Toyota Yaris WRC 2017 z dílen Toyota Motorsport GmbH bude hotová v únoru 2017, poté ihned začnou testy. Zhruba ve stejnou dobu (konkrétně březen) chce mít hotovou svoji verzi také Tommi Mäkinen se svým Gazoo Racing.
Zdroj blízký Toyota Motorsport GmbH (TMG) to potvrdil serveru 'maxrally.com'. To je docela neočekávaná informace, protože sportovní oddělení Toyoty má do nového vozu WRC dodávat pouze motor.
Zdroj blízký TMG říká: "TMG od samého začátku říkalo, že nikdy nebude homologovat auto pro sezonu 2016. Na čem TMG pracuje, je postupná evoluce stávajícího testovacího auta do vozu Yaris WRC 2017. Vždy bylo cílem toto auto postavit. Celý program byl a stále je zaměřen na rok 2017."
Toyota Motorsport GmbH pokračuje v testovacích pracech, aktuálně jezdí v Itálii na asfaltu. První den za volant usedl Teemu Suninen, druhý den jezdil Mikko Hirvonen (na průběh testů se můžete podívat na přiložených videiích).
Teemu Suninen (kterého angažovala TMG jako testovacího jezdce) zahájil testování...
Tommi Mäkinen v rámci Rallye Deutschland hovořil o tom, že chce mít dva nezávislé testovací týmy, které budou v příštím roce vyvíjet Yaris WRC. Testování má podle něj začít na přelomu února a března.
Zdroj v japonských médiích řekl: "Dva testovací programy s tím, že během každého testu pojedou dvě auta, to je velká věc, do které se chtějí pustit. Každý chce, aby Tommi uspěl, a samozřejmě se mu to povede. Každý chce vidět Toyotu zpět v MS a hned na samém vrcholu. Ale už potřebujeme začít pozorovat nějakou akci."
...den na to převzal volant Mikko Hirvonen (toho do programu dosadil Mäkinen)
Tiskový mluvčí TMG situaci moc komentovat nechtěl, pouze řekl: "TMG je zodpovědné za dodání motoru pro Yaris WRC 2017. A proto používáme současný Yaris WRC k testům. Toyota vydá další informace ohledně budoucího zapojení a vývoje v pravý čas."
Třetí den testoval Eric Camilli. Zajímavé je, že TMG zřejmě postavila druhé auto - původní mělo SPZ K-AM 1411, nové má K-AM 1422
Další den opět testoval Camilli, dnes TMG přibrzdil problém s turbem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?