Šieste podujatie poľských rally majstrovstiev, Rajd Nadwiślanski si užije premiéru Škody Fabia R5. Na štart ju neprinesie nik iný ako slovenský RUFA SPORT spoločne s posádkou Grzyb – Hundla.
Ako všetci diváci motoristického športu vedia, slovenský RUFA SPORT Team v tohtoročnej sezóne zúčastňuje nielen slovenského, ale aj poľského rally šampionátu. Grzegorzovi Grzybovi s Robertom Hundlom patrí po piatich kolách tohtoročných Majstrovstiev Poľska v raly 2015 v priebežnom poradí tretie miesto absolútneho poradia. Na štart šiesteho kola, ktorým bude počas nadchádzajúceho víkendu podujatie Rajd Nadwiślanski, sa postavia na štart s najnovšou technikou, Škoda Fabia R5, s ktorou by chceli zaútočiť na najvyššie priečky.
„Som naozaj rád, že rovnako ako v minulosti, aj teraz náš RUFA SPORT Team prinesie na trate rally v Poľsku, rovnako ako sa nám to už podarilo aj v Čechách, najnovšiu techniku. Pri pohľade na históriu sa nášmu tímu v spolupráci so Škodou a Grzybom podarilo vybojovať absolútny majstrovský titul na Slovensku a taktiež sa nám podarilo žať úspechy aj v Poľsku, či Čechách. Dúfam, že rovnako ako tomu bolo so Škodou Fabia S2000, aj s novou R5-kou sa nám a našej posádke bude dariť. Toto všetko by sa nám samozrejme nepodarilo bez perfektnej spolupráce s Wevers Motorsport,“ vysvetlil Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Rajd Nadwiślanski odštartuje v dňoch 18. - 20. septembra 2015. Podujatie sa bude konať v meste Pulawy, nachádzajúcom sa iba sto kilometrov juhovýchodne od hlavného mesta Poľska, Varšavy. Organizátor pre súťažiacich pripravil dvojdňovú súťaž, ktorá v sebe zahŕňa osem rýchlostných skúšok v dĺžke 130 kilometrov, pričom celá súťaž meria takmer 530 kilometrov. Kto sa stane víťazom šiesteho kola poľských majstrovstiev v rally sa dozvieme v nedeľu 20.9.2015 tesne pred 17-tou hodinou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.