M-Sport připravuje další vylepšení Fordu Fiesta RS WRC

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. července 2015 22:01
Sdílej:

M-Sport se připravoval na Rally Finland na testech na rychlých šotolinových tratích na severu Evropy. Tým kolem Malcolma Wilsona se během testu zaměřuje především na pérování Fordu Fiesta RS WRC.

V Polsku mohl konečně Ott Tänak dokázat, co je v něm i inovovaném vozu Ford Fiesta RS WRC. „Poprvé jsem dokázal vlastní silou vybojovat podium,“ těšil se Estonec. Také šéfovi týmu, Wilsonovi, spadl velký kámen ze srce: „Byla to jasná zpráva pro konkurenci, že nové auto s Ottem za volantem dobře funguje. Teď už se opravdu těšíme na Rally Finland.“

Aby byly Fordy ve Finsku opravdu konkurenceschopné a ještě více zatlačily na dominantní Volkswageny, uspořádal M-Sport šestidenní testování. Hlavním cílem testu je, ve spolupráci s dodavatelem tlumičů, společností Reiger, zapracovat na pérování u Fiest RS WRC, jak prozrazuje Malcolm pro ‚Autosport‘: „Nejde o úplně nové tlumiče, ale využijeme jeden z homologačních žolíků, protože se některé technické věci změní.“

"Podívali jsme se na to, kde potřebujeme uskutečnit vylepšení a na těchto oblastech pracujeme. Podle mě to může ve Finsku činit rozdíl. Samozřejmě, že doufám, že auto zde bude ještě rychlejší. Pro nás, jako tým, bylo velmi důležité, že jsme v Polsku viděli, jak konkurenceschopné naše auto je. 

Přesně na tomhle jsme totiž pracovali. Morálka v týmu po tomto výsledku stoupla. Spousta nejrychlejších časů, které Ott zajel, pro nás znamenaly vlastně skoro vítězství," popisuje aktuální náladu v týmu Wilson. Tým teď čeká hodně práce, minulý týden byla vyjasněna pravidla pro sezonu 2017 - je tedy třeba připravit Fiestu RS WRC v nové podobě.

Co nevidět by se vylepšené verze měla také dočkat Fiesta R5. Vůz by měl mít vyšší výkon, ale tým pracuje také na podvozku. Zároveň si u M-Sportu auto pro americký šampionát v rally, kde jsou předpisy volnější, objednal Ken Block.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.