Rozhodnutí o jezdecké dvojici u Citroënu pro sezonu 2016 padne nejdříve v prosinci. Yves Matton, šéf továrního týmu, počká na rozhodnutí představenstva značky ohledně sportovních aktivit v roce 2017.
Šéf týmu Citroën Racing si opět dá načas s rozhodnutím týkajícím se jezdecké sestavy pro rok 2016. Původně chtěl přitom Matton vyhodnotit výkonnost Krise Meeka a Madse Ostberga na soutěžích ve Finsku, Německu a Australii a po těchto soutěžích učinit rozhodnutí. Pro Meeka nedopadly soutěže ve Finsku a Německu zrovna dobře, v Austrálii byl ale třetí. To Ostberg dojel ve Finsku třetí, v Německu bral jen šest bodů a v Austrálii po nehodě na seznamovacích jízdách ani nestartoval (více zde a zde).
Teď už má Nor za sebou předsoutěžní test, ve kterém šlo hlavně o prověření jeho z Austrálie zlomených žeber. Na těle měl speciální korzet, který měl zraněné místo chránit. Budoucnost obou je tedy otevřená, šance ale nemají vůbec špatné. Meeke je rychlý a s vylepšenou spolehlivostí by mohl dostávat jezdce VW pod tlak. Ostberg sice není tak rychlý, ale body dokáže sbírat pravidelně. Je fér ale dodat, že mnoho alternativ Citroën nemá.
"Na základě situace na jezdeckém trhu nejsem v žádném stresu," říká Yves Matton pro wrc.com. "Nemyslím si, že bych učinil nějaké rozhodnutí před koncem soutěže ve Walesu. S výsledkem Krise v Austrálii jsem velmi spokojený, předvedl přesně to, co jsme od něj očekávali. U Madse je situace odlišná, protože jel jen dvě ze tří soutěží. Musíme si počkat do Walesu, protože víme, že asfalt není jeho preferovaným povrchem."
K odložení rozhodnutí tedy došlo možná také z tohoto důvodu. Wales Rally je letos už jedinou šotolinovou soutěží - Korsika se jede na asfaltu a Španělsko je mixem asfaltu a šotoliny. Kromě toho se bude ještě čekat také na rozhodnutí představenstva, v jaké sérii se bude Citroën prezentovat od roku 2017. Toto rozhodnutí je extrémně důležité, ve hře je WRC nebo WTCC (aktuálně se Citroën prezentuje v obou šampionátech, jeden z nich ale s jistotou skončí).
"Je důležité mít tušení, jaké budou naše plány od roku 2017 před tím, než učiním finální rozhodnutí. Doufám, že definitivní odpověď, nebo minimálně dobrou představu, budu mít od 15. prosince. To je deadline pro WRC 2016 a také pro nominaci jezdců na Monte Carlo 2016."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?