Trojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, by se chtěl stát ještě lepším jezdcem.
Sébastien Ogier nedlouho po zisku svého třetího titulu mistra světa ve World Rally Championship v řadě řekl, že by si dokázal představit, že by byl ještě lepším jezdcem. Dle jeho vyjádření musí analyzovat svůj jezdecký styl, aby se stal ještě lepším jezdcem.
V neděli Francouz získal na Coates Hire Rally své letošní už sedmé vítězství z deseti možných. Celkově se pro něj jedná už od 31. vítězství v kariéře, čímž předběhl Marcuse Grönholma a stal se tak historicky druhým nejúspěšnějším jezdcem MS v rally. Tím prvním je samozřejmě Sébastien Loeb.
Ogier ale stále vidí možnost pro další zlepšení: "Je to o zlepšení stopy, interpretaci rozpisu a cesty, o tom, jak řídíte auto a zvládáte gumy, když jedete tak rychle, jak jen můžete. Neustále přemýšlím o těchto věcech, protože tím analyzujete výkonnost, kterou produkujete, i když už je opravdu silná, a snažíte se jí zlepšit," říká Sébastien Ogier.
"Nechci být arogantní a neříkám, že mohu být lepší, ale neustále přemýšlím nad tím, co bych mohl zlepšit. Stále mám pochyby, jako každý, je to lidské. Je důležité mít tyto pochyby, protože Vám to pomáhá zlepšit se. Je důležité pochopit věci kolem Vás, okolo toho, co děláte a snažit se zlepšit sám sebe." Je také třeba připomenout, že v Austrálii Ogier vyhrál i přesto, že na těchto prašných cestách musel po oba dva první dny čistit cesty.
"Myslím, že si nikdo nemyslel, že by bylo možné vyhrát tuto rally z prvního místa na trati. Viděli jsme cesty na seznamovačkách a vypadalo to docela nemožně. Ale já se neustále nepřestával snažit a pak se možná snažíte ještě o něco tvrději, abyste to kompenzovali. První dva dny byly těžké, ale myslím, že jsme předvedli jeden z našich nejlepších výsledků vůbec," pokračuje Francouz.
"Podle mě se stáváme silnějšími a silnějšími. Nevím, jestli jsme na vrcholu, ale pravděpodobně jsme mu blízko. Neřekl bych, že jsem, nechci být v tento moment arogantní. Je těžké zvládnout sezonu lépe než tuto a cílem je zůstat na tomto levelu. Po 10 podnicích mohu říci, že to zatím byla perfektní sezona: Neudělal jsem s Julienem [Ingrassiou] žádnou zásadní chybu a s autem jsme měli jen jediný technický problém - to je v motorsportu nic.
Teď můžeme přemýšlet o tom, jak udělat statistiky ještě lepšími a jak udržet tuto úroveň až do konce sezony. Mým cílem je ukončit sezonu bez chyb. Nemyslím si, že by toto bylo někdy uděláno, zbývají ještě tři závody..." zakončil Sébastien Ogier.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.