Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, bude chtít v roce 2016 pravděpodobně pokračovat s Ottem Tänakem a Elfynem Evansem. I nadále probíhá proces hledání nového velkého partnera pro tým.
M-Sport přišel ke konci roku 2012 o podporu ze strany Fordu v MS v rally. Od té doby musí držet Malcolm Wilson známý tým na nohou vlastními silami. Od podzimu 2012 britský tým sice nevyhrál jedinou soutěž, ale proti továrním týmům Volkswagenu, Citroënu a Hyundai si nevede nijak špatně. Pro aktuální sezonu byl speciál Ford Fiesta RS WRC přepracován po technické stránce. Ott Tänak s ním dokázal v Polsku bojovat na špici a vyjet podium.
Mezi konstruktéry patří M-Sportu po Německu čtvrtá příčka. Na Citroën a Hyundai mu ale nechybí až tak moc. "Pro nás to není ve srovnání s předešlými roky žádný rozdíl, vlastně od doby, co se stáhl Ford. Naší prioritou je zajistit si, že budeme nadále pokračovat," řekl Malcoml Wilson pro 'WRC Live'. "Je bez debaty, že bych chtěl pokračovat i nadále a věřím, že se nám to podaří."
Rozhodujícím bodem je samozřejmě financování projektu. Ze zákaznického programu vozů specifikace R5 se vyvinul lukrativní byznys. I tak ale M-Sport pro WRC hledá nějakého velkého partnera a to ať už ve formě sponzoringu nebo návratu samotného Fordu. "Momentálně nejsme v situaci, ve které bychom se mohli rozhlížet po různých jezdcích. Nikdy jsem se netajil tím, že bych se s nějakým sponzorem snažil získat co možná nejsilnější jezdecké složení," pokračuje Brit.
Mezitím vsází Wilson na mladíky. V Tänakovi a Evansovi má slibné, mladé a talentované jezdce. Oba v aktuální sezoně dokázali dojet už i na podiu. Wilson popisuje šance na to, že s oběma jezdci bude pokračovat i v příští sezoně jako "velmi vysoké".
"S mladými jezdci je to těžký proces. Musíte je z nich dostat tlak, ale každý reaguje jinak. Nic nepropůjčí mladým jezdcům více sebedůvěry než dobrý výsledek. Viděl jsem to často. Když už jednou mají šanci, tak jim psychika dá extrémně hodně. Je skvělé to vidět," říká dále Wilson.
Mají ale Tänak nebo Evans šanci na to, aby se jednou stali mistry světa? Na to Malcolm Wilson nedokáže odpovědět. "Pokud se podíváte realistiky na naší pozici v šampionátu, tak se to pravděpodobně nestane. I přesto ale máme stále šanci být vicemistry. Pro nás by to bylo, jako bychom byli mistry světa. Ve své jezdce mám důvěru. Pokud by ale měl člověk dostatečný budget, tak by byl Sébastien Ogier samozřejmě cílem číslo jedna."
V následujících týdnech se ale trh s jezdci dá do pohybu, začne se totiž vyjednávat o nových smlouvách. Budoucnost jezdců jako je Mads Ostberg, Kris Meeke nebo Hayden Paddon je stále otevřená. Wilsona zaujal především jeden jezdec: "Já bych vypích Haydena Paddona. Když se podíváte na to, co udělal v této sezoně, tak to budí dojem." Je třeba si připomenout, že Novozélanďan debutoval s vozem WRC ve Španělsku 2013 a byla to právě Fiesta RS WRC M-Sportu, se kterou sbíral první zkušenosti. Tehdy byl osmý.
U týmu Huyndai je momentálně pod tlakem také Thierry Neuville (více zde a zde). Po internetu neustále kolují zvěsti, že by se Belgičan mohl vrátit zpět k M-Sportu. "Nevím, protože jsme se o tom nebavili. Před několika měsíci jsem řekl, že bych měl zájem, pokud by byl k mání a já měl pořebný budget. Věřím, že může přinést fantastické výsledky. Momentálně je v těžké situaci, ale u nás ukázal, čeho může dosáhnout. Je ještě dostatečně mladý na to, aby tyto schopnosti ztratil. Byl by na mém nákupním listu."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.