Bývalý pilot WRC, Markko Märtin, podporuje další růst svého krajana, Otta Tänaka. Úspěch z Polska je dle něj dnes již minulostí, je třeba hledět dopředu.
Vítěz několika soutěží WRC, Markko Märtin, je názoru, že jeho krajan, Ott Tänak, musí udělat další krok dopředu, pokud chce o nadcházejícím víkendu ve Finsku zopakovat svůj výkon z Polska. Estonec v Polsku bojoval zkraje soutěže o vítězství, nakonec bral třetí místo.
Dle názoru Märtina má Tänak na soutěži v okolí finského města Jyväskylä ve srovnání se svými soupeři nevýhodu, s Fiestou RS WRC oproti konkurentům nemá ani zdaleka tolik zkušeností na rychlých finských cestách.
S WRC zde jel v minulosti jen jednou a to v roce 2012. V následujícím roce na startu nebyl vůbec a vloni jsme jej mohli ve Finsku vidět za volantem vozu Ford Fiesta R5. "Bude pro něj těžké najít vysokou rychlost vozů specifikace WRC. Ott byl možná názoru, že Fiesta R5 je rychlá, ale s TOP autem nemůžete nic porovnávat. S těmito auty jsou skoky mnohem delší!" říká Marko Märtin.
"Polsko bylo naproti tomu rovinatým terénem a nové cesty byly novinkou pro všechny," porovnává Märtin. I přesto je však pětinásobný vítěz soutěže WRC názoru, že Tänak by na vítězství pomýšlet měl a rozhodně by neměl jet jen na dojetí na bodech. "Finsko bude o hodně těžší než Polsko, ale proč by se neměl pokusit o vítězství? Minimálně by to měl zkusit."
"Polsko je teď minulostí. Ott ve Finsku bude začínat opět s nulou. Nikoho už nezajímá, co se stalo v Polsku. Vzpomínám si na to, jak jsem vyhrál ve Finsku. Na další soutěži v Austrálii jsem si myslel: 'To bude jednoduché, žádný problém'. Ale nebyli jsme nikde. Ostatní kluci chtěli odplatu. Tak to bude i u Otta."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?