Šieste podujatie poľských rally majstrovstiev, Rajd Nadwiślanski si užije premiéru Škody Fabia R5. Na štart ju neprinesie nik iný ako slovenský RUFA SPORT spoločne s posádkou Grzyb – Hundla.
Ako všetci diváci motoristického športu vedia, slovenský RUFA SPORT Team v tohtoročnej sezóne zúčastňuje nielen slovenského, ale aj poľského rally šampionátu. Grzegorzovi Grzybovi s Robertom Hundlom patrí po piatich kolách tohtoročných Majstrovstiev Poľska v raly 2015 v priebežnom poradí tretie miesto absolútneho poradia. Na štart šiesteho kola, ktorým bude počas nadchádzajúceho víkendu podujatie Rajd Nadwiślanski, sa postavia na štart s najnovšou technikou, Škoda Fabia R5, s ktorou by chceli zaútočiť na najvyššie priečky.
„Som naozaj rád, že rovnako ako v minulosti, aj teraz náš RUFA SPORT Team prinesie na trate rally v Poľsku, rovnako ako sa nám to už podarilo aj v Čechách, najnovšiu techniku. Pri pohľade na históriu sa nášmu tímu v spolupráci so Škodou a Grzybom podarilo vybojovať absolútny majstrovský titul na Slovensku a taktiež sa nám podarilo žať úspechy aj v Poľsku, či Čechách. Dúfam, že rovnako ako tomu bolo so Škodou Fabia S2000, aj s novou R5-kou sa nám a našej posádke bude dariť. Toto všetko by sa nám samozrejme nepodarilo bez perfektnej spolupráce s Wevers Motorsport,“ vysvetlil Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Rajd Nadwiślanski odštartuje v dňoch 18. - 20. septembra 2015. Podujatie sa bude konať v meste Pulawy, nachádzajúcom sa iba sto kilometrov juhovýchodne od hlavného mesta Poľska, Varšavy. Organizátor pre súťažiacich pripravil dvojdňovú súťaž, ktorá v sebe zahŕňa osem rýchlostných skúšok v dĺžke 130 kilometrov, pričom celá súťaž meria takmer 530 kilometrov. Kto sa stane víťazom šiesteho kola poľských majstrovstiev v rally sa dozvieme v nedeľu 20.9.2015 tesne pred 17-tou hodinou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.