Světová rada FIA předběžně schválila návrh kalendáře WRC pro rok 2014. V kalendáři se tedy objeví všemi toužebně vyhlížená Čína, otazníky jsou zatím nad pořadím soutěží, jejich termíny a nad Rally Monte Carlo a Rally de France.
Na svém včerejším pařížském zasedání Světová rada FIA učinila první rozhodnutí týkající se MS v rally roku 2016. V předběžném kalendáři pro rok 2016 se tak nachází 14 soutěží, což je o jednu více než letos. Přibyla totiž Rally China. Definitivní rozhodnutí ještě nepadlo ohledně termínů jednotlivých závodů a jejich pořadí.
Určité nejasnosti ještě také panují ohledně soutěží v Monte Carlu a ve Francii. Definitivní rozhodnutí bychom měli znát až koncem listopadu. V oficiálním sdělení ze strany FIA po tomto zasedání můžeme číst, že je napevno počítáno se soutěžemi (seřazeny abecedně) v Argentině, Austrálii, Finsku, Německu, Velké Británii, Itálii, Mexiku, Polsku, Portugalsku, Španělsku a Švédsku.
S hvězdičkou jsou na seznamu uvedeny soutěže v Číně, na Monte Carlu a ve Francii. Zatímco s čínskou soutěží Rallye Beijing Huairou se dá počítat takřka jistě, nejasnosti ještě panují ohledně Monte Carla a Korsiky. Definitivně bychom to měli vědět 30. listopadu. Na nátlak týmů by ale z kalendáře mohla jedna soutěž vypadnout.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.