Nechá Mäkinen postavit pro Toyotu úplně nový vůz?

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 9. července 2015 06:10
Sdílej:

Nový šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkkinen, prvně důkladně prozkoumá vývoj stávajícího Yarisu WRC. Poté se rozhodne, zda-li pro návrat Toyoty do WRC nenechá postavit úplně nový vůz, píše server 'wrc.com'.

Čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích byl předevčírem oznámen jako šéf továrního týmu Toyota Gazoo Racing’s WRC. V prohlášení japonské značky se však nic neříkalo o další účasti německého Toyota Motorsport GmbH (TMG) na tomto projektu. Přitom v lednu právě TMG, které je vlastněné Toyotou, oznámilo návrat značky do WRC.

Auto mělo být vyvinuto a postaveno kompletně v Kolíně nad Rýnem. O vývoj vozu se zatím starali Sebastian Lindholm a  Stéphane Sarrazin. TMG podepsalo smlouvu s dalšími dvěma mladíky, kteří měli v budoucnu usednout do vozu Yaris WRC - Ericem Camillim a Teemu Suninenem. Server wrc.com teď přišel s tím, že mu bylo řečeno, že zatímco TMG zůstane technickým partnerem projektu, za vývoj bude zodpovědný Mäkinen a dokonce se může stát, že vyvine zcela nový vůz.

Ať už se rozhodne jakkoliv, tak se 51 letý Fin má osobně účastnit vývoje vozu: "I když budeme potřebovat pořádného testovacího jezdce, tak bude dobré, když budu testovat i já. Mám nějaké myšlenky, které by mohly pomoci. Každopádně je dobré získat názor od co nejvěšího počtu lidí," říká bývalý tovární jezdec Mitsubishi a Subaru.

Tommi má z dřívějška zkušenosti z vedení týmu, avšak ne továrního. "Čeká nás hodně práce až do roku 2017. Musíme auto vyzkoušet na všech površích - sněhu, šotolině, asfaltu, vysokých nadmořských výškách, poblíž vodní hladiny... Budeme potřebovat testovat po celém světě.

Od té doby, co jsem přestal závodit, jsem měl svůj vlastní tým - Tommi Mäkinen Racing - který dlouhou dobu připravoval vozy skupiny N. Takže mám zkušenosti z vedení týmu. Ale je jasné, že tentokrát je to větší výzva. Mám mnohem větší zodpovědnost a čeká mě daleko více práce."

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.