Vzduch ve světové elitě je dusný. To teď poznává i úřadující juniorský mistr Evropy a světa, Stéphane Lefebvre. Ten nemůže počítat s tím, že by jej příští rok Citroën nasadil do MS s vozem DS3 WRC do všech závodů.
Citroën úpěnlivě hledá nový talent. Jezdce, který by byl schopný vyzvat Sébastiena Ogiera v souboji o titul. Paradoxem je, že Ogiera vychoval právě Citroën, jenže pak došlo k tolik známým rozporům mezi oběma Francouzi a oba kohouti se na jednom smetišti nesnesli, což vyústilo, navíc po prodloužení smlouvy s Loebem, v odchod Ogiera k Volkswagenu.
Tam začal Sébastien II. sbírat jeden titul za druhým. V šampionátu, kde je technika na hodně podobné úrovni, hraje jezdec velkou roli. Toto zjištění není nové. Ale konkurenci VW se nadří najít někoho, kdo by se mohl s Ogierem rovnocenně měřit. Zvláště u Citroënu jsou z toho zklamaní a to proto, že oba jejich nadějní piloti, Kris Meeke a Mads Ostberg, nedokáží už druhým rokem s VW držet krok.
Alternativ není mnoho, týmovým ústředím Citroënu ve Versailles se často nese jméno Thierryho Neuvilla. Belgičan má ale smlouvu s Hyundai i na příští rok a doufá, že v roce 2016 dostane v nové i20 WRC konečně vítězné auto a bude tak moci posbírat plody své dvouleté vývojové práce. Další mladíky už ale Citroën k dispozici nemá.
V minulosti přitom byla výchova mladých talentů doménou Francouzů. Teď mají pouze Stéphane Lefebvra. Ten sice vloni dokázal vyjet titul mezi juniory a za svoje první dva starty s World Rally Car si vysloužil slova uznání, ale o nějakém extra výkonu nemůže být řeč.
"Momenálně se ještě nachází ve fázi učení se," řekl týmový manažer, Marek Nawarecki, pro Autosport. Kompletní sezona s továrním týmem tak ještě není na pořadu dne. "Je ještě moc brzy na to, abychom znali jeho budoucnost. Ale pro nás bylo důležité dát mu tu nejlepší možnost, aby se dále rozvíjel. A to jsme udělali."
Lefebvre se bude prezentovat s Citroënem DS3 WRC také na Korsice, ve Španělsku se ale už vrací do WRC2 za volant DS3 RRC.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?