Belgická Ypres Rally je každoročně jedním z vrcholů ERC (případně dříve IRC). Asfaltové tratě poblíž města Ypres se vyznačují četnými místy, kde dochází ke 'katování'. Při takovém zkracování zatáček ale také poměrně často dochází k defektům. Obvykle mají na zdejších tratích výhodu domácí jezdci.
Průběh soutěže:Freddy Loix, belgický veterán a velmi populární jezdec, vyhrál už po desáté Ypres Rally, která se jezdí (už klasicky) v rámci European Rally Championship, když během soutěže potkaly problémy jeho velké konkurenty Craiga Breena, Bryana Bouffiera, Kevina Abbringa a Stéphana Lefebvra.
Po většinu soutěže však byl ve vedení tovární jezdec francouzského Peugeotu, Craig Breen. Případné vítězství by pro něj znamenalo zisk čtvrtého triumfu v rámci ME v řadě. Avšak defekt na jeho Peugeotu 208 T16 v sobotu odpoledne ho připravil o vedení, které převzal Bryan Bouffier. jedoucí s Citroënem DS3 R5.
Breenovi se pak přehřál motor poté, co vyjel ztrati na následující zkoušce, což ho donutilo vzdát. Francouz Bouffier se ale z průběžného vedení neradoval dlouhou, když tři zkoušky před cílem dostal defekt, ztratil více než 2 minuty a propadl se na druhé místo.
Do pohodlného vedení se tak dostal Freddy Loix, které si už na dvou sobotních večerních zkouškách udržel. Pro jezdce s mnohaletou zkušeností z WRC a bývalého továrního jezdce např. Mitsubishi se jednalo o první start se speciálem Škoda Fabia R5.
Loix tak získa svoje již 10. vítězství na Ypres (poprvé triumfoval před 19 lety). Belgičan navíc triumfoval po šesté z posledních osmi ročníků. Bryan Bouffier dokázal udržet druhé místo, třetí dojel Vincent Verschueren s Citroënem DS3 R5.
Zajímavostí soutěže také je, že Kevin Abbring, tovární jezdec týmu Hyundai, se soutěže účastnil za volantem Citroënu, cíl však nespatřil, když hned první den boural.
Výsledky po RZ17
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. GitselsŠkoda Fabia R5 2:21:29,9 - - - 2. B. Bouffier - T. de la HayeCitroën DS3 R5 +1:27,5 3. V. Verschueren - V. HostensCitroën DS3 R5 +2:02,5 4. B. Magalhães - H. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:53,1 5. S. Lefebvre - S. PrévotPeugeot 208 T16 +3:01,9 6. J. Orsák - D. ŠmeidlerŠkoda Fabia S2000 +3:20,8 7. J. Tarabus - D. TrunkátŠkoda Fabia S2000 +4:25,0 8. D. Duquesne - F. CuvelierFord Fiesta R5 +5:46,2 9. M. McCormack - J. O'ReillyŠkoda Fabia S2000 +5:48,2 10. D. Vanneste - E. SnaetFord Fiesta R5 +20s +5:48,3Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.