Belgická Ypres Rally je každoročně jedním z vrcholů ERC (případně dříve IRC). Asfaltové tratě poblíž města Ypres se vyznačují četnými místy, kde dochází ke 'katování'. Při takovém zkracování zatáček ale také poměrně často dochází k defektům. Obvykle mají na zdejších tratích výhodu domácí jezdci.
Průběh soutěže:Freddy Loix, belgický veterán a velmi populární jezdec, vyhrál už po desáté Ypres Rally, která se jezdí (už klasicky) v rámci European Rally Championship, když během soutěže potkaly problémy jeho velké konkurenty Craiga Breena, Bryana Bouffiera, Kevina Abbringa a Stéphana Lefebvra.
Po většinu soutěže však byl ve vedení tovární jezdec francouzského Peugeotu, Craig Breen. Případné vítězství by pro něj znamenalo zisk čtvrtého triumfu v rámci ME v řadě. Avšak defekt na jeho Peugeotu 208 T16 v sobotu odpoledne ho připravil o vedení, které převzal Bryan Bouffier. jedoucí s Citroënem DS3 R5.
Breenovi se pak přehřál motor poté, co vyjel ztrati na následující zkoušce, což ho donutilo vzdát. Francouz Bouffier se ale z průběžného vedení neradoval dlouhou, když tři zkoušky před cílem dostal defekt, ztratil více než 2 minuty a propadl se na druhé místo.
Do pohodlného vedení se tak dostal Freddy Loix, které si už na dvou sobotních večerních zkouškách udržel. Pro jezdce s mnohaletou zkušeností z WRC a bývalého továrního jezdce např. Mitsubishi se jednalo o první start se speciálem Škoda Fabia R5.
Loix tak získa svoje již 10. vítězství na Ypres (poprvé triumfoval před 19 lety). Belgičan navíc triumfoval po šesté z posledních osmi ročníků. Bryan Bouffier dokázal udržet druhé místo, třetí dojel Vincent Verschueren s Citroënem DS3 R5.
Zajímavostí soutěže také je, že Kevin Abbring, tovární jezdec týmu Hyundai, se soutěže účastnil za volantem Citroënu, cíl však nespatřil, když hned první den boural.
Výsledky po RZ17
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. GitselsŠkoda Fabia R5 2:21:29,9 - - - 2. B. Bouffier - T. de la HayeCitroën DS3 R5 +1:27,5 3. V. Verschueren - V. HostensCitroën DS3 R5 +2:02,5 4. B. Magalhães - H. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:53,1 5. S. Lefebvre - S. PrévotPeugeot 208 T16 +3:01,9 6. J. Orsák - D. ŠmeidlerŠkoda Fabia S2000 +3:20,8 7. J. Tarabus - D. TrunkátŠkoda Fabia S2000 +4:25,0 8. D. Duquesne - F. CuvelierFord Fiesta R5 +5:46,2 9. M. McCormack - J. O'ReillyŠkoda Fabia S2000 +5:48,2 10. D. Vanneste - E. SnaetFord Fiesta R5 +20s +5:48,3Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?