Vzduch ve světové elitě je dusný. To teď poznává i úřadující juniorský mistr Evropy a světa, Stéphane Lefebvre. Ten nemůže počítat s tím, že by jej příští rok Citroën nasadil do MS s vozem DS3 WRC do všech závodů.
Citroën úpěnlivě hledá nový talent. Jezdce, který by byl schopný vyzvat Sébastiena Ogiera v souboji o titul. Paradoxem je, že Ogiera vychoval právě Citroën, jenže pak došlo k tolik známým rozporům mezi oběma Francouzi a oba kohouti se na jednom smetišti nesnesli, což vyústilo, navíc po prodloužení smlouvy s Loebem, v odchod Ogiera k Volkswagenu.
Tam začal Sébastien II. sbírat jeden titul za druhým. V šampionátu, kde je technika na hodně podobné úrovni, hraje jezdec velkou roli. Toto zjištění není nové. Ale konkurenci VW se nadří najít někoho, kdo by se mohl s Ogierem rovnocenně měřit. Zvláště u Citroënu jsou z toho zklamaní a to proto, že oba jejich nadějní piloti, Kris Meeke a Mads Ostberg, nedokáží už druhým rokem s VW držet krok.
Alternativ není mnoho, týmovým ústředím Citroënu ve Versailles se často nese jméno Thierryho Neuvilla. Belgičan má ale smlouvu s Hyundai i na příští rok a doufá, že v roce 2016 dostane v nové i20 WRC konečně vítězné auto a bude tak moci posbírat plody své dvouleté vývojové práce. Další mladíky už ale Citroën k dispozici nemá.
V minulosti přitom byla výchova mladých talentů doménou Francouzů. Teď mají pouze Stéphane Lefebvra. Ten sice vloni dokázal vyjet titul mezi juniory a za svoje první dva starty s World Rally Car si vysloužil slova uznání, ale o nějakém extra výkonu nemůže být řeč.
"Momenálně se ještě nachází ve fázi učení se," řekl týmový manažer, Marek Nawarecki, pro Autosport. Kompletní sezona s továrním týmem tak ještě není na pořadu dne. "Je ještě moc brzy na to, abychom znali jeho budoucnost. Ale pro nás bylo důležité dát mu tu nejlepší možnost, aby se dále rozvíjel. A to jsme udělali."
Lefebvre se bude prezentovat s Citroënem DS3 WRC také na Korsice, ve Španělsku se ale už vrací do WRC2 za volant DS3 RRC.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.