TMG postaví Yaris WRC specifikace 2017 v únoru, Hirvonen poprvé usedl do Yarisu (videa)

Toyota vyrazila do Itálie
Toyota vyrazila do Itálie, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. září 2015 10:36 | akt. 17. září 2015 18:06
Sdílej:

Toyota Yaris WRC 2017 z dílen Toyota Motorsport GmbH bude hotová v únoru 2017, poté ihned začnou testy. Zhruba ve stejnou dobu (konkrétně březen) chce mít hotovou svoji verzi také Tommi Mäkinen se svým Gazoo Racing.

Zdroj blízký Toyota Motorsport GmbH (TMG) to potvrdil serveru 'maxrally.com'. To je docela neočekávaná informace, protože sportovní oddělení Toyoty má do nového vozu WRC dodávat pouze motor.

Zdroj blízký TMG říká: "TMG od samého začátku říkalo, že nikdy nebude homologovat auto pro sezonu 2016. Na čem TMG pracuje, je postupná evoluce stávajícího testovacího auta do vozu Yaris WRC 2017. Vždy bylo cílem toto auto postavit. Celý program byl a stále je zaměřen na rok 2017."

Toyota Motorsport GmbH pokračuje v testovacích pracech, aktuálně jezdí v Itálii na asfaltu. První den za volant usedl Teemu Suninen, druhý den jezdil Mikko Hirvonen (na průběh testů se můžete podívat na přiložených videiích). 

Teemu Suninen (kterého angažovala TMG jako testovacího jezdce) zahájil testování...

Tommi Mäkinen v rámci Rallye Deutschland hovořil o tom, že chce mít dva nezávislé testovací týmy, které budou v příštím roce vyvíjet Yaris WRC. Testování má podle něj začít na přelomu února a března. 

Zdroj v japonských médiích řekl: "Dva testovací programy s tím, že během každého testu pojedou dvě auta, to je velká věc, do které se chtějí pustit. Každý chce, aby Tommi uspěl, a samozřejmě se mu to povede. Každý chce vidět Toyotu zpět v MS a hned na samém vrcholu. Ale už potřebujeme začít pozorovat nějakou akci."

...den na to převzal volant Mikko Hirvonen (toho do programu dosadil Mäkinen)

Tiskový mluvčí TMG situaci moc komentovat nechtěl, pouze řekl: "TMG je zodpovědné za dodání motoru pro Yaris WRC 2017. A proto používáme současný Yaris WRC k testům. Toyota vydá další informace ohledně budoucího zapojení a vývoje v pravý čas."

Třetí den testoval Eric Camilli. Zajímavé je, že TMG zřejmě postavila druhé auto - původní mělo SPZ K-AM 1411, nové má K-AM 1422

Další den opět testoval Camilli, dnes TMG přibrzdil problém s turbem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.