplno, protože budou bojovat o druhé místo celkově. Jezdci Citroënu i Hyundai dají také do soutěže vše, protože tyto dva týmy bojují o druhé místo mezi konstruktéry. "Konkurence bude velká, hodně lidí se zde bude snažit o zisk podia. Když ale půjde všechno perfektně, tak budeme více než schopni zabojovat o dobrý výsledek," dodal tento Walešan.
Ott Tänak před soutěží řekl: "Víme, co nás čeká a jsme s tím smíření. Chci na to zatlačit, což jsme dělali už i na posledních šotolinových soutěžích. Konkurence bude velká, ale vím, že na šotolině můžeme být konkurenceschopní. Sezonu chceme ukončit tak, že se dále zlepšíme a odevzdáme tu nejlepší práci, kterou budeme moci."
To týmový šéf, Malcolm Wilson, ještě jednou připomenul, o co se o víkendu ve Walesu pojede: "Jak Elfyn tak i Ott mají na takovýchto etapách hodně zkušeností a oba ví, že Ford Fiesta RS WRC na šotolině představuje konkurenceschopný paket. Konkurence bude velká, ale sezonu chceme zakončit bezpodmínečně se silným výsledkem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.