Čtyřnásobný světový šampion, Tommi Mäkinen, byl dnes oficiálně potvrzen jako nový šéf týmu Toyota ve WRC.
Prezident a CEO Toyota Motor Company, Akio Toyoda, který bude předsedou týmu, jmenoval Mäkinena do jeho nové role dnes ráno. Ve vyjádření pana Toyody se nezmiňuje Toyota Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem, která až doposud vedla vývoj vozu. Všeobecně se má za to, že TMG bude v tomto projektu upozaděn.
"Jsem velice šťastný a nadšený tím, že máme Tommiho Mäkinena v našem týmu. Poprvé jsem ho potkal v roce 2013. Tehdy byl mým instruktorem a pomáhal mi zlepšit moji řidičskou techniku. Nakonec mě naučil mnohem více, ukázal mi přitažlivost rally a vztah mezi vývojem vozidla a rally," říká Akio Toyoda.
"Tommi má četné zkušenosti a čerstvé nápady na vývoj vozu, oboje pro nás bude cennými aktivy. S Tommim v zádech se Toyota vypracuje ke svému návratu do WRC a také v naší snaze dělat ještě lepší auta."
Toyoda dodal, že za návratem Toyoty do WRC stálo to, že chtějí nové poznatky hojně využívat také při vývoji silničních vozidel. "Kdykoliv jsem za volantem, tak si vždycky říkám: 'Je to cesta, která dělá auta'. Aby Toyota dělala ta nejlepší auta, tak musíme poznat všechny druhy cest, které tu máme.
Rally vyžaduje, abychom jezdili na množství rozdílných cest, které naši zákazníci využívají každý den. Já věřím, že se jedná o perfektní tréninkovou aktivitu, která nakonec pomůže posílit náš produkt. Jako vrchol rallysportu je WRC nejlepší cestou, jak poznat cesty na celém světě - proto se Toyota vrací do šampionátu," zakončil Japonec.
Jen dodejme, že Tommi Mäkinen ve své aktivní závodnické kairéře vyhrál 24 závodů WRC a mezi lety 1996 a 1999 byl čtyřikrát mistrem světa. Po konci závodní kariéry založil svůj tým, který se kromě jiného staral o vývoj závodních Subaru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.