Jednodňová súťaž VII. Rally Lubeník patrila charakterom tratí určite k tým zaujímavejším. Chudobný gemerský kraj v sebe skrýva množstvo prenádherných ciest na pretekanie. Usporiadateľ tentokrát vybral dve trate plné stúpaní, klesaní, vláseniek, ale aj veľmi rýchlych pasáží a slepých horizontov. Tesne pred sobotňajším poludním, v príjemnom počasí, sa posádky pustili do práce. Prešovčania Igor Drotár/Vlado Bánoci opäť potešili divákov krásnym Citroënom DS3 WRC a samozrejme svojím plným nasadením.
Po troch prejazdoch dvoch tratí si na cieľovej rampe mohli pogratulovať k piatemu miestu celkovo, ako aj v triede 11. Silná konkurencia, množstvo rýchlych jazdcov a áut dá skutočne zabrať. Radosť z jazdy a cenné body sú však po takejto krátkej, no náročnej rally skutočným zadosťučinením.
Igor Drotár: „Bola to krásna, náročná súťaž, s plejádou rýchlych jazdcov a fantastických strojov. Tá špička, ktorá tu jazdila, nám trochu odbehla, no ďalej bolo štartové pole celkom vyrovnané. Výborne som sa zabavil a auto fungovalo na jednotku. Bolo by dobré jazdiť na ňom častejšie, no to žiaľ nejde a rally máme v priemere len raz za mesiac. S výsledkom som však spokojný.“
Igor na cieľovej rampe s úsmevom vyhlásil, že by mu určite pomohlo iné štartové číslo: na Prešove štartoval s číslom 3 a skončil tretí, na Lubeníku s číslom 5 a skončil piaty... Teraz ho však čaká víkend na Pezinskej Babe, ktorá sa po 5 rokoch opäť vrátila do kalendára MSR pretekov automobilov do vrchu. S množstvom prihlásených posádok bude tento 5 100 m dlhý kopec poriadnou výzvou. Verme, že Igorove Mitsubishi Lancer WRC vstúpi do letnej sezóny v dobrej kondícii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.