Světová rada FIA předběžně schválila návrh kalendáře WRC pro rok 2014. V kalendáři se tedy objeví všemi toužebně vyhlížená Čína, otazníky jsou zatím nad pořadím soutěží, jejich termíny a nad Rally Monte Carlo a Rally de France.
Na svém včerejším pařížském zasedání Světová rada FIA učinila první rozhodnutí týkající se MS v rally roku 2016. V předběžném kalendáři pro rok 2016 se tak nachází 14 soutěží, což je o jednu více než letos. Přibyla totiž Rally China. Definitivní rozhodnutí ještě nepadlo ohledně termínů jednotlivých závodů a jejich pořadí.
Určité nejasnosti ještě také panují ohledně soutěží v Monte Carlu a ve Francii. Definitivní rozhodnutí bychom měli znát až koncem listopadu. V oficiálním sdělení ze strany FIA po tomto zasedání můžeme číst, že je napevno počítáno se soutěžemi (seřazeny abecedně) v Argentině, Austrálii, Finsku, Německu, Velké Británii, Itálii, Mexiku, Polsku, Portugalsku, Španělsku a Švédsku.
S hvězdičkou jsou na seznamu uvedeny soutěže v Číně, na Monte Carlu a ve Francii. Zatímco s čínskou soutěží Rallye Beijing Huairou se dá počítat takřka jistě, nejasnosti ještě panují ohledně Monte Carla a Korsiky. Definitivně bychom to měli vědět 30. listopadu. Na nátlak týmů by ale z kalendáře mohla jedna soutěž vypadnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.