Čtyřnásobný světový šampion, Tommi Mäkinen, byl dnes oficiálně potvrzen jako nový šéf týmu Toyota ve WRC.
Prezident a CEO Toyota Motor Company, Akio Toyoda, který bude předsedou týmu, jmenoval Mäkinena do jeho nové role dnes ráno. Ve vyjádření pana Toyody se nezmiňuje Toyota Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem, která až doposud vedla vývoj vozu. Všeobecně se má za to, že TMG bude v tomto projektu upozaděn.
"Jsem velice šťastný a nadšený tím, že máme Tommiho Mäkinena v našem týmu. Poprvé jsem ho potkal v roce 2013. Tehdy byl mým instruktorem a pomáhal mi zlepšit moji řidičskou techniku. Nakonec mě naučil mnohem více, ukázal mi přitažlivost rally a vztah mezi vývojem vozidla a rally," říká Akio Toyoda.
"Tommi má četné zkušenosti a čerstvé nápady na vývoj vozu, oboje pro nás bude cennými aktivy. S Tommim v zádech se Toyota vypracuje ke svému návratu do WRC a také v naší snaze dělat ještě lepší auta."
Toyoda dodal, že za návratem Toyoty do WRC stálo to, že chtějí nové poznatky hojně využívat také při vývoji silničních vozidel. "Kdykoliv jsem za volantem, tak si vždycky říkám: 'Je to cesta, která dělá auta'. Aby Toyota dělala ta nejlepší auta, tak musíme poznat všechny druhy cest, které tu máme.
Rally vyžaduje, abychom jezdili na množství rozdílných cest, které naši zákazníci využívají každý den. Já věřím, že se jedná o perfektní tréninkovou aktivitu, která nakonec pomůže posílit náš produkt. Jako vrchol rallysportu je WRC nejlepší cestou, jak poznat cesty na celém světě - proto se Toyota vrací do šampionátu," zakončil Japonec.
Jen dodejme, že Tommi Mäkinen ve své aktivní závodnické kairéře vyhrál 24 závodů WRC a mezi lety 1996 a 1999 byl čtyřikrát mistrem světa. Po konci závodní kariéry založil svůj tým, který se kromě jiného staral o vývoj závodních Subaru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?