Budoucí sestava M-Sportu? Evans a Tänak mají dobrou šanci na další rok u týmu

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. září 2015 19:41
Sdílej:

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, bude chtít v roce 2016 pravděpodobně pokračovat s Ottem Tänakem a Elfynem Evansem. I nadále probíhá proces hledání nového velkého partnera pro tým.

M-Sport přišel ke konci roku 2012 o podporu ze strany Fordu v MS v rally. Od té doby musí držet Malcolm Wilson známý tým na nohou vlastními silami. Od podzimu 2012 britský tým sice nevyhrál jedinou soutěž, ale proti továrním týmům Volkswagenu, Citroënu a Hyundai si nevede nijak špatně. Pro aktuální sezonu byl speciál Ford Fiesta RS WRC přepracován po technické stránce. Ott Tänak s ním dokázal v Polsku bojovat na špici a vyjet podium.

Mezi konstruktéry patří M-Sportu po Německu čtvrtá příčka. Na Citroën a Hyundai mu ale nechybí až tak moc. "Pro nás to není ve srovnání s předešlými roky žádný rozdíl, vlastně od doby, co se stáhl Ford. Naší prioritou je zajistit si, že budeme nadále pokračovat," řekl Malcoml Wilson pro 'WRC Live'. "Je bez debaty, že bych chtěl pokračovat i nadále a věřím, že se nám to podaří."

Rozhodujícím bodem je samozřejmě financování projektu. Ze zákaznického programu vozů specifikace R5 se vyvinul lukrativní byznys. I tak ale M-Sport pro WRC hledá nějakého velkého partnera a to ať už ve formě sponzoringu nebo návratu samotného Fordu. "Momentálně nejsme v situaci, ve které bychom se mohli rozhlížet po různých jezdcích. Nikdy jsem se netajil tím, že bych se s nějakým sponzorem snažil získat co možná nejsilnější jezdecké složení," pokračuje Brit. 

Mezitím vsází Wilson na mladíky. V Tänakovi a Evansovi má slibné, mladé a talentované jezdce. Oba v aktuální sezoně dokázali dojet už i na podiu. Wilson popisuje šance na to, že s oběma jezdci bude pokračovat i v příští sezoně jako "velmi vysoké". 

"S mladými jezdci je to těžký proces. Musíte je z nich dostat tlak, ale každý reaguje jinak. Nic nepropůjčí mladým jezdcům více sebedůvěry než dobrý výsledek. Viděl jsem to často. Když už jednou mají šanci, tak jim psychika dá extrémně hodně. Je skvělé to vidět," říká dále Wilson.

Mají ale Tänak nebo Evans šanci na to, aby se jednou stali mistry světa? Na to Malcolm Wilson nedokáže odpovědět. "Pokud se podíváte realistiky na naší pozici v šampionátu, tak se to pravděpodobně nestane. I přesto ale máme stále šanci být vicemistry. Pro nás by to bylo, jako bychom byli mistry světa. Ve své jezdce mám důvěru. Pokud by ale měl člověk dostatečný budget, tak by byl Sébastien Ogier samozřejmě cílem číslo jedna."

V následujících týdnech se ale trh s jezdci dá do pohybu, začne se totiž vyjednávat o nových smlouvách. Budoucnost jezdců jako je  Mads Ostberg, Kris Meeke nebo Hayden Paddon je stále otevřená. Wilsona zaujal především jeden jezdec: "Já bych vypích Haydena Paddona. Když se podíváte na to, co udělal v této sezoně, tak to budí dojem." Je třeba si připomenout, že Novozélanďan debutoval s vozem WRC ve Španělsku 2013 a byla to právě Fiesta RS WRC M-Sportu, se kterou sbíral první zkušenosti. Tehdy byl osmý. 

U týmu Huyndai je momentálně pod tlakem také Thierry Neuville (více zde a zde). Po internetu neustále kolují zvěsti, že by se Belgičan mohl vrátit zpět k M-Sportu. "Nevím, protože jsme se o tom nebavili. Před několika měsíci jsem řekl, že bych měl zájem, pokud by byl k mání a já měl pořebný budget. Věřím, že může přinést fantastické výsledky. Momentálně je v těžké situaci, ale u nás ukázal, čeho může dosáhnout. Je ještě dostatečně mladý na to, aby tyto schopnosti ztratil. Byl by na mém nákupním listu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.