Angažmá Tommiho Mäkinena na pozici šéfa týmu Toyota bude mít možná dalekosáhlé důsledky. Fin by chtěl celý projekt přesídlit do své domoviny, tedy do Finska.
Podobná prohlášení asi budí v Toyota Motorsport GmbH (TMG) v Kolíně nad Rýnem poměrně rozruch. Zdá se totiž, že by TMG v projektu návratu Toyoty do WRC nemuselo hrát vůbec žádnou roli! Tommi Mäkinen, který byl včera jmenován šéfem týmu, plánuje stavbu týmového zázemí ve Finsku.
"Okamžitě začneme s přípravami," řekl Mäkinen pro finská media. Do startu sezony 2017 zbývá čtyřnásobnému mistru světa ještě dobrých 15 měsíců času. Je to ale dost na to, aby stihl vybudovat celý tým od základů? Doposud se populární Fin staral o svoji firmu „Tommi Mäkinen Racing“ vyvíjející vozy Subaru Impreza skupiny N.
O výstavbě konkurenceschopného továrního týmu však 51 letý Tommi sní. "Měl jsem štěstí, že jsem v minulosti mohl jezdit pro některé svělé týmy a mnoho jsem přitom odkoukal. Teď je mým úkolem dát tyto věci dohromady. Čas do roku 2017 se může možná zdát jako dlouhá doba, ale uteče velmi rychle."
Mäkinen chce do týmu dostat krajana Mikku Hirvonena, který po loňské sezoně ve WRC skončil. Mikko by se měl postarat o vývojové práce na novém voze. "Bylo by to nejlepší volbou, protože on zná aktuální World Rally Cars."
Někdejší tovární jezdec týmů Subaru anebo Mitsubishi si pohrává s myšlenkou, že by si za volant při vývojových pracích sedl někdy i on sám. "Mám také určité myšlenky, chtěl bych ale slyšet názory co možná nejvíce lidí." Ze strany Akia Toyody, šéfa Toyoty, má Mäkinen maximální podporu. "Potřebujeme jezdce, který bude moc vyhrávat už v roce 2017. Pak můžeme mluvit o úspěšném projektu."
Toyota tento týden testuje s Yarisem WRC ve Finsku - včera jezdil Eric Camilli, dnes převzal práci Sebastian Lindholm:
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.