Budoucí sestava M-Sportu? Evans a Tänak mají dobrou šanci na další rok u týmu

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. září 2015 19:41
Sdílej:

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, bude chtít v roce 2016 pravděpodobně pokračovat s Ottem Tänakem a Elfynem Evansem. I nadále probíhá proces hledání nového velkého partnera pro tým.

M-Sport přišel ke konci roku 2012 o podporu ze strany Fordu v MS v rally. Od té doby musí držet Malcolm Wilson známý tým na nohou vlastními silami. Od podzimu 2012 britský tým sice nevyhrál jedinou soutěž, ale proti továrním týmům Volkswagenu, Citroënu a Hyundai si nevede nijak špatně. Pro aktuální sezonu byl speciál Ford Fiesta RS WRC přepracován po technické stránce. Ott Tänak s ním dokázal v Polsku bojovat na špici a vyjet podium.

Mezi konstruktéry patří M-Sportu po Německu čtvrtá příčka. Na Citroën a Hyundai mu ale nechybí až tak moc. "Pro nás to není ve srovnání s předešlými roky žádný rozdíl, vlastně od doby, co se stáhl Ford. Naší prioritou je zajistit si, že budeme nadále pokračovat," řekl Malcoml Wilson pro 'WRC Live'. "Je bez debaty, že bych chtěl pokračovat i nadále a věřím, že se nám to podaří."

Rozhodujícím bodem je samozřejmě financování projektu. Ze zákaznického programu vozů specifikace R5 se vyvinul lukrativní byznys. I tak ale M-Sport pro WRC hledá nějakého velkého partnera a to ať už ve formě sponzoringu nebo návratu samotného Fordu. "Momentálně nejsme v situaci, ve které bychom se mohli rozhlížet po různých jezdcích. Nikdy jsem se netajil tím, že bych se s nějakým sponzorem snažil získat co možná nejsilnější jezdecké složení," pokračuje Brit. 

Mezitím vsází Wilson na mladíky. V Tänakovi a Evansovi má slibné, mladé a talentované jezdce. Oba v aktuální sezoně dokázali dojet už i na podiu. Wilson popisuje šance na to, že s oběma jezdci bude pokračovat i v příští sezoně jako "velmi vysoké". 

"S mladými jezdci je to těžký proces. Musíte je z nich dostat tlak, ale každý reaguje jinak. Nic nepropůjčí mladým jezdcům více sebedůvěry než dobrý výsledek. Viděl jsem to často. Když už jednou mají šanci, tak jim psychika dá extrémně hodně. Je skvělé to vidět," říká dále Wilson.

Mají ale Tänak nebo Evans šanci na to, aby se jednou stali mistry světa? Na to Malcolm Wilson nedokáže odpovědět. "Pokud se podíváte realistiky na naší pozici v šampionátu, tak se to pravděpodobně nestane. I přesto ale máme stále šanci být vicemistry. Pro nás by to bylo, jako bychom byli mistry světa. Ve své jezdce mám důvěru. Pokud by ale měl člověk dostatečný budget, tak by byl Sébastien Ogier samozřejmě cílem číslo jedna."

V následujících týdnech se ale trh s jezdci dá do pohybu, začne se totiž vyjednávat o nových smlouvách. Budoucnost jezdců jako je  Mads Ostberg, Kris Meeke nebo Hayden Paddon je stále otevřená. Wilsona zaujal především jeden jezdec: "Já bych vypích Haydena Paddona. Když se podíváte na to, co udělal v této sezoně, tak to budí dojem." Je třeba si připomenout, že Novozélanďan debutoval s vozem WRC ve Španělsku 2013 a byla to právě Fiesta RS WRC M-Sportu, se kterou sbíral první zkušenosti. Tehdy byl osmý. 

U týmu Huyndai je momentálně pod tlakem také Thierry Neuville (více zde a zde). Po internetu neustále kolují zvěsti, že by se Belgičan mohl vrátit zpět k M-Sportu. "Nevím, protože jsme se o tom nebavili. Před několika měsíci jsem řekl, že bych měl zájem, pokud by byl k mání a já měl pořebný budget. Věřím, že může přinést fantastické výsledky. Momentálně je v těžké situaci, ale u nás ukázal, čeho může dosáhnout. Je ještě dostatečně mladý na to, aby tyto schopnosti ztratil. Byl by na mém nákupním listu."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.