Nový šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkkinen, prvně důkladně prozkoumá vývoj stávajícího Yarisu WRC. Poté se rozhodne, zda-li pro návrat Toyoty do WRC nenechá postavit úplně nový vůz, píše server 'wrc.com'.
Čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích byl předevčírem oznámen jako šéf továrního týmu Toyota Gazoo Racing’s WRC. V prohlášení japonské značky se však nic neříkalo o další účasti německého Toyota Motorsport GmbH (TMG) na tomto projektu. Přitom v lednu právě TMG, které je vlastněné Toyotou, oznámilo návrat značky do WRC.
Auto mělo být vyvinuto a postaveno kompletně v Kolíně nad Rýnem. O vývoj vozu se zatím starali Sebastian Lindholm a Stéphane Sarrazin. TMG podepsalo smlouvu s dalšími dvěma mladíky, kteří měli v budoucnu usednout do vozu Yaris WRC - Ericem Camillim a Teemu Suninenem. Server wrc.com teď přišel s tím, že mu bylo řečeno, že zatímco TMG zůstane technickým partnerem projektu, za vývoj bude zodpovědný Mäkinen a dokonce se může stát, že vyvine zcela nový vůz.
Ať už se rozhodne jakkoliv, tak se 51 letý Fin má osobně účastnit vývoje vozu: "I když budeme potřebovat pořádného testovacího jezdce, tak bude dobré, když budu testovat i já. Mám nějaké myšlenky, které by mohly pomoci. Každopádně je dobré získat názor od co nejvěšího počtu lidí," říká bývalý tovární jezdec Mitsubishi a Subaru.
Tommi má z dřívějška zkušenosti z vedení týmu, avšak ne továrního. "Čeká nás hodně práce až do roku 2017. Musíme auto vyzkoušet na všech površích - sněhu, šotolině, asfaltu, vysokých nadmořských výškách, poblíž vodní hladiny... Budeme potřebovat testovat po celém světě.
Od té doby, co jsem přestal závodit, jsem měl svůj vlastní tým - Tommi Mäkinen Racing - který dlouhou dobu připravoval vozy skupiny N. Takže mám zkušenosti z vedení týmu. Ale je jasné, že tentokrát je to větší výzva. Mám mnohem větší zodpovědnost a čeká mě daleko více práce."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.