Stéphane Lefebvre při své premiéře v rámci Rallye Deutschland spoustu lidí svým výkonem příjemně překvapil. Už brzy ho tak ve WRC uvidíme znovu, když se do speciálu DS3 WRC posadí už na Korsice.
Se svoji premiérou ve voze specifikace World Rally Car může být Stéphane Lefebvre spokojen. Úřadující juniorský mistr světa dojel bez jediné větší chyby v Německu na desátém místě celkově a připsal si tak bod. Šéf Citroënu, Yves Matton, byl výkony svého svěřence nadmíru spokojen: "Cíle v něj vložené dokázal dokonce lehce překročit."
Vzhledem k tomu, že si Lefebvre loňským vítězstvím vysloužil nejen program ve WRC s Citroënem DS3 R5 ale také možnost dvou startů s DS3 WRC, tak jej uvidíme už na Korsice, která je pro jezdce domácím závodem. Citroën nasazení mladíka již oficiálně potvrdil: "Snad bude pokračovat tam, kde v Německu skončil," pokračuje Matton.
Zatímco nově zařazená soutěž na Korsice bude pro spoustu jezdců úplnou novinkou, tak Lefebvre bude moc těžit ze svých zkušeností. "Mohl jsem zde startovat již dvakrát s menším autem a vím, co mohu očekávat," řekl krátce jezdec, který je chráněncem Seba Loeba. A dodal: "Chtěl bych zkrátit odstup na špici."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.