Andreas Mikkelsen dostal od továrního týmu Volkswagen jakýsi narozeninový dárek. Německý tým s Němcem i nadále počítá a podepsal s ním novou smlouvu.
Andreas Mikkelsen bude i v budoucnu jezdit s Volkswagenem v MS v rally. Wolfsburgský výrobce se s posádkou Andreas Mikkelsen/Ola Floene dohodl na dlouhodobějším prodloužení spolupráce. Nor jezdí se třetím Polem R WRC od roku 2013 a v aktuálním hodnocení letošní sezony mu patří třetí příčka. Volkswagen tak má z jezdeckého pohledu plno, když posádky Sebastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila mají rovněž dlouhodobé smlouvy.
"Pro rally rodinu Volkswagenu je prodloužení smlouvy s Andreasem Mikkelsenem a Olou Floenem opravdu dobrou zprávou. V uplynulých dvou letech a v průběhu letošní sezony jsme spolu slavili spoustu úspěchů a jsme pevně přesvědčeni o tom, že první vítězství Andrease a Oly na sebe nenechá dlouho čekat," říká šéf VW Motorsport, Jost Capito.
"O talentu Andrease a jeho analytických a taktických schopnostech jsme přesvědčeni a jsme rádi, že se nám takto brzy podařilo dostat pod střechu toto prodloužení smlouvu. S našim dvojnásobným mistrem světa, Sébastienem Ogierem, vicemistrem, Jarim-Mattim Latvalou, a třetím mužem mistrovství, Andreasem Mikkelsenem, má Volkswagen tu nejlepší jezdeckou nabídku, kterou si člověk může v rallysportu představit," říká spokojeně Capito.
Andreas Mikkelsen, který dnes slaví 26. narozeniny, k prodloužení kontraktu říká: "Jsem opravdu hrozně šťastný ohledně prodloužení smlouvy s Volkswagenem. Je skvělý pocit vědět, že je tým se mnou a mým výkonem spokojen a chce se mnou nadále spolupracovat. Jsem vděčný za to, že je tu možnost se dále vyvíjet v tomto skvělém týmu. Je to nejlepší potvrzení toho, že jsme na dobré cestě a dodatečnou motivací pro budoucnost."
Dvojice Mikkelsen a Floene je s koncernem Volkswagen spojena již od roku 2011. První kontrakty měli podepsány s naší Škodou, když hájili její barvy v letech 2011 a 2012 v rámci Intercontinental Rally Challenge (IRC) a v obou sezonách se radovali z titulu. Tou dobou už také spolupracovali na projektu vstupu VW do WRC.
V roce 2013 se Andreas Mikkelsen už objevoval ve WRC (až od soutěže v Portugalsku). V roce 2014 slavil ve Švédsku (tehdy jej však navigoval Mikko Markkula) svoje první podium ve WRC. Pak se ale dal Mikkelsen s Floenem opět dohromady a stihli už vyjet osm dalších podiových umístění a celkově třetí místo v bodování roku 2014. Letos je za námi šest světových soutěží a posádka získala již čtyři podia.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?