Budoucí sestava M-Sportu? Evans a Tänak mají dobrou šanci na další rok u týmu

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. září 2015 19:41
Sdílej:

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, bude chtít v roce 2016 pravděpodobně pokračovat s Ottem Tänakem a Elfynem Evansem. I nadále probíhá proces hledání nového velkého partnera pro tým.

M-Sport přišel ke konci roku 2012 o podporu ze strany Fordu v MS v rally. Od té doby musí držet Malcolm Wilson známý tým na nohou vlastními silami. Od podzimu 2012 britský tým sice nevyhrál jedinou soutěž, ale proti továrním týmům Volkswagenu, Citroënu a Hyundai si nevede nijak špatně. Pro aktuální sezonu byl speciál Ford Fiesta RS WRC přepracován po technické stránce. Ott Tänak s ním dokázal v Polsku bojovat na špici a vyjet podium.

Mezi konstruktéry patří M-Sportu po Německu čtvrtá příčka. Na Citroën a Hyundai mu ale nechybí až tak moc. "Pro nás to není ve srovnání s předešlými roky žádný rozdíl, vlastně od doby, co se stáhl Ford. Naší prioritou je zajistit si, že budeme nadále pokračovat," řekl Malcoml Wilson pro 'WRC Live'. "Je bez debaty, že bych chtěl pokračovat i nadále a věřím, že se nám to podaří."

Rozhodujícím bodem je samozřejmě financování projektu. Ze zákaznického programu vozů specifikace R5 se vyvinul lukrativní byznys. I tak ale M-Sport pro WRC hledá nějakého velkého partnera a to ať už ve formě sponzoringu nebo návratu samotného Fordu. "Momentálně nejsme v situaci, ve které bychom se mohli rozhlížet po různých jezdcích. Nikdy jsem se netajil tím, že bych se s nějakým sponzorem snažil získat co možná nejsilnější jezdecké složení," pokračuje Brit. 

Mezitím vsází Wilson na mladíky. V Tänakovi a Evansovi má slibné, mladé a talentované jezdce. Oba v aktuální sezoně dokázali dojet už i na podiu. Wilson popisuje šance na to, že s oběma jezdci bude pokračovat i v příští sezoně jako "velmi vysoké". 

"S mladými jezdci je to těžký proces. Musíte je z nich dostat tlak, ale každý reaguje jinak. Nic nepropůjčí mladým jezdcům více sebedůvěry než dobrý výsledek. Viděl jsem to často. Když už jednou mají šanci, tak jim psychika dá extrémně hodně. Je skvělé to vidět," říká dále Wilson.

Mají ale Tänak nebo Evans šanci na to, aby se jednou stali mistry světa? Na to Malcolm Wilson nedokáže odpovědět. "Pokud se podíváte realistiky na naší pozici v šampionátu, tak se to pravděpodobně nestane. I přesto ale máme stále šanci být vicemistry. Pro nás by to bylo, jako bychom byli mistry světa. Ve své jezdce mám důvěru. Pokud by ale měl člověk dostatečný budget, tak by byl Sébastien Ogier samozřejmě cílem číslo jedna."

V následujících týdnech se ale trh s jezdci dá do pohybu, začne se totiž vyjednávat o nových smlouvách. Budoucnost jezdců jako je  Mads Ostberg, Kris Meeke nebo Hayden Paddon je stále otevřená. Wilsona zaujal především jeden jezdec: "Já bych vypích Haydena Paddona. Když se podíváte na to, co udělal v této sezoně, tak to budí dojem." Je třeba si připomenout, že Novozélanďan debutoval s vozem WRC ve Španělsku 2013 a byla to právě Fiesta RS WRC M-Sportu, se kterou sbíral první zkušenosti. Tehdy byl osmý. 

U týmu Huyndai je momentálně pod tlakem také Thierry Neuville (více zde a zde). Po internetu neustále kolují zvěsti, že by se Belgičan mohl vrátit zpět k M-Sportu. "Nevím, protože jsme se o tom nebavili. Před několika měsíci jsem řekl, že bych měl zájem, pokud by byl k mání a já měl pořebný budget. Věřím, že může přinést fantastické výsledky. Momentálně je v těžké situaci, ale u nás ukázal, čeho může dosáhnout. Je ještě dostatečně mladý na to, aby tyto schopnosti ztratil. Byl by na mém nákupním listu."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?