Rozhodnutí o jezdecké dvojici u Citroënu pro sezonu 2016 padne nejdříve v prosinci. Yves Matton, šéf továrního týmu, počká na rozhodnutí představenstva značky ohledně sportovních aktivit v roce 2017.
Šéf týmu Citroën Racing si opět dá načas s rozhodnutím týkajícím se jezdecké sestavy pro rok 2016. Původně chtěl přitom Matton vyhodnotit výkonnost Krise Meeka a Madse Ostberga na soutěžích ve Finsku, Německu a Australii a po těchto soutěžích učinit rozhodnutí. Pro Meeka nedopadly soutěže ve Finsku a Německu zrovna dobře, v Austrálii byl ale třetí. To Ostberg dojel ve Finsku třetí, v Německu bral jen šest bodů a v Austrálii po nehodě na seznamovacích jízdách ani nestartoval (více zde a zde).
Teď už má Nor za sebou předsoutěžní test, ve kterém šlo hlavně o prověření jeho z Austrálie zlomených žeber. Na těle měl speciální korzet, který měl zraněné místo chránit. Budoucnost obou je tedy otevřená, šance ale nemají vůbec špatné. Meeke je rychlý a s vylepšenou spolehlivostí by mohl dostávat jezdce VW pod tlak. Ostberg sice není tak rychlý, ale body dokáže sbírat pravidelně. Je fér ale dodat, že mnoho alternativ Citroën nemá.
"Na základě situace na jezdeckém trhu nejsem v žádném stresu," říká Yves Matton pro wrc.com. "Nemyslím si, že bych učinil nějaké rozhodnutí před koncem soutěže ve Walesu. S výsledkem Krise v Austrálii jsem velmi spokojený, předvedl přesně to, co jsme od něj očekávali. U Madse je situace odlišná, protože jel jen dvě ze tří soutěží. Musíme si počkat do Walesu, protože víme, že asfalt není jeho preferovaným povrchem."
K odložení rozhodnutí tedy došlo možná také z tohoto důvodu. Wales Rally je letos už jedinou šotolinovou soutěží - Korsika se jede na asfaltu a Španělsko je mixem asfaltu a šotoliny. Kromě toho se bude ještě čekat také na rozhodnutí představenstva, v jaké sérii se bude Citroën prezentovat od roku 2017. Toto rozhodnutí je extrémně důležité, ve hře je WRC nebo WTCC (aktuálně se Citroën prezentuje v obou šampionátech, jeden z nich ale s jistotou skončí).
"Je důležité mít tušení, jaké budou naše plány od roku 2017 před tím, než učiním finální rozhodnutí. Doufám, že definitivní odpověď, nebo minimálně dobrou představu, budu mít od 15. prosince. To je deadline pro WRC 2016 a také pro nominaci jezdců na Monte Carlo 2016."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.