Bývalý pilot WRC, Markko Märtin, podporuje další růst svého krajana, Otta Tänaka. Úspěch z Polska je dle něj dnes již minulostí, je třeba hledět dopředu.
Vítěz několika soutěží WRC, Markko Märtin, je názoru, že jeho krajan, Ott Tänak, musí udělat další krok dopředu, pokud chce o nadcházejícím víkendu ve Finsku zopakovat svůj výkon z Polska. Estonec v Polsku bojoval zkraje soutěže o vítězství, nakonec bral třetí místo.
Dle názoru Märtina má Tänak na soutěži v okolí finského města Jyväskylä ve srovnání se svými soupeři nevýhodu, s Fiestou RS WRC oproti konkurentům nemá ani zdaleka tolik zkušeností na rychlých finských cestách.
S WRC zde jel v minulosti jen jednou a to v roce 2012. V následujícím roce na startu nebyl vůbec a vloni jsme jej mohli ve Finsku vidět za volantem vozu Ford Fiesta R5. "Bude pro něj těžké najít vysokou rychlost vozů specifikace WRC. Ott byl možná názoru, že Fiesta R5 je rychlá, ale s TOP autem nemůžete nic porovnávat. S těmito auty jsou skoky mnohem delší!" říká Marko Märtin.
"Polsko bylo naproti tomu rovinatým terénem a nové cesty byly novinkou pro všechny," porovnává Märtin. I přesto je však pětinásobný vítěz soutěže WRC názoru, že Tänak by na vítězství pomýšlet měl a rozhodně by neměl jet jen na dojetí na bodech. "Finsko bude o hodně těžší než Polsko, ale proč by se neměl pokusit o vítězství? Minimálně by to měl zkusit."
"Polsko je teď minulostí. Ott ve Finsku bude začínat opět s nulou. Nikoho už nezajímá, co se stalo v Polsku. Vzpomínám si na to, jak jsem vyhrál ve Finsku. Na další soutěži v Austrálii jsem si myslel: 'To bude jednoduché, žádný problém'. Ale nebyli jsme nikde. Ostatní kluci chtěli odplatu. Tak to bude i u Otta."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?