Capitovi se na Sardinii nelíbily dlouhé spojovací úseky a nebyl sám

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 25. června 2015 19:59
Sdílej:

Dlouhé spojovací cesty mezi jednotlivými zkouškami na Sardinii vyvolaly spoustu negativních ohlasů. Jak by také ne, vždyť se jedná o ztracený čas pro všechny. Pořadatel a FIA ale formát obhajují.

Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, přišel s kritikou Mezinárodní automobilové federace, FIA, a pořadatelů Rally Sardinia. Capito po nich chtěl nějaké zdůvodnění maratonského charakteru soutěže, pro šéfa týmu Volkswagen jsou spojovací zkoušky v délce 500 km, jaké jsme mohli na Sardinii vidět, pro moderní rallysport přežitkem. 

"Mluvíme tu o vytrvalostním elementu, ale co to je? Mají to být 500 km spojovací úseky? Nemá to nic společného s vytrvalostí. Udělat rally delší díky spojovacím úsekům je hloupé. Nic to nemá společného se soutěžením. Pro všechny jde o plýtvání časem. V 6 hodin ráno máme servis a to stejné o půlnoci," říká Jost Capito. 

Antonio Turitto, koordinátor soutěže na Sardiniii, naopak obhajuje průběh soutěže, který by pro její průběh rozhodující. Kromě toho je názoru, že se to fanouškům líbilo. "Byla to evropská Safari [Rally]. Potřebujeme adrenalin a emoce, abychom vyprávěli minulost. Je to soutěž s charakterem a ne soutěž kolem jednoho města. Panu Capitovi se nelíbily časy servisu. Ale soutěž bez servisu ráno a večer udělat nemůžeme," říká Turitto.

"Večerní servis byl ve 22 hodin a bylo v něm 5000 lidí. Argumentu proti dlouhým spojovacím úsekům rozumím. Hledáme nové zkoušky v této oblasti." Dle Capita by ale dlouhé spojovací úseky mohly představovat dokonce riziko: "Co by se dělo, kdyby se něco stalo a někdo by zjistil, že kluci sedí v autě 18 hodin? To není moc moderní. 

Pokud chce někdo dlouhé soutěže, tak tu máme Dakar nebo Cross-Country rally. MS v rally už není vytrvalostním sportem. FIA a pořadatelé se budou muset zamyslet nad časovým plánem." Avšak podobný názor jako Capito zastává například také jezdec Citroënu, Mads Ostberg. "Pokud pro to někdo přijde s dobrým argumentem, pak OK. Ale nikdo ho nezná. Je to zatraceně hloupé, když člověk musí vstávat v pět hodin a do postele se dostane o půlnoci. To není k vidění v žádném jiném sportu."

Manažerka WRC, Michele Moutonová, však kritice moc nerozumí: "Pokud uděláme soutěže ještě kratší, tak budeme na úrovni Mistrovství Evropy. Co chceme? Byla to jediná rally se 400 kilometry. Většina soutěží má jen něco málo přes 300 km, protože každý dodatečný kilometr stojí peníze. Ano, sobota byla velmi dlouhá, ale bylo to stejné pro všechny. Závodíme jen každý třetí týden. Komu je to moc, ten by měl zůstat doma. Moje reakce je sice trochu nezdvořilá, ale je to můj názor."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.