Citroën bude natahovat oznámení sestavy pro sezonu 2016

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 24. září 2015 15:41 24. září 2015 23:33
Sdílej:

Rozhodnutí o jezdecké dvojici u Citroënu pro sezonu 2016 padne nejdříve v prosinci. Yves Matton, šéf továrního týmu, počká na rozhodnutí představenstva značky ohledně sportovních aktivit v roce 2017.

Šéf týmu Citroën Racing si opět dá načas s rozhodnutím týkajícím se jezdecké sestavy pro rok 2016. Původně chtěl přitom Matton vyhodnotit výkonnost Krise Meeka a Madse Ostberga na soutěžích ve Finsku, Německu a Australii a po těchto soutěžích učinit rozhodnutí. Pro Meeka nedopadly soutěže ve Finsku a Německu zrovna dobře, v Austrálii byl ale třetí. To Ostberg dojel ve Finsku třetí, v Německu bral jen šest bodů a v Austrálii po nehodě na seznamovacích jízdách ani nestartoval (více zde a zde). 

Teď už má Nor za sebou předsoutěžní test, ve kterém šlo hlavně o prověření jeho z Austrálie zlomených žeber. Na těle měl speciální korzet, který měl zraněné místo chránit. Budoucnost obou je tedy otevřená, šance ale nemají vůbec špatné. Meeke je rychlý a s vylepšenou spolehlivostí by mohl dostávat jezdce VW pod tlak. Ostberg sice není tak rychlý, ale body dokáže sbírat pravidelně. Je fér ale dodat, že mnoho alternativ Citroën nemá.

"Na základě situace na jezdeckém trhu nejsem v žádném stresu," říká Yves Matton pro wrc.com. "Nemyslím si, že bych učinil nějaké rozhodnutí před koncem soutěže ve Walesu. S výsledkem Krise v Austrálii jsem velmi spokojený, předvedl přesně to, co jsme od něj očekávali. U Madse je situace odlišná, protože jel jen dvě ze tří soutěží. Musíme si počkat do Walesu, protože víme, že asfalt není jeho preferovaným povrchem."

K odložení rozhodnutí tedy došlo možná také z tohoto důvodu. Wales Rally je letos už jedinou šotolinovou soutěží - Korsika se jede na asfaltu a Španělsko je mixem asfaltu a šotoliny. Kromě toho se bude ještě čekat také na rozhodnutí představenstva, v jaké sérii se bude Citroën prezentovat od roku 2017. Toto rozhodnutí je extrémně důležité, ve hře je WRC nebo WTCC (aktuálně se Citroën prezentuje v obou šampionátech, jeden z nich ale s jistotou skončí). 

"Je důležité mít tušení, jaké budou naše plány od roku 2017 před tím, než učiním finální rozhodnutí. Doufám, že definitivní odpověď, nebo minimálně dobrou představu, budu mít od 15. prosince. To je deadline pro WRC 2016 a také pro nominaci jezdců na Monte Carlo 2016."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.