Andreas Mikkelsen dostal od továrního týmu Volkswagen jakýsi narozeninový dárek. Německý tým s Němcem i nadále počítá a podepsal s ním novou smlouvu.
Andreas Mikkelsen bude i v budoucnu jezdit s Volkswagenem v MS v rally. Wolfsburgský výrobce se s posádkou Andreas Mikkelsen/Ola Floene dohodl na dlouhodobějším prodloužení spolupráce. Nor jezdí se třetím Polem R WRC od roku 2013 a v aktuálním hodnocení letošní sezony mu patří třetí příčka. Volkswagen tak má z jezdeckého pohledu plno, když posádky Sebastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila mají rovněž dlouhodobé smlouvy.
"Pro rally rodinu Volkswagenu je prodloužení smlouvy s Andreasem Mikkelsenem a Olou Floenem opravdu dobrou zprávou. V uplynulých dvou letech a v průběhu letošní sezony jsme spolu slavili spoustu úspěchů a jsme pevně přesvědčeni o tom, že první vítězství Andrease a Oly na sebe nenechá dlouho čekat," říká šéf VW Motorsport, Jost Capito.
"O talentu Andrease a jeho analytických a taktických schopnostech jsme přesvědčeni a jsme rádi, že se nám takto brzy podařilo dostat pod střechu toto prodloužení smlouvu. S našim dvojnásobným mistrem světa, Sébastienem Ogierem, vicemistrem, Jarim-Mattim Latvalou, a třetím mužem mistrovství, Andreasem Mikkelsenem, má Volkswagen tu nejlepší jezdeckou nabídku, kterou si člověk může v rallysportu představit," říká spokojeně Capito.
Andreas Mikkelsen, který dnes slaví 26. narozeniny, k prodloužení kontraktu říká: "Jsem opravdu hrozně šťastný ohledně prodloužení smlouvy s Volkswagenem. Je skvělý pocit vědět, že je tým se mnou a mým výkonem spokojen a chce se mnou nadále spolupracovat. Jsem vděčný za to, že je tu možnost se dále vyvíjet v tomto skvělém týmu. Je to nejlepší potvrzení toho, že jsme na dobré cestě a dodatečnou motivací pro budoucnost."
Dvojice Mikkelsen a Floene je s koncernem Volkswagen spojena již od roku 2011. První kontrakty měli podepsány s naší Škodou, když hájili její barvy v letech 2011 a 2012 v rámci Intercontinental Rally Challenge (IRC) a v obou sezonách se radovali z titulu. Tou dobou už také spolupracovali na projektu vstupu VW do WRC.
V roce 2013 se Andreas Mikkelsen už objevoval ve WRC (až od soutěže v Portugalsku). V roce 2014 slavil ve Švédsku (tehdy jej však navigoval Mikko Markkula) svoje první podium ve WRC. Pak se ale dal Mikkelsen s Floenem opět dohromady a stihli už vyjet osm dalších podiových umístění a celkově třetí místo v bodování roku 2014. Letos je za námi šest světových soutěží a posádka získala již čtyři podia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.