Letošní smůla Krise Meeka ve WRC pokračuje i nadále, když dnes ve Finsku zahodil šanci na zisk podia. Severní Ir byl přitom v pohodlné pozici na třetím místě.
Pro Meeka se tak jedná o již třetí incident ve třetí rally. Jezdec boural už na Sardinii a v Polsku, teď i ve Finsku. Pomalu se tak dostává pod extrémní tlak, protože před koncem sezony bude muset prokázat, že si svoje místo u továrního týmu zaslouží.
Citroën už před Finskem navíc slovy svého šéfa, Yvese Mattona, řekl, že tyto nehody pošramotily stoupající pověst jezdce po jeho premiérovém vítězství ve WRC v Argentině a že jeho budoucnost v týmu je ohrožena. Meeke přitom nebyl na průběžném třetím místě pod žádným velkým tlakem ze strany některého ze soupeřů. Svůj vůz ale 2 km před cílem RZ Jukojärvi 2 na mokru nezvládl a ulomil levé přední kolo.
"Prvních pár zatáček to bylo dobrých. Pak jsem v pravé přes horizont, která navíc utahovala, zatočil a auto mi uklouzlo. Jakmile se dostalo na bláto mimo závodní stopu, tak jsem dostal aquaplaning a začal jsem pomalu, velmi pomalu klouzat směrem ke stromům.
Nevím, jaká mohla být nárazová rychlost, možná 20 km/h? Ale muselo to trefit přímo na kolo. Takže naše rally je bohužel pryč," říká Kris Meeke po nehodě pro wrc.com.
Před touto nehodou byl Kris nejbližším pronásledovatelem dvojice Volkswagenů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera. "Byli jsme na stejné cestě jako vloni. Zajížděli jsme podobné časy, ale hoši vepředu jeli opravdu na hraně. OK, my jsme měli naše problémy, ale tak to, zdá se, teď je.
Ano, časy na RZ jsou pozitivní, ale to byly vždy - to je ten problém. Budu jednoduše pokračovat v dělání toho nejlepšího, co mohu a uvidíme, jak to dopadne," uzavírá optimisticky Meeke.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?