Toyota Yaris WRC 2017 z dílen Toyota Motorsport GmbH bude hotová v únoru 2017, poté ihned začnou testy. Zhruba ve stejnou dobu (konkrétně březen) chce mít hotovou svoji verzi také Tommi Mäkinen se svým Gazoo Racing.
Zdroj blízký Toyota Motorsport GmbH (TMG) to potvrdil serveru 'maxrally.com'. To je docela neočekávaná informace, protože sportovní oddělení Toyoty má do nového vozu WRC dodávat pouze motor.
Zdroj blízký TMG říká: "TMG od samého začátku říkalo, že nikdy nebude homologovat auto pro sezonu 2016. Na čem TMG pracuje, je postupná evoluce stávajícího testovacího auta do vozu Yaris WRC 2017. Vždy bylo cílem toto auto postavit. Celý program byl a stále je zaměřen na rok 2017."
Toyota Motorsport GmbH pokračuje v testovacích pracech, aktuálně jezdí v Itálii na asfaltu. První den za volant usedl Teemu Suninen, druhý den jezdil Mikko Hirvonen (na průběh testů se můžete podívat na přiložených videiích).
Teemu Suninen (kterého angažovala TMG jako testovacího jezdce) zahájil testování...
Tommi Mäkinen v rámci Rallye Deutschland hovořil o tom, že chce mít dva nezávislé testovací týmy, které budou v příštím roce vyvíjet Yaris WRC. Testování má podle něj začít na přelomu února a března.
Zdroj v japonských médiích řekl: "Dva testovací programy s tím, že během každého testu pojedou dvě auta, to je velká věc, do které se chtějí pustit. Každý chce, aby Tommi uspěl, a samozřejmě se mu to povede. Každý chce vidět Toyotu zpět v MS a hned na samém vrcholu. Ale už potřebujeme začít pozorovat nějakou akci."
...den na to převzal volant Mikko Hirvonen (toho do programu dosadil Mäkinen)
Tiskový mluvčí TMG situaci moc komentovat nechtěl, pouze řekl: "TMG je zodpovědné za dodání motoru pro Yaris WRC 2017. A proto používáme současný Yaris WRC k testům. Toyota vydá další informace ohledně budoucího zapojení a vývoje v pravý čas."
Třetí den testoval Eric Camilli. Zajímavé je, že TMG zřejmě postavila druhé auto - původní mělo SPZ K-AM 1411, nové má K-AM 1422
Další den opět testoval Camilli, dnes TMG přibrzdil problém s turbem.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.