Vzduch ve světové elitě je dusný. To teď poznává i úřadující juniorský mistr Evropy a světa, Stéphane Lefebvre. Ten nemůže počítat s tím, že by jej příští rok Citroën nasadil do MS s vozem DS3 WRC do všech závodů.
Citroën úpěnlivě hledá nový talent. Jezdce, který by byl schopný vyzvat Sébastiena Ogiera v souboji o titul. Paradoxem je, že Ogiera vychoval právě Citroën, jenže pak došlo k tolik známým rozporům mezi oběma Francouzi a oba kohouti se na jednom smetišti nesnesli, což vyústilo, navíc po prodloužení smlouvy s Loebem, v odchod Ogiera k Volkswagenu.
Tam začal Sébastien II. sbírat jeden titul za druhým. V šampionátu, kde je technika na hodně podobné úrovni, hraje jezdec velkou roli. Toto zjištění není nové. Ale konkurenci VW se nadří najít někoho, kdo by se mohl s Ogierem rovnocenně měřit. Zvláště u Citroënu jsou z toho zklamaní a to proto, že oba jejich nadějní piloti, Kris Meeke a Mads Ostberg, nedokáží už druhým rokem s VW držet krok.
Alternativ není mnoho, týmovým ústředím Citroënu ve Versailles se často nese jméno Thierryho Neuvilla. Belgičan má ale smlouvu s Hyundai i na příští rok a doufá, že v roce 2016 dostane v nové i20 WRC konečně vítězné auto a bude tak moci posbírat plody své dvouleté vývojové práce. Další mladíky už ale Citroën k dispozici nemá.
V minulosti přitom byla výchova mladých talentů doménou Francouzů. Teď mají pouze Stéphane Lefebvra. Ten sice vloni dokázal vyjet titul mezi juniory a za svoje první dva starty s World Rally Car si vysloužil slova uznání, ale o nějakém extra výkonu nemůže být řeč.
"Momenálně se ještě nachází ve fázi učení se," řekl týmový manažer, Marek Nawarecki, pro Autosport. Kompletní sezona s továrním týmem tak ještě není na pořadu dne. "Je ještě moc brzy na to, abychom znali jeho budoucnost. Ale pro nás bylo důležité dát mu tu nejlepší možnost, aby se dále rozvíjel. A to jsme udělali."
Lefebvre se bude prezentovat s Citroënem DS3 WRC také na Korsice, ve Španělsku se ale už vrací do WRC2 za volant DS3 RRC.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.