Nejen výrobci očekávají od závodu v Číně hodně. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v této nejlidnatější zemi světa zákaznický potenciál a také potenciál zisku obchodního partnera.
MS v rally míří na východ. Od roku 2016 se dočkáme dlouho požadovaného závodu v Číně. Na největším automobilovém trhu světa mohou výrobci prezentovat své top sportovce a pokusit se získat nové zákazníky. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v Číně nový odbytový trh, nakonec musí přeci sehnat milion EUR, který jej bude tento zámořský závod stát.
"Musím to vidět jako investici a musím doufat, že se my, jako M-Sport, v Číně uvedeme jako spolehlivý partner a to jak pro zákaznický sport tak i pro výrobce, které [sport] zaujme. Abychom tam mohli předvést naše výkonnostní možnosti, tak bude také M-Sport dále vyvíjet World Rally Car," řekl Malcolm Wilson pro 'Motorsport aktuell'.
Wilson se stále nemůže spolehnout na pomoc nějakého výrobce, a tak i nadále počítá s autem na bázi Fordu Fiesta. Vývoj nových vozů WRC, které bychom měli vidět od sezony 2017, už běží na plné obrátky. Změnou pravidel by mělo dojít k velkém zatraktivnění vozů. I samotný Wilson se na nové vozy těší. "Hlavní rysy budoucích vozů WRC slibují opravdu snová auta. Základní model je jasně k rozeznání, přesto budou super sexy."
Co Wilsona ale netěší, je rozšíření kalendáře MS ze 13 na 14 soutěží. Brit by byl raději, kdyby se nejelo na Korsice. "Ta rally jednoduše není moderní, a tak je zbytečná. Měli jsme špatné servisní místo u menšího města, skoro žádné možnosti přenocování a tak dále. Průběh soutěže a náklady jsou pro mě neakceptovatelné. Kromě toho tam nebylo ani moc lidí. Je to zklamání, když v pátek večer vede Elfyn Evans rally a v našem servisu není ani člověk. Topliga musí myslet globálně a prezentovat se jinak - v tom jsou výrobci a promotér jednotní."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.