Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, bude chtít v roce 2016 pravděpodobně pokračovat s Ottem Tänakem a Elfynem Evansem. I nadále probíhá proces hledání nového velkého partnera pro tým.
M-Sport přišel ke konci roku 2012 o podporu ze strany Fordu v MS v rally. Od té doby musí držet Malcolm Wilson známý tým na nohou vlastními silami. Od podzimu 2012 britský tým sice nevyhrál jedinou soutěž, ale proti továrním týmům Volkswagenu, Citroënu a Hyundai si nevede nijak špatně. Pro aktuální sezonu byl speciál Ford Fiesta RS WRC přepracován po technické stránce. Ott Tänak s ním dokázal v Polsku bojovat na špici a vyjet podium.
Mezi konstruktéry patří M-Sportu po Německu čtvrtá příčka. Na Citroën a Hyundai mu ale nechybí až tak moc. "Pro nás to není ve srovnání s předešlými roky žádný rozdíl, vlastně od doby, co se stáhl Ford. Naší prioritou je zajistit si, že budeme nadále pokračovat," řekl Malcoml Wilson pro 'WRC Live'. "Je bez debaty, že bych chtěl pokračovat i nadále a věřím, že se nám to podaří."
Rozhodujícím bodem je samozřejmě financování projektu. Ze zákaznického programu vozů specifikace R5 se vyvinul lukrativní byznys. I tak ale M-Sport pro WRC hledá nějakého velkého partnera a to ať už ve formě sponzoringu nebo návratu samotného Fordu. "Momentálně nejsme v situaci, ve které bychom se mohli rozhlížet po různých jezdcích. Nikdy jsem se netajil tím, že bych se s nějakým sponzorem snažil získat co možná nejsilnější jezdecké složení," pokračuje Brit.
Mezitím vsází Wilson na mladíky. V Tänakovi a Evansovi má slibné, mladé a talentované jezdce. Oba v aktuální sezoně dokázali dojet už i na podiu. Wilson popisuje šance na to, že s oběma jezdci bude pokračovat i v příští sezoně jako "velmi vysoké".
"S mladými jezdci je to těžký proces. Musíte je z nich dostat tlak, ale každý reaguje jinak. Nic nepropůjčí mladým jezdcům více sebedůvěry než dobrý výsledek. Viděl jsem to často. Když už jednou mají šanci, tak jim psychika dá extrémně hodně. Je skvělé to vidět," říká dále Wilson.
Mají ale Tänak nebo Evans šanci na to, aby se jednou stali mistry světa? Na to Malcolm Wilson nedokáže odpovědět. "Pokud se podíváte realistiky na naší pozici v šampionátu, tak se to pravděpodobně nestane. I přesto ale máme stále šanci být vicemistry. Pro nás by to bylo, jako bychom byli mistry světa. Ve své jezdce mám důvěru. Pokud by ale měl člověk dostatečný budget, tak by byl Sébastien Ogier samozřejmě cílem číslo jedna."
V následujících týdnech se ale trh s jezdci dá do pohybu, začne se totiž vyjednávat o nových smlouvách. Budoucnost jezdců jako je Mads Ostberg, Kris Meeke nebo Hayden Paddon je stále otevřená. Wilsona zaujal především jeden jezdec: "Já bych vypích Haydena Paddona. Když se podíváte na to, co udělal v této sezoně, tak to budí dojem." Je třeba si připomenout, že Novozélanďan debutoval s vozem WRC ve Španělsku 2013 a byla to právě Fiesta RS WRC M-Sportu, se kterou sbíral první zkušenosti. Tehdy byl osmý.
U týmu Huyndai je momentálně pod tlakem také Thierry Neuville (více zde a zde). Po internetu neustále kolují zvěsti, že by se Belgičan mohl vrátit zpět k M-Sportu. "Nevím, protože jsme se o tom nebavili. Před několika měsíci jsem řekl, že bych měl zájem, pokud by byl k mání a já měl pořebný budget. Věřím, že může přinést fantastické výsledky. Momentálně je v těžké situaci, ale u nás ukázal, čeho může dosáhnout. Je ještě dostatečně mladý na to, aby tyto schopnosti ztratil. Byl by na mém nákupním listu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?