Angažmá Tommiho Mäkinena na pozici šéfa týmu Toyota bude mít možná dalekosáhlé důsledky. Fin by chtěl celý projekt přesídlit do své domoviny, tedy do Finska.
Podobná prohlášení asi budí v Toyota Motorsport GmbH (TMG) v Kolíně nad Rýnem poměrně rozruch. Zdá se totiž, že by TMG v projektu návratu Toyoty do WRC nemuselo hrát vůbec žádnou roli! Tommi Mäkinen, který byl včera jmenován šéfem týmu, plánuje stavbu týmového zázemí ve Finsku.
"Okamžitě začneme s přípravami," řekl Mäkinen pro finská media. Do startu sezony 2017 zbývá čtyřnásobnému mistru světa ještě dobrých 15 měsíců času. Je to ale dost na to, aby stihl vybudovat celý tým od základů? Doposud se populární Fin staral o svoji firmu „Tommi Mäkinen Racing“ vyvíjející vozy Subaru Impreza skupiny N.
O výstavbě konkurenceschopného továrního týmu však 51 letý Tommi sní. "Měl jsem štěstí, že jsem v minulosti mohl jezdit pro některé svělé týmy a mnoho jsem přitom odkoukal. Teď je mým úkolem dát tyto věci dohromady. Čas do roku 2017 se může možná zdát jako dlouhá doba, ale uteče velmi rychle."
Mäkinen chce do týmu dostat krajana Mikku Hirvonena, který po loňské sezoně ve WRC skončil. Mikko by se měl postarat o vývojové práce na novém voze. "Bylo by to nejlepší volbou, protože on zná aktuální World Rally Cars."
Někdejší tovární jezdec týmů Subaru anebo Mitsubishi si pohrává s myšlenkou, že by si za volant při vývojových pracích sedl někdy i on sám. "Mám také určité myšlenky, chtěl bych ale slyšet názory co možná nejvíce lidí." Ze strany Akia Toyody, šéfa Toyoty, má Mäkinen maximální podporu. "Potřebujeme jezdce, který bude moc vyhrávat už v roce 2017. Pak můžeme mluvit o úspěšném projektu."
Toyota tento týden testuje s Yarisem WRC ve Finsku - včera jezdil Eric Camilli, dnes převzal práci Sebastian Lindholm:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.