Bývalý pilot WRC, Markko Märtin, podporuje další růst svého krajana, Otta Tänaka. Úspěch z Polska je dle něj dnes již minulostí, je třeba hledět dopředu.
Vítěz několika soutěží WRC, Markko Märtin, je názoru, že jeho krajan, Ott Tänak, musí udělat další krok dopředu, pokud chce o nadcházejícím víkendu ve Finsku zopakovat svůj výkon z Polska. Estonec v Polsku bojoval zkraje soutěže o vítězství, nakonec bral třetí místo.
Dle názoru Märtina má Tänak na soutěži v okolí finského města Jyväskylä ve srovnání se svými soupeři nevýhodu, s Fiestou RS WRC oproti konkurentům nemá ani zdaleka tolik zkušeností na rychlých finských cestách.
S WRC zde jel v minulosti jen jednou a to v roce 2012. V následujícím roce na startu nebyl vůbec a vloni jsme jej mohli ve Finsku vidět za volantem vozu Ford Fiesta R5. "Bude pro něj těžké najít vysokou rychlost vozů specifikace WRC. Ott byl možná názoru, že Fiesta R5 je rychlá, ale s TOP autem nemůžete nic porovnávat. S těmito auty jsou skoky mnohem delší!" říká Marko Märtin.
"Polsko bylo naproti tomu rovinatým terénem a nové cesty byly novinkou pro všechny," porovnává Märtin. I přesto je však pětinásobný vítěz soutěže WRC názoru, že Tänak by na vítězství pomýšlet měl a rozhodně by neměl jet jen na dojetí na bodech. "Finsko bude o hodně těžší než Polsko, ale proč by se neměl pokusit o vítězství? Minimálně by to měl zkusit."
"Polsko je teď minulostí. Ott ve Finsku bude začínat opět s nulou. Nikoho už nezajímá, co se stalo v Polsku. Vzpomínám si na to, jak jsem vyhrál ve Finsku. Na další soutěži v Austrálii jsem si myslel: 'To bude jednoduché, žádný problém'. Ale nebyli jsme nikde. Ostatní kluci chtěli odplatu. Tak to bude i u Otta."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?