Dlouhé spojovací cesty mezi jednotlivými zkouškami na Sardinii vyvolaly spoustu negativních ohlasů. Jak by také ne, vždyť se jedná o ztracený čas pro všechny. Pořadatel a FIA ale formát obhajují.
Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, přišel s kritikou Mezinárodní automobilové federace, FIA, a pořadatelů Rally Sardinia. Capito po nich chtěl nějaké zdůvodnění maratonského charakteru soutěže, pro šéfa týmu Volkswagen jsou spojovací zkoušky v délce 500 km, jaké jsme mohli na Sardinii vidět, pro moderní rallysport přežitkem.
"Mluvíme tu o vytrvalostním elementu, ale co to je? Mají to být 500 km spojovací úseky? Nemá to nic společného s vytrvalostí. Udělat rally delší díky spojovacím úsekům je hloupé. Nic to nemá společného se soutěžením. Pro všechny jde o plýtvání časem. V 6 hodin ráno máme servis a to stejné o půlnoci," říká Jost Capito.
Antonio Turitto, koordinátor soutěže na Sardiniii, naopak obhajuje průběh soutěže, který by pro její průběh rozhodující. Kromě toho je názoru, že se to fanouškům líbilo. "Byla to evropská Safari [Rally]. Potřebujeme adrenalin a emoce, abychom vyprávěli minulost. Je to soutěž s charakterem a ne soutěž kolem jednoho města. Panu Capitovi se nelíbily časy servisu. Ale soutěž bez servisu ráno a večer udělat nemůžeme," říká Turitto.
"Večerní servis byl ve 22 hodin a bylo v něm 5000 lidí. Argumentu proti dlouhým spojovacím úsekům rozumím. Hledáme nové zkoušky v této oblasti." Dle Capita by ale dlouhé spojovací úseky mohly představovat dokonce riziko: "Co by se dělo, kdyby se něco stalo a někdo by zjistil, že kluci sedí v autě 18 hodin? To není moc moderní.
Pokud chce někdo dlouhé soutěže, tak tu máme Dakar nebo Cross-Country rally. MS v rally už není vytrvalostním sportem. FIA a pořadatelé se budou muset zamyslet nad časovým plánem." Avšak podobný názor jako Capito zastává například také jezdec Citroënu, Mads Ostberg. "Pokud pro to někdo přijde s dobrým argumentem, pak OK. Ale nikdo ho nezná. Je to zatraceně hloupé, když člověk musí vstávat v pět hodin a do postele se dostane o půlnoci. To není k vidění v žádném jiném sportu."
Manažerka WRC, Michele Moutonová, však kritice moc nerozumí: "Pokud uděláme soutěže ještě kratší, tak budeme na úrovni Mistrovství Evropy. Co chceme? Byla to jediná rally se 400 kilometry. Většina soutěží má jen něco málo přes 300 km, protože každý dodatečný kilometr stojí peníze. Ano, sobota byla velmi dlouhá, ale bylo to stejné pro všechny. Závodíme jen každý třetí týden. Komu je to moc, ten by měl zůstat doma. Moje reakce je sice trochu nezdvořilá, ale je to můj názor."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.