Nový šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkkinen, prvně důkladně prozkoumá vývoj stávajícího Yarisu WRC. Poté se rozhodne, zda-li pro návrat Toyoty do WRC nenechá postavit úplně nový vůz, píše server 'wrc.com'.
Čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích byl předevčírem oznámen jako šéf továrního týmu Toyota Gazoo Racing’s WRC. V prohlášení japonské značky se však nic neříkalo o další účasti německého Toyota Motorsport GmbH (TMG) na tomto projektu. Přitom v lednu právě TMG, které je vlastněné Toyotou, oznámilo návrat značky do WRC.
Auto mělo být vyvinuto a postaveno kompletně v Kolíně nad Rýnem. O vývoj vozu se zatím starali Sebastian Lindholm a Stéphane Sarrazin. TMG podepsalo smlouvu s dalšími dvěma mladíky, kteří měli v budoucnu usednout do vozu Yaris WRC - Ericem Camillim a Teemu Suninenem. Server wrc.com teď přišel s tím, že mu bylo řečeno, že zatímco TMG zůstane technickým partnerem projektu, za vývoj bude zodpovědný Mäkinen a dokonce se může stát, že vyvine zcela nový vůz.
Ať už se rozhodne jakkoliv, tak se 51 letý Fin má osobně účastnit vývoje vozu: "I když budeme potřebovat pořádného testovacího jezdce, tak bude dobré, když budu testovat i já. Mám nějaké myšlenky, které by mohly pomoci. Každopádně je dobré získat názor od co nejvěšího počtu lidí," říká bývalý tovární jezdec Mitsubishi a Subaru.
Tommi má z dřívějška zkušenosti z vedení týmu, avšak ne továrního. "Čeká nás hodně práce až do roku 2017. Musíme auto vyzkoušet na všech površích - sněhu, šotolině, asfaltu, vysokých nadmořských výškách, poblíž vodní hladiny... Budeme potřebovat testovat po celém světě.
Od té doby, co jsem přestal závodit, jsem měl svůj vlastní tým - Tommi Mäkinen Racing - který dlouhou dobu připravoval vozy skupiny N. Takže mám zkušenosti z vedení týmu. Ale je jasné, že tentokrát je to větší výzva. Mám mnohem větší zodpovědnost a čeká mě daleko více práce."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.