31 vyhraných rally z celkem 36, do kterých kdy speciály Polo R WRC v MS v rally odstartovaly. Volkswagen tak má v Polu jednoznačně nejúspěšnější závodní vůz v historii World Rally Championship.
Polo se tak v historických tabulkách řadí před takové legendy, jakými byly vozy Lancia Stratos a Delta, Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206, Citroën C4 a Xsara a nebo Subaru Impreza.
Volkswagen při Rally Australia s Polem dosáhl ještě dalších milníků. Od ledna 2013 vyhrál 467 měřených testů ze 668 možných. Speciály z německého Wolfsburgu, které disponují výkonem asi 318 koní, vyhrály mezi sezonami 2013 a 2014 celkem 12 soutěží v řadě. Tím drží rekord v nejdelší vítězné sérii jednoho vozu v historii šampionátu.
12 vítězství Volkswagenu z roku 2012 znamená, že Polo ustanovilo měřítko také v počtu získaných vítězství za sezonu. Tovární tým německého výrobce má letos zatím slušně našlápnuto na vyrovnání tohoto rekordu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.