Tovární tým Hyundai v současné době nezaměstnává jenom vývoj nové generace vozu i20 WRC, ale také i20 ve specifikaci R5, která bude určena pro zákaznický program. Testovací program tohoto stroje má již brzy začít.
Obrazně by se dalo říci, že u Hyundai se aktuálně světla nezhasínají. Tým kolem Michela Nandana dokončuje vývojové práce na nové i20 WRC, která by měla snížit (nebo vymazat) ztrátu na konkurenci. Vedle toho běží další práce na generační obměně, která se bude konat v roce 2017.
Ani to však není vše - na bázi budoucí generace i20 WRC vzniká také model pro kategorii R5. Hyundai už dokončil první testovací model. Ten již brzy absolvuje svůj roll-out. Hned poté začne testování, na kterém by se měl podílet převážně Kevin Abbring.
Holanďan má s vozy R5 zkušenosti ze svého působení u Peugeotu, proto by mohl Korejcům poskytnout cenné rady a tipy, například ohledně slabých stránech těchto vozů. Pro zákazníky by vůz kategorie R5 měl Hyundai nabízet od sezony 2017.
Cílem Hyundai je samozřejmě vytvořit auto, které se bude schopné poměřovat se Škodou Fabia R5, která ustanovila v této kategorii nová měřítka.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.