Obě posádky Peugeot Rally Academy mají za sebou obtížný a neúspěšný víkend v Estonsku, i když se na start postavily s velkými ambicemi. Craig Breen a Scott Martin, kteří měli na dosah ruky pódiové umístění, byli nuceni odstoupit a Diogo Gago a Jorge Carvalho skončili na 7. místě juniorské kategorie, v níž zvítězil vůz Peugeot R2.
Estonská rallye se svými širokými a rychlými tratěmi vyžaduje dokonalou znalost terénu, ovšem ani Craig Breen (Peugeot 208 T16, účast v roce 2011) ani Diogo Gago (Peugeot 208 R2) mnoho zkušeností s tímto specifickým typem rallye neměli. Aby tým Peugeot Rally Academy tento nedostatek zkušeností vykompenzoval, zorganizoval před začátkem seznamovacích jízd testování. Craig Breen a Diogo Gago se tak mohli postavit na start s větší sebejistotou.
Craig Breen a Scott Martin, kteří při seznamovacích jízdách skončili na pátém místě, se rozhodli vyjet jako dvanáctí, aby využili zametené trati. Vůz 208 T16 č. 1 si však bohužel nechal utéct mnoho cenných vteřin kvůli špatnému brzdění. Craig a Scott se tak octli na 16. místě, načež se zvládli vyšplhat na konci první etapy až na 5. místo. Irský pilot si jako cíl stanovil třetí místo, které znamená cenné body v rámci šampionátu.
Druhý den vyrazil Craig Breen na trať pokropenou nočním deštěm s velkým odhodláním a přiblížil se k pódiovému umístění. Jeho vůz 208 T16 dělily od bronzu 3 vteřiny. Ve chvíli, kdy už chyběly do konce jen dvě rychlostní zkoušky, však musel Craig se Scottem závod vzdát kvůli problému s tlakem oleje.
Nakonec dosáhl nejlepšího výsledku s vozem Peugeot 208 T16 v celkovém pořadí Timmu Korge. Estonský jezdec, kterého podpořila společnost Peugeot Baltic, skončil při svém prvním závodě v tomto automobilu na úctyhodném pátém místě.
Diogo Gogo a Jorge Carvalho s vozem Peugeot 208 R2 se účastnili závodu na této rychlé trati poprvé. Portugalská posádka Peugeot Rally Academy skončila na sedmém místě. Diogo tak byl spokojený, že mohl v tomto specifickém terénu posbírat cenné zkušenosti. V juniorské kategorii zvítězil v jiném voze 208 R2 Lotyš Ralfs Sirtakis.
I když bylo zklamání při odjezdu z Estonska obrovské, Craig Breen a Scott Martin se už těší do České republiky, kde se na konci srpna bude konat Barum Czech Rally Zlín. Dosavadní lídři šampionátu se na start příštího závodu ERC postaví s pětibodovou ztrátou za Kajetanem Kajetanowiczem. Při tomto závodě budou moci počítat s Charlesem Martinem, vítězem 208 Rally Cup 2014, který se vrátí do týmu Peugeot Rally Academy ve voze 208 T16. Diogo Gago se při své poslední účasti v programu pokusí získat čestné místo ve FIA ERC Junior.
Reakce pilotů:
Craig Breen: „Celkově jsem zklamaný. Už podruhé po sobě jsem musel závod vzdát, a to není pro moji pozici v šampionátu dobré. Musíme zůstat pozitivní, protože je před námi ještě řada závodů a musíme se poprat o titul. Je to škoda, protože s celým týmem Peugeot Rally Academy jsme se na tento závod dobře připravovali. Estonské rallye jsem se účastnil teprve podruhé a nebylo snadné bojovat s jezdci, kteří tento typ trati dokonale znají. Je to o to horší, že se nám v průběhu závodu dařilo zlepšovat časy, což je důkaz dobré práce, kterou tým odvedl.“
Diogo Gago: „Bylo jasné, že mi s tímto závodem chybí zkušenost. Byl velmi rychlý a pro sebejistou jízdu v dobrém tempu byl nutný vynikající rozpis. Soupeři byli velmi rychlí a já jsem jim nestačil. Využili jsme tuto rallye pro otestování různých typů nastavení, takže jsem se nakonec cítil líp a mohl jsem jet rychleji. I když výsledek není nejlepší, získal jsem zkušenosti pro další závody.“
Pořadí ERC Estonsko:
A.Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) 1:32:25,4 K. Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) + 12,7 R.Aus (Mitsubishi Lancer Evo X) + 1:07,0 S.Plangi (Mitsubishi Lancer Evo X) + 2.06,9 T.Korge (Peugeot 208T16) + 2:23.7…
Mistrovství FIA ERC:
K.Kajetanowicz (Ford Fiesta R5): 133 bodů Craig Breen (Peugeot 208T16): 128 bodů A.Lukyanuk (Mitsubishi Lancer Evo X): 82 bodů R.Consani (Citroën DS3 R5): 55 bodů S.Plangi (Mitsubishi Lancer Evo X): 43 bodů…
Příští závod FIA ERC pro Peugeot Rally Academy: Barum Czech Rally Zlín: 28.–30. srpna
Craig Breen a Charles Martin: 208 T16 Diogo Gago: 208 R2Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.