31 vyhraných rally z celkem 36, do kterých kdy speciály Polo R WRC v MS v rally odstartovaly. Volkswagen tak má v Polu jednoznačně nejúspěšnější závodní vůz v historii World Rally Championship.
Polo se tak v historických tabulkách řadí před takové legendy, jakými byly vozy Lancia Stratos a Delta, Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206, Citroën C4 a Xsara a nebo Subaru Impreza.
Volkswagen při Rally Australia s Polem dosáhl ještě dalších milníků. Od ledna 2013 vyhrál 467 měřených testů ze 668 možných. Speciály z německého Wolfsburgu, které disponují výkonem asi 318 koní, vyhrály mezi sezonami 2013 a 2014 celkem 12 soutěží v řadě. Tím drží rekord v nejdelší vítězné sérii jednoho vozu v historii šampionátu.
12 vítězství Volkswagenu z roku 2012 znamená, že Polo ustanovilo měřítko také v počtu získaných vítězství za sezonu. Tovární tým německého výrobce má letos zatím slušně našlápnuto na vyrovnání tohoto rekordu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?