Má se za to, že Tommi Mäkinen bude oznámen již zítra jako ředitel týmu Toyota, který se oficiálně vrací do WRC.
Čtyřnásobný mistr světa je s Toyotou spojován již od doby, kdy vloni jeho tým stavěl speciál Toyota GT86 pro prezidenta a CEO Toyota Motor Corporation, Akio Toyodu. Od té doby je prý Mäkinen Toyodovi nablízku a dle zdrojů z Japonska by mělo dojít k podpisu smlouvy tento týden ve městě Nagoya.
Fin po ukončení své aktivní závodnické kariéry vedl svůj tým Tommi Mäkinen Racing, který se staral o stavbu a následný prodej vozů Subaru skupiny N. Má se za to, že vedení Toyota Motorsport GmbH, což je evropská sportovní pobočka Toyoty, bude teď novou prací Mäkinena, i když jeho tým úplně k vodě možná nepustí.
Dle britského Autosportu by oficiální potvrzení nové pozice Mäkinena mělo přijít z Gazoo Racing, což je sportovní odnož Toyota Motor Corporation v Japonsku. Cílem je mít šéfa týmu pro WRC z Evropy. Japonský zdroj britskému Autosportu řekl: "Nejsou tu žádné náznaky toho, že by měl být program řízen z Japonska, pro logistiku to není nejlepší cesta. Musí to být v Evropě."
Jen připomeňme, že Toyota oficiálně potvrdila svůj návrat do WRC od roku 2017 zkraje letošního roku. Jedná se návrat do kategorie, které kdysi dominala, po 17 leté odmlce.
Podobný článek, který rovněž naznačoval možnost hlubšího angažování se Mäkinena v projektu Yaris WRC, jste mohli číst zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?