Šieste podujatie poľských rally majstrovstiev, Rajd Nadwiślanski si užije premiéru Škody Fabia R5. Na štart ju neprinesie nik iný ako slovenský RUFA SPORT spoločne s posádkou Grzyb – Hundla.
Ako všetci diváci motoristického športu vedia, slovenský RUFA SPORT Team v tohtoročnej sezóne zúčastňuje nielen slovenského, ale aj poľského rally šampionátu. Grzegorzovi Grzybovi s Robertom Hundlom patrí po piatich kolách tohtoročných Majstrovstiev Poľska v raly 2015 v priebežnom poradí tretie miesto absolútneho poradia. Na štart šiesteho kola, ktorým bude počas nadchádzajúceho víkendu podujatie Rajd Nadwiślanski, sa postavia na štart s najnovšou technikou, Škoda Fabia R5, s ktorou by chceli zaútočiť na najvyššie priečky.
„Som naozaj rád, že rovnako ako v minulosti, aj teraz náš RUFA SPORT Team prinesie na trate rally v Poľsku, rovnako ako sa nám to už podarilo aj v Čechách, najnovšiu techniku. Pri pohľade na históriu sa nášmu tímu v spolupráci so Škodou a Grzybom podarilo vybojovať absolútny majstrovský titul na Slovensku a taktiež sa nám podarilo žať úspechy aj v Poľsku, či Čechách. Dúfam, že rovnako ako tomu bolo so Škodou Fabia S2000, aj s novou R5-kou sa nám a našej posádke bude dariť. Toto všetko by sa nám samozrejme nepodarilo bez perfektnej spolupráce s Wevers Motorsport,“ vysvetlil Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Rajd Nadwiślanski odštartuje v dňoch 18. - 20. septembra 2015. Podujatie sa bude konať v meste Pulawy, nachádzajúcom sa iba sto kilometrov juhovýchodne od hlavného mesta Poľska, Varšavy. Organizátor pre súťažiacich pripravil dvojdňovú súťaž, ktorá v sebe zahŕňa osem rýchlostných skúšok v dĺžke 130 kilometrov, pričom celá súťaž meria takmer 530 kilometrov. Kto sa stane víťazom šiesteho kola poľských majstrovstiev v rally sa dozvieme v nedeľu 20.9.2015 tesne pred 17-tou hodinou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?