31 vyhraných rally z celkem 36, do kterých kdy speciály Polo R WRC v MS v rally odstartovaly. Volkswagen tak má v Polu jednoznačně nejúspěšnější závodní vůz v historii World Rally Championship.
Polo se tak v historických tabulkách řadí před takové legendy, jakými byly vozy Lancia Stratos a Delta, Audi Quattro, Ford Focus, Peugeot 206, Citroën C4 a Xsara a nebo Subaru Impreza.
Volkswagen při Rally Australia s Polem dosáhl ještě dalších milníků. Od ledna 2013 vyhrál 467 měřených testů ze 668 možných. Speciály z německého Wolfsburgu, které disponují výkonem asi 318 koní, vyhrály mezi sezonami 2013 a 2014 celkem 12 soutěží v řadě. Tím drží rekord v nejdelší vítězné sérii jednoho vozu v historii šampionátu.
12 vítězství Volkswagenu z roku 2012 znamená, že Polo ustanovilo měřítko také v počtu získaných vítězství za sezonu. Tovární tým německého výrobce má letos zatím slušně našlápnuto na vyrovnání tohoto rekordu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?