Dlouhé spojovací cesty mezi jednotlivými zkouškami na Sardinii vyvolaly spoustu negativních ohlasů. Jak by také ne, vždyť se jedná o ztracený čas pro všechny. Pořadatel a FIA ale formát obhajují.
Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, přišel s kritikou Mezinárodní automobilové federace, FIA, a pořadatelů Rally Sardinia. Capito po nich chtěl nějaké zdůvodnění maratonského charakteru soutěže, pro šéfa týmu Volkswagen jsou spojovací zkoušky v délce 500 km, jaké jsme mohli na Sardinii vidět, pro moderní rallysport přežitkem.
"Mluvíme tu o vytrvalostním elementu, ale co to je? Mají to být 500 km spojovací úseky? Nemá to nic společného s vytrvalostí. Udělat rally delší díky spojovacím úsekům je hloupé. Nic to nemá společného se soutěžením. Pro všechny jde o plýtvání časem. V 6 hodin ráno máme servis a to stejné o půlnoci," říká Jost Capito.
Antonio Turitto, koordinátor soutěže na Sardiniii, naopak obhajuje průběh soutěže, který by pro její průběh rozhodující. Kromě toho je názoru, že se to fanouškům líbilo. "Byla to evropská Safari [Rally]. Potřebujeme adrenalin a emoce, abychom vyprávěli minulost. Je to soutěž s charakterem a ne soutěž kolem jednoho města. Panu Capitovi se nelíbily časy servisu. Ale soutěž bez servisu ráno a večer udělat nemůžeme," říká Turitto.
"Večerní servis byl ve 22 hodin a bylo v něm 5000 lidí. Argumentu proti dlouhým spojovacím úsekům rozumím. Hledáme nové zkoušky v této oblasti." Dle Capita by ale dlouhé spojovací úseky mohly představovat dokonce riziko: "Co by se dělo, kdyby se něco stalo a někdo by zjistil, že kluci sedí v autě 18 hodin? To není moc moderní.
Pokud chce někdo dlouhé soutěže, tak tu máme Dakar nebo Cross-Country rally. MS v rally už není vytrvalostním sportem. FIA a pořadatelé se budou muset zamyslet nad časovým plánem." Avšak podobný názor jako Capito zastává například také jezdec Citroënu, Mads Ostberg. "Pokud pro to někdo přijde s dobrým argumentem, pak OK. Ale nikdo ho nezná. Je to zatraceně hloupé, když člověk musí vstávat v pět hodin a do postele se dostane o půlnoci. To není k vidění v žádném jiném sportu."
Manažerka WRC, Michele Moutonová, však kritice moc nerozumí: "Pokud uděláme soutěže ještě kratší, tak budeme na úrovni Mistrovství Evropy. Co chceme? Byla to jediná rally se 400 kilometry. Většina soutěží má jen něco málo přes 300 km, protože každý dodatečný kilometr stojí peníze. Ano, sobota byla velmi dlouhá, ale bylo to stejné pro všechny. Závodíme jen každý třetí týden. Komu je to moc, ten by měl zůstat doma. Moje reakce je sice trochu nezdvořilá, ale je to můj názor."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.