Čína byla zařazena do provizorního kalendáře WRC pro sezonu 2016, o kterém se bude debatovat dnes na jednání World Motor Sport Council. Tovární týmy však rozzlobilo, že mají příští rok jet 14 soutěží oproti letošním 13.
CEO Citroënu, Linda Jackson, už dříve uvedla, že pokud by došlo k navýšení soutěží, pak by pro Citroën nebylo možné dále v MS pokračovat. Zatímco Citroën stále zvažuje svoje působení v roce 2017 (WRC vs. WTCC), i ostatní týmy ze servisního parku podporují názor Francouzů.
"Je to bláznivé. Co si [FIA] myslí, že se stane? Nemůžeme si rozpočet vyčarovat z nebe. Nemyslím si, že by mělo smysl nějak jednat s těmito lidmi. Je jisté, že pokud bude 14 soutěží, tak nebudeme pokračovat. A řeknu Vám, že stejnou odpověď dostanete i od zbývajících týmů: Ne 14 soutěžím!" řekl 'Autosportu' zdroj z jednoho týmu.
Dřívě během tohoto měsíce se Jean Todt nechal slyšet, že kalendář je v kompetenci FIA: "Určitě respektuji názor výrobců, ale je na FIA, aby rozhodla, kolik soutěží se pojede." Návrhem kalendáře se zabívali i členové WRC komise. Před pondělním jednání měli hlasovat a odpovědět na dvě otázky.
První byla binární - chcete 14 soutěží ve WRC: "ano x ne". Pokud zaškrtli ne, pak bylo dalším krokem, aby vybrali 13 ze 14 nabízených soutěží, jinými slovy, aby vyškrtli jednu soutěž z kalendáře. Výsledky hlasování WRC komise budou diskutovány na dnešním zasedání WMSC. Je jasné, že zatímco návrat Číny by týmy uvítaly, více než 13 soutěží si v kalendáři nepřejí.
Podle Autosportu ještě organizátoři Tour de Corse a Monte Carlo Rally nepodepsali dohodu s promotérem WRC a FIA ohledně příští sezony. V předběžném kalendáři jsou tedy stále tři otazníky - u soutěží v Číně, Monte Carlu a na Korsice.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?