Na Rally Sardinia musely odstoupit dva Fordy Fiesta RS WRC specifikace 2015 pro problémy s převodovkou. Tým tedy musí vymyslet, jak situaci vyřešit - Malcolm Wilson je přesvědčen, že mu to do dalších soutěží povede.
Robert Kubica i Ott Tänak museli ze soutěže na středomořském ostrově odstoupit poté, co se jim oběma zasekl v převodovce právě zařazený rychlostní stupeň. U obou se to stalo po nárazu na kámen. Malcolm Wilson pro 'wrc.com' potvrdil, že šlo u obou vozů o stejný problém.
Navíc nebyli jedinými: "U Otta se převodovka rozbila po tvrdém nárazu na kámen - bylo to ve stejném místě, kde si držák převodovky poškodil i Hayden Paddon. U nás se zdálo, že máme silnější držáky než Hyundai, jenže to vytvořilo extra tlak na mechanismus volby převodových stupňů."
"Nemá to co dočinění s převodovkou jako takovou. Prostě jen musíme najít způsob, jak uchránit olejovou vanu před poškozením, a jak snížit tlak na tuto část." Wilson neočekává, že by zkoušky ve zbytku sezony byly tak kamenité, jako ty na Sardinii.
M-Sport musí na vozech zapracovat
I tak ale doufá, že modifikované komponenty problém vyřeší jednou pro vždy: "Kamenité cesty jsou hlavní devizou tratí na Sardinii po mnoho let. A pravděpodobně pro zbytek soutěží v tomto roce to bude fajn. Ale takový risk si nemůžeme dovolit a musíme něco udělat. Vytvořili jsme nějaké nové dily a snad už se to nebude opakovat."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.