Toyota Yaris WRC 2017 z dílen Toyota Motorsport GmbH bude hotová v únoru 2017, poté ihned začnou testy. Zhruba ve stejnou dobu (konkrétně březen) chce mít hotovou svoji verzi také Tommi Mäkinen se svým Gazoo Racing.
Zdroj blízký Toyota Motorsport GmbH (TMG) to potvrdil serveru 'maxrally.com'. To je docela neočekávaná informace, protože sportovní oddělení Toyoty má do nového vozu WRC dodávat pouze motor.
Zdroj blízký TMG říká: "TMG od samého začátku říkalo, že nikdy nebude homologovat auto pro sezonu 2016. Na čem TMG pracuje, je postupná evoluce stávajícího testovacího auta do vozu Yaris WRC 2017. Vždy bylo cílem toto auto postavit. Celý program byl a stále je zaměřen na rok 2017."
Toyota Motorsport GmbH pokračuje v testovacích pracech, aktuálně jezdí v Itálii na asfaltu. První den za volant usedl Teemu Suninen, druhý den jezdil Mikko Hirvonen (na průběh testů se můžete podívat na přiložených videiích).
Teemu Suninen (kterého angažovala TMG jako testovacího jezdce) zahájil testování...
Tommi Mäkinen v rámci Rallye Deutschland hovořil o tom, že chce mít dva nezávislé testovací týmy, které budou v příštím roce vyvíjet Yaris WRC. Testování má podle něj začít na přelomu února a března.
Zdroj v japonských médiích řekl: "Dva testovací programy s tím, že během každého testu pojedou dvě auta, to je velká věc, do které se chtějí pustit. Každý chce, aby Tommi uspěl, a samozřejmě se mu to povede. Každý chce vidět Toyotu zpět v MS a hned na samém vrcholu. Ale už potřebujeme začít pozorovat nějakou akci."
...den na to převzal volant Mikko Hirvonen (toho do programu dosadil Mäkinen)
Tiskový mluvčí TMG situaci moc komentovat nechtěl, pouze řekl: "TMG je zodpovědné za dodání motoru pro Yaris WRC 2017. A proto používáme současný Yaris WRC k testům. Toyota vydá další informace ohledně budoucího zapojení a vývoje v pravý čas."
Třetí den testoval Eric Camilli. Zajímavé je, že TMG zřejmě postavila druhé auto - původní mělo SPZ K-AM 1411, nové má K-AM 1422
Další den opět testoval Camilli, dnes TMG přibrzdil problém s turbem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.