Ogier ještě vidí možnost svého dalšího zlepšování

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. září 2015 20:48
Sdílej:

Trojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, by se chtěl stát ještě lepším jezdcem.

Sébastien Ogier nedlouho po zisku svého třetího titulu mistra světa ve World Rally Championship v řadě řekl, že by si dokázal představit, že by byl ještě lepším jezdcem. Dle jeho vyjádření musí analyzovat svůj jezdecký styl, aby se stal ještě lepším jezdcem. 

V neděli Francouz získal na Coates Hire Rally své letošní už sedmé vítězství z deseti možných. Celkově se pro něj jedná už od 31. vítězství v kariéře, čímž předběhl Marcuse Grönholma a stal se tak historicky druhým nejúspěšnějším jezdcem MS v rally. Tím prvním je samozřejmě Sébastien Loeb. 

Ogier ale stále vidí možnost pro další zlepšení: "Je to o zlepšení stopy, interpretaci rozpisu a cesty, o tom, jak řídíte auto a zvládáte gumy, když jedete tak rychle, jak jen můžete. Neustále přemýšlím o těchto věcech, protože tím analyzujete výkonnost, kterou produkujete, i když už je opravdu silná, a snažíte se jí zlepšit," říká Sébastien Ogier.

"Nechci být arogantní a neříkám, že mohu být lepší, ale neustále přemýšlím nad tím, co bych mohl zlepšit. Stále mám pochyby, jako každý, je to lidské. Je důležité mít tyto pochyby, protože Vám to pomáhá zlepšit se. Je důležité pochopit věci kolem Vás, okolo toho, co děláte a snažit se zlepšit sám sebe." Je také třeba připomenout, že v Austrálii Ogier vyhrál i přesto, že na těchto prašných cestách musel po oba dva první dny čistit cesty.

"Myslím, že si nikdo nemyslel, že by bylo možné vyhrát tuto rally z prvního místa na trati. Viděli jsme cesty na seznamovačkách a vypadalo to docela nemožně. Ale já se neustále nepřestával snažit a pak se možná snažíte ještě o něco tvrději, abyste to kompenzovali. První dva dny byly těžké, ale myslím, že jsme předvedli jeden z našich nejlepších výsledků vůbec," pokračuje Francouz. 

"Podle mě se stáváme silnějšími a silnějšími. Nevím, jestli jsme na vrcholu, ale pravděpodobně jsme mu blízko. Neřekl bych, že jsem, nechci být v tento moment arogantní. Je těžké zvládnout sezonu lépe než tuto a cílem je zůstat na tomto levelu. Po 10 podnicích mohu říci, že to zatím byla perfektní sezona: Neudělal jsem s Julienem [Ingrassiou] žádnou zásadní chybu a s autem jsme měli jen jediný technický problém - to je v motorsportu nic.

Teď můžeme přemýšlet o tom, jak udělat statistiky ještě lepšími a jak udržet tuto úroveň až do konce sezony. Mým cílem je ukončit sezonu bez chyb. Nemyslím si, že by toto bylo někdy uděláno, zbývají ještě tři závody..." zakončil Sébastien Ogier.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.