Čína byla zařazena do provizorního kalendáře WRC pro sezonu 2016, o kterém se bude debatovat dnes na jednání World Motor Sport Council. Tovární týmy však rozzlobilo, že mají příští rok jet 14 soutěží oproti letošním 13.
CEO Citroënu, Linda Jackson, už dříve uvedla, že pokud by došlo k navýšení soutěží, pak by pro Citroën nebylo možné dále v MS pokračovat. Zatímco Citroën stále zvažuje svoje působení v roce 2017 (WRC vs. WTCC), i ostatní týmy ze servisního parku podporují názor Francouzů.
"Je to bláznivé. Co si [FIA] myslí, že se stane? Nemůžeme si rozpočet vyčarovat z nebe. Nemyslím si, že by mělo smysl nějak jednat s těmito lidmi. Je jisté, že pokud bude 14 soutěží, tak nebudeme pokračovat. A řeknu Vám, že stejnou odpověď dostanete i od zbývajících týmů: Ne 14 soutěžím!" řekl 'Autosportu' zdroj z jednoho týmu.
Dřívě během tohoto měsíce se Jean Todt nechal slyšet, že kalendář je v kompetenci FIA: "Určitě respektuji názor výrobců, ale je na FIA, aby rozhodla, kolik soutěží se pojede." Návrhem kalendáře se zabívali i členové WRC komise. Před pondělním jednání měli hlasovat a odpovědět na dvě otázky.
První byla binární - chcete 14 soutěží ve WRC: "ano x ne". Pokud zaškrtli ne, pak bylo dalším krokem, aby vybrali 13 ze 14 nabízených soutěží, jinými slovy, aby vyškrtli jednu soutěž z kalendáře. Výsledky hlasování WRC komise budou diskutovány na dnešním zasedání WMSC. Je jasné, že zatímco návrat Číny by týmy uvítaly, více než 13 soutěží si v kalendáři nepřejí.
Podle Autosportu ještě organizátoři Tour de Corse a Monte Carlo Rally nepodepsali dohodu s promotérem WRC a FIA ohledně příští sezony. V předběžném kalendáři jsou tedy stále tři otazníky - u soutěží v Číně, Monte Carlu a na Korsice.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?