Nejen výrobci očekávají od závodu v Číně hodně. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v této nejlidnatější zemi světa zákaznický potenciál a také potenciál zisku obchodního partnera.
MS v rally míří na východ. Od roku 2016 se dočkáme dlouho požadovaného závodu v Číně. Na největším automobilovém trhu světa mohou výrobci prezentovat své top sportovce a pokusit se získat nové zákazníky. Také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, vidí v Číně nový odbytový trh, nakonec musí přeci sehnat milion EUR, který jej bude tento zámořský závod stát.
"Musím to vidět jako investici a musím doufat, že se my, jako M-Sport, v Číně uvedeme jako spolehlivý partner a to jak pro zákaznický sport tak i pro výrobce, které [sport] zaujme. Abychom tam mohli předvést naše výkonnostní možnosti, tak bude také M-Sport dále vyvíjet World Rally Car," řekl Malcolm Wilson pro 'Motorsport aktuell'.
Wilson se stále nemůže spolehnout na pomoc nějakého výrobce, a tak i nadále počítá s autem na bázi Fordu Fiesta. Vývoj nových vozů WRC, které bychom měli vidět od sezony 2017, už běží na plné obrátky. Změnou pravidel by mělo dojít k velkém zatraktivnění vozů. I samotný Wilson se na nové vozy těší. "Hlavní rysy budoucích vozů WRC slibují opravdu snová auta. Základní model je jasně k rozeznání, přesto budou super sexy."
Co Wilsona ale netěší, je rozšíření kalendáře MS ze 13 na 14 soutěží. Brit by byl raději, kdyby se nejelo na Korsice. "Ta rally jednoduše není moderní, a tak je zbytečná. Měli jsme špatné servisní místo u menšího města, skoro žádné možnosti přenocování a tak dále. Průběh soutěže a náklady jsou pro mě neakceptovatelné. Kromě toho tam nebylo ani moc lidí. Je to zklamání, když v pátek večer vede Elfyn Evans rally a v našem servisu není ani člověk. Topliga musí myslet globálně a prezentovat se jinak - v tom jsou výrobci a promotér jednotní."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.