Ypres Rally: Po dramatickém souboji dává Fabii R5 první vítězství v ERC Loix

Kopecký, Jan - Dresler, Pavel
Kopecký, Jan - Dresler, Pavel, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
iM2 27. června 2015 23:43
Sdílej:

Belgická Ypres Rally je každoročně jedním z vrcholů ERC (případně dříve IRC). Asfaltové tratě poblíž města Ypres se vyznačují četnými místy, kde dochází ke 'katování'. Při takovém zkracování zatáček ale také poměrně často dochází k defektům. Obvykle mají na zdejších tratích výhodu domácí jezdci.

Průběh soutěže:Freddy Loix, belgický veterán a velmi populární jezdec, vyhrál už po desáté Ypres Rally, která se jezdí (už klasicky) v rámci European Rally Championship, když během soutěže potkaly problémy jeho velké konkurenty Craiga Breena, Bryana Bouffiera, Kevina Abbringa a Stéphana Lefebvra.

Po většinu soutěže však byl ve vedení tovární jezdec francouzského Peugeotu, Craig Breen. Případné vítězství by pro něj znamenalo zisk čtvrtého triumfu v rámci ME v řadě. Avšak defekt na jeho Peugeotu 208 T16 v sobotu odpoledne ho připravil o vedení, které převzal Bryan Bouffier. jedoucí s Citroënem DS3 R5. 

Breenovi se pak přehřál motor poté, co vyjel ztrati na následující zkoušce, což ho donutilo vzdát. Francouz Bouffier se ale z průběžného vedení neradoval dlouhou, když tři zkoušky před cílem dostal defekt, ztratil více než 2 minuty a propadl se na druhé místo. 

Do pohodlného vedení se tak dostal Freddy Loix, které si už na dvou sobotních večerních zkouškách udržel. Pro jezdce s mnohaletou zkušeností z WRC a bývalého továrního jezdce např. Mitsubishi se jednalo o první start se speciálem Škoda Fabia R5. 

Loix tak získa svoje již 10. vítězství na Ypres (poprvé triumfoval před 19 lety). Belgičan navíc triumfoval po šesté z posledních osmi ročníků. Bryan Bouffier dokázal udržet druhé místo, třetí dojel Vincent Verschueren s Citroënem DS3 R5. 

Zajímavostí soutěže také je, že Kevin Abbring, tovární jezdec týmu Hyundai, se soutěže účastnil za volantem Citroënu, cíl však nespatřil, když hned první den boural.

Výsledky po RZ17

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. GitselsŠkoda Fabia R5 2:21:29,9 - - - 2. B. Bouffier - T. de la HayeCitroën DS3 R5   +1:27,5 3. V. Verschueren - V. HostensCitroën DS3 R5   +2:02,5 4. B. Magalhães - H. Magalhaes Peugeot 208 T16   +2:53,1 5. S. Lefebvre - S. PrévotPeugeot 208 T16   +3:01,9 6. J. Orsák - D. ŠmeidlerŠkoda Fabia S2000   +3:20,8 7. J. Tarabus - D. TrunkátŠkoda Fabia S2000   +4:25,0 8. D. Duquesne - F. CuvelierFord Fiesta R5   +5:46,2 9. M. McCormack - J. O'ReillyŠkoda Fabia S2000   +5:48,2 10. D. Vanneste - E. SnaetFord Fiesta R5  +20s +5:48,3
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.