Stahují se nad Toyota Motorsport GmbH z německého Kolína nad Rýnem černé mraky. Po zpackaném projektu R3 vzbuzuje nyní i vývoj auta WRC otazníky. V pozadí celého projektu by měl tahat na nitky bývalý světový šampion, Tommi Mäkinen, alespoň dle informací ‚rallye-magazin.de‘.
Vloni TMG testovala s novým Yarisem WRC plných 80 dní, letos nebude číslo o nic menší. Z vnějšku se tedy zdá všechno v pořádku. Uvnitř ale panuje údajně velký tlak. Tommi Mäkinen, dobrý přítel Akio Toyody, prezidenta společnosti Toyota, měl na jeho příkaz začít kontrolovat práce uvnitř TMG. Z toho, co ex-šampion WRC viděl, neměl být vůbec potěšen.
Svůj špatný dojem měl pak předat dál do Japonska. Měl mimo jiné také zpochybnit odbornou způsobilost TMG a strategii vstupu do WRC. Ve Finsku se už navíc spekuluje, že v budoucnu získá v projektu Yaris WRC ještě větší kompetenci právě Mäkinen. Na přání přímo z Japonska by se měl dokonce Tommi postavit do čela projektu.
Aktuálně se stará čtyřnásobný světový šampion o výchovu dvou mladých japonských talentů. Ti by se měli prosadit ve WRC. Nikdo z Kolína nechce současnou situaci v TMG komentovat. Japonská centrála společnosti až do nedávna řídila veškeré oficiální informace ohledně projektu WRC.
Na konci července by ale mělo být jasněji – všichni si dobře pamatujeme na loňskou návštěvu Akio Toyody ve Finsku v rámci Finské rally. Tehdy jej po tratích ve finských lesích vozil ve čtyřkolce Toyota GT86 přímo Mäkinen. Je tedy dobře možné, že by o rok později mohla být na stejném místě oznámena větší role Tommiho Mäkkinena v projektu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?