Belgická Ypres Rally je každoročně jedním z vrcholů ERC (případně dříve IRC). Asfaltové tratě poblíž města Ypres se vyznačují četnými místy, kde dochází ke 'katování'. Při takovém zkracování zatáček ale také poměrně často dochází k defektům. Obvykle mají na zdejších tratích výhodu domácí jezdci.
Průběh soutěže:Freddy Loix, belgický veterán a velmi populární jezdec, vyhrál už po desáté Ypres Rally, která se jezdí (už klasicky) v rámci European Rally Championship, když během soutěže potkaly problémy jeho velké konkurenty Craiga Breena, Bryana Bouffiera, Kevina Abbringa a Stéphana Lefebvra.
Po většinu soutěže však byl ve vedení tovární jezdec francouzského Peugeotu, Craig Breen. Případné vítězství by pro něj znamenalo zisk čtvrtého triumfu v rámci ME v řadě. Avšak defekt na jeho Peugeotu 208 T16 v sobotu odpoledne ho připravil o vedení, které převzal Bryan Bouffier. jedoucí s Citroënem DS3 R5.
Breenovi se pak přehřál motor poté, co vyjel ztrati na následující zkoušce, což ho donutilo vzdát. Francouz Bouffier se ale z průběžného vedení neradoval dlouhou, když tři zkoušky před cílem dostal defekt, ztratil více než 2 minuty a propadl se na druhé místo.
Do pohodlného vedení se tak dostal Freddy Loix, které si už na dvou sobotních večerních zkouškách udržel. Pro jezdce s mnohaletou zkušeností z WRC a bývalého továrního jezdce např. Mitsubishi se jednalo o první start se speciálem Škoda Fabia R5.
Loix tak získa svoje již 10. vítězství na Ypres (poprvé triumfoval před 19 lety). Belgičan navíc triumfoval po šesté z posledních osmi ročníků. Bryan Bouffier dokázal udržet druhé místo, třetí dojel Vincent Verschueren s Citroënem DS3 R5.
Zajímavostí soutěže také je, že Kevin Abbring, tovární jezdec týmu Hyundai, se soutěže účastnil za volantem Citroënu, cíl však nespatřil, když hned první den boural.
Výsledky po RZ17
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. GitselsŠkoda Fabia R5 2:21:29,9 - - - 2. B. Bouffier - T. de la HayeCitroën DS3 R5 +1:27,5 3. V. Verschueren - V. HostensCitroën DS3 R5 +2:02,5 4. B. Magalhães - H. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:53,1 5. S. Lefebvre - S. PrévotPeugeot 208 T16 +3:01,9 6. J. Orsák - D. ŠmeidlerŠkoda Fabia S2000 +3:20,8 7. J. Tarabus - D. TrunkátŠkoda Fabia S2000 +4:25,0 8. D. Duquesne - F. CuvelierFord Fiesta R5 +5:46,2 9. M. McCormack - J. O'ReillyŠkoda Fabia S2000 +5:48,2 10. D. Vanneste - E. SnaetFord Fiesta R5 +20s +5:48,3Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.