Má se za to, že Tommi Mäkinen bude oznámen již zítra jako ředitel týmu Toyota, který se oficiálně vrací do WRC.
Čtyřnásobný mistr světa je s Toyotou spojován již od doby, kdy vloni jeho tým stavěl speciál Toyota GT86 pro prezidenta a CEO Toyota Motor Corporation, Akio Toyodu. Od té doby je prý Mäkinen Toyodovi nablízku a dle zdrojů z Japonska by mělo dojít k podpisu smlouvy tento týden ve městě Nagoya.
Fin po ukončení své aktivní závodnické kariéry vedl svůj tým Tommi Mäkinen Racing, který se staral o stavbu a následný prodej vozů Subaru skupiny N. Má se za to, že vedení Toyota Motorsport GmbH, což je evropská sportovní pobočka Toyoty, bude teď novou prací Mäkinena, i když jeho tým úplně k vodě možná nepustí.
Dle britského Autosportu by oficiální potvrzení nové pozice Mäkinena mělo přijít z Gazoo Racing, což je sportovní odnož Toyota Motor Corporation v Japonsku. Cílem je mít šéfa týmu pro WRC z Evropy. Japonský zdroj britskému Autosportu řekl: "Nejsou tu žádné náznaky toho, že by měl být program řízen z Japonska, pro logistiku to není nejlepší cesta. Musí to být v Evropě."
Jen připomeňme, že Toyota oficiálně potvrdila svůj návrat do WRC od roku 2017 zkraje letošního roku. Jedná se návrat do kategorie, které kdysi dominala, po 17 leté odmlce.
Podobný článek, který rovněž naznačoval možnost hlubšího angažování se Mäkinena v projektu Yaris WRC, jste mohli číst zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.