M-Sport se připravoval na Rally Finland na testech na rychlých šotolinových tratích na severu Evropy. Tým kolem Malcolma Wilsona se během testu zaměřuje především na pérování Fordu Fiesta RS WRC.
V Polsku mohl konečně Ott Tänak dokázat, co je v něm i inovovaném vozu Ford Fiesta RS WRC. „Poprvé jsem dokázal vlastní silou vybojovat podium,“ těšil se Estonec. Také šéfovi týmu, Wilsonovi, spadl velký kámen ze srce: „Byla to jasná zpráva pro konkurenci, že nové auto s Ottem za volantem dobře funguje. Teď už se opravdu těšíme na Rally Finland.“
Aby byly Fordy ve Finsku opravdu konkurenceschopné a ještě více zatlačily na dominantní Volkswageny, uspořádal M-Sport šestidenní testování. Hlavním cílem testu je, ve spolupráci s dodavatelem tlumičů, společností Reiger, zapracovat na pérování u Fiest RS WRC, jak prozrazuje Malcolm pro ‚Autosport‘: „Nejde o úplně nové tlumiče, ale využijeme jeden z homologačních žolíků, protože se některé technické věci změní.“
"Podívali jsme se na to, kde potřebujeme uskutečnit vylepšení a na těchto oblastech pracujeme. Podle mě to může ve Finsku činit rozdíl. Samozřejmě, že doufám, že auto zde bude ještě rychlejší. Pro nás, jako tým, bylo velmi důležité, že jsme v Polsku viděli, jak konkurenceschopné naše auto je.
Přesně na tomhle jsme totiž pracovali. Morálka v týmu po tomto výsledku stoupla. Spousta nejrychlejších časů, které Ott zajel, pro nás znamenaly vlastně skoro vítězství," popisuje aktuální náladu v týmu Wilson. Tým teď čeká hodně práce, minulý týden byla vyjasněna pravidla pro sezonu 2017 - je tedy třeba připravit Fiestu RS WRC v nové podobě.
Co nevidět by se vylepšené verze měla také dočkat Fiesta R5. Vůz by měl mít vyšší výkon, ale tým pracuje také na podvozku. Zároveň si u M-Sportu auto pro americký šampionát v rally, kde jsou předpisy volnější, objednal Ken Block.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.