Toyota Yaris WRC 2017 z dílen Toyota Motorsport GmbH bude hotová v únoru 2017, poté ihned začnou testy. Zhruba ve stejnou dobu (konkrétně březen) chce mít hotovou svoji verzi také Tommi Mäkinen se svým Gazoo Racing.
Zdroj blízký Toyota Motorsport GmbH (TMG) to potvrdil serveru 'maxrally.com'. To je docela neočekávaná informace, protože sportovní oddělení Toyoty má do nového vozu WRC dodávat pouze motor.
Zdroj blízký TMG říká: "TMG od samého začátku říkalo, že nikdy nebude homologovat auto pro sezonu 2016. Na čem TMG pracuje, je postupná evoluce stávajícího testovacího auta do vozu Yaris WRC 2017. Vždy bylo cílem toto auto postavit. Celý program byl a stále je zaměřen na rok 2017."
Toyota Motorsport GmbH pokračuje v testovacích pracech, aktuálně jezdí v Itálii na asfaltu. První den za volant usedl Teemu Suninen, druhý den jezdil Mikko Hirvonen (na průběh testů se můžete podívat na přiložených videiích).
Teemu Suninen (kterého angažovala TMG jako testovacího jezdce) zahájil testování...
Tommi Mäkinen v rámci Rallye Deutschland hovořil o tom, že chce mít dva nezávislé testovací týmy, které budou v příštím roce vyvíjet Yaris WRC. Testování má podle něj začít na přelomu února a března.
Zdroj v japonských médiích řekl: "Dva testovací programy s tím, že během každého testu pojedou dvě auta, to je velká věc, do které se chtějí pustit. Každý chce, aby Tommi uspěl, a samozřejmě se mu to povede. Každý chce vidět Toyotu zpět v MS a hned na samém vrcholu. Ale už potřebujeme začít pozorovat nějakou akci."
...den na to převzal volant Mikko Hirvonen (toho do programu dosadil Mäkinen)
Tiskový mluvčí TMG situaci moc komentovat nechtěl, pouze řekl: "TMG je zodpovědné za dodání motoru pro Yaris WRC 2017. A proto používáme současný Yaris WRC k testům. Toyota vydá další informace ohledně budoucího zapojení a vývoje v pravý čas."
Třetí den testoval Eric Camilli. Zajímavé je, že TMG zřejmě postavila druhé auto - původní mělo SPZ K-AM 1411, nové má K-AM 1422
Další den opět testoval Camilli, dnes TMG přibrzdil problém s turbem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.