Nejen výrobci očekávají od závodu v Číně hodně. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v této nejlidnatější zemi světa zákaznický potenciál a také potenciál zisku obchodního partnera.
MS v rally míří na východ. Od roku 2016 se dočkáme dlouho požadovaného závodu v Číně. Na největším automobilovém trhu světa mohou výrobci prezentovat své top sportovce a pokusit se získat nové zákazníky. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v Číně nový odbytový trh, nakonec musí přeci sehnat milion EUR, který jej bude tento zámořský závod stát.
"Musím to vidět jako investici a musím doufat, že se my, jako M-Sport, v Číně uvedeme jako spolehlivý partner a to jak pro zákaznický sport tak i pro výrobce, které [sport] zaujme. Abychom tam mohli předvést naše výkonnostní možnosti, tak bude také M-Sport dále vyvíjet World Rally Car," řekl Malcolm Wilson pro 'Motorsport aktuell'.
Wilson se stále nemůže spolehnout na pomoc nějakého výrobce, a tak i nadále počítá s autem na bázi Fordu Fiesta. Vývoj nových vozů WRC, které bychom měli vidět od sezony 2017, už běží na plné obrátky. Změnou pravidel by mělo dojít k velkém zatraktivnění vozů. I samotný Wilson se na nové vozy těší. "Hlavní rysy budoucích vozů WRC slibují opravdu snová auta. Základní model je jasně k rozeznání, přesto budou super sexy."
Co Wilsona ale netěší, je rozšíření kalendáře MS ze 13 na 14 soutěží. Brit by byl raději, kdyby se nejelo na Korsice. "Ta rally jednoduše není moderní, a tak je zbytečná. Měli jsme špatné servisní místo u menšího města, skoro žádné možnosti přenocování a tak dále. Průběh soutěže a náklady jsou pro mě neakceptovatelné. Kromě toho tam nebylo ani moc lidí. Je to zklamání, když v pátek večer vede Elfyn Evans rally a v našem servisu není ani člověk. Topliga musí myslet globálně a prezentovat se jinak - v tom jsou výrobci a promotér jednotní."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.