M-Sport se připravoval na Rally Finland na testech na rychlých šotolinových tratích na severu Evropy. Tým kolem Malcolma Wilsona se během testu zaměřuje především na pérování Fordu Fiesta RS WRC.
V Polsku mohl konečně Ott Tänak dokázat, co je v něm i inovovaném vozu Ford Fiesta RS WRC. „Poprvé jsem dokázal vlastní silou vybojovat podium,“ těšil se Estonec. Také šéfovi týmu, Wilsonovi, spadl velký kámen ze srce: „Byla to jasná zpráva pro konkurenci, že nové auto s Ottem za volantem dobře funguje. Teď už se opravdu těšíme na Rally Finland.“
Aby byly Fordy ve Finsku opravdu konkurenceschopné a ještě více zatlačily na dominantní Volkswageny, uspořádal M-Sport šestidenní testování. Hlavním cílem testu je, ve spolupráci s dodavatelem tlumičů, společností Reiger, zapracovat na pérování u Fiest RS WRC, jak prozrazuje Malcolm pro ‚Autosport‘: „Nejde o úplně nové tlumiče, ale využijeme jeden z homologačních žolíků, protože se některé technické věci změní.“
"Podívali jsme se na to, kde potřebujeme uskutečnit vylepšení a na těchto oblastech pracujeme. Podle mě to může ve Finsku činit rozdíl. Samozřejmě, že doufám, že auto zde bude ještě rychlejší. Pro nás, jako tým, bylo velmi důležité, že jsme v Polsku viděli, jak konkurenceschopné naše auto je.
Přesně na tomhle jsme totiž pracovali. Morálka v týmu po tomto výsledku stoupla. Spousta nejrychlejších časů, které Ott zajel, pro nás znamenaly vlastně skoro vítězství," popisuje aktuální náladu v týmu Wilson. Tým teď čeká hodně práce, minulý týden byla vyjasněna pravidla pro sezonu 2017 - je tedy třeba připravit Fiestu RS WRC v nové podobě.
Co nevidět by se vylepšené verze měla také dočkat Fiesta R5. Vůz by měl mít vyšší výkon, ale tým pracuje také na podvozku. Zároveň si u M-Sportu auto pro americký šampionát v rally, kde jsou předpisy volnější, objednal Ken Block.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.