Citroën doufá, že by mohl díky motoru získat výhodu

Dočkáme se s novými WRC nějaké změně v rozložení sil? U Citroënu v to doufají
Dočkáme se s novými WRC nějaké změně v rozložení sil? U Citroënu v to doufají, foto: Citroën Sport
iM2 14. září 2015 23:09
Sdílej:

Pokud se Citroën rozhodne pokračovat ve svých aktivitách ve WRC, tak dojde s největší pravděpodobností k ukončení programu ve WTCC. Odtud by ale Francouzi měli použít motor pro nový World Rally Car, ve kterém by měl ležet základní kámen budoucích úspěchů.

Závodní vozy ve WTCC jezdí s 36 mm restriktorem už teď a jejich 1,6 litrový čtyřválec poskytuje výkon 380 koní. Z těchto znalostí by mohla těžit i evoluce DS3 World Rally Car od Citroënu, kterou bude muset v případě setrvání ve WRC připravit pro rok 2017. Citroën má totiž s tímto motorem už spoustu zkušeností. 

Od jejich vstupu do WTCC totiž Francouzi v této oblasti určují směr. Této výhody by ve Versailles mohli využít, aby měli i ve WRC nejlepší motor. I přes značná vylepšení, které Citroën na motoru od začátku letošní sezony udělal, tak je to Volkswagen, který má asi nejlepší motor. 

U Citroënu se ale budou muset napřed rozhodnout, jestli se budou v budoucnu koncentrovat na okruhy nebo na rally. Paraelní program, který můžeme sledovat teď, už nebude od roku 2017 dále možný. 

Pokud by se rozhodli pro WRC, tak musí Citroën Racing udělat vše pro to, aby se navrátil k předešlým úspěchům. "Pokud budeme pokračovat, tak budeme pokračovat s tím, abychom bojovali o vítězství proti Volkswagenu," řekl šéf týmu Yves Matton pro Autosport. 

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.