Čína byla zařazena do provizorního kalendáře WRC pro sezonu 2016, o kterém se bude debatovat dnes na jednání World Motor Sport Council. Tovární týmy však rozzlobilo, že mají příští rok jet 14 soutěží oproti letošním 13.
CEO Citroënu, Linda Jackson, už dříve uvedla, že pokud by došlo k navýšení soutěží, pak by pro Citroën nebylo možné dále v MS pokračovat. Zatímco Citroën stále zvažuje svoje působení v roce 2017 (WRC vs. WTCC), i ostatní týmy ze servisního parku podporují názor Francouzů.
"Je to bláznivé. Co si [FIA] myslí, že se stane? Nemůžeme si rozpočet vyčarovat z nebe. Nemyslím si, že by mělo smysl nějak jednat s těmito lidmi. Je jisté, že pokud bude 14 soutěží, tak nebudeme pokračovat. A řeknu Vám, že stejnou odpověď dostanete i od zbývajících týmů: Ne 14 soutěžím!" řekl 'Autosportu' zdroj z jednoho týmu.
Dřívě během tohoto měsíce se Jean Todt nechal slyšet, že kalendář je v kompetenci FIA: "Určitě respektuji názor výrobců, ale je na FIA, aby rozhodla, kolik soutěží se pojede." Návrhem kalendáře se zabívali i členové WRC komise. Před pondělním jednání měli hlasovat a odpovědět na dvě otázky.
První byla binární - chcete 14 soutěží ve WRC: "ano x ne". Pokud zaškrtli ne, pak bylo dalším krokem, aby vybrali 13 ze 14 nabízených soutěží, jinými slovy, aby vyškrtli jednu soutěž z kalendáře. Výsledky hlasování WRC komise budou diskutovány na dnešním zasedání WMSC. Je jasné, že zatímco návrat Číny by týmy uvítaly, více než 13 soutěží si v kalendáři nepřejí.
Podle Autosportu ještě organizátoři Tour de Corse a Monte Carlo Rally nepodepsali dohodu s promotérem WRC a FIA ohledně příští sezony. V předběžném kalendáři jsou tedy stále tři otazníky - u soutěží v Číně, Monte Carlu a na Korsice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.