Na Rally Sardinia musely odstoupit dva Fordy Fiesta RS WRC specifikace 2015 pro problémy s převodovkou. Tým tedy musí vymyslet, jak situaci vyřešit - Malcolm Wilson je přesvědčen, že mu to do dalších soutěží povede.
Robert Kubica i Ott Tänak museli ze soutěže na středomořském ostrově odstoupit poté, co se jim oběma zasekl v převodovce právě zařazený rychlostní stupeň. U obou se to stalo po nárazu na kámen. Malcolm Wilson pro 'wrc.com' potvrdil, že šlo u obou vozů o stejný problém.
Navíc nebyli jedinými: "U Otta se převodovka rozbila po tvrdém nárazu na kámen - bylo to ve stejném místě, kde si držák převodovky poškodil i Hayden Paddon. U nás se zdálo, že máme silnější držáky než Hyundai, jenže to vytvořilo extra tlak na mechanismus volby převodových stupňů."
"Nemá to co dočinění s převodovkou jako takovou. Prostě jen musíme najít způsob, jak uchránit olejovou vanu před poškozením, a jak snížit tlak na tuto část." Wilson neočekává, že by zkoušky ve zbytku sezony byly tak kamenité, jako ty na Sardinii.
M-Sport musí na vozech zapracovat
I tak ale doufá, že modifikované komponenty problém vyřeší jednou pro vždy: "Kamenité cesty jsou hlavní devizou tratí na Sardinii po mnoho let. A pravděpodobně pro zbytek soutěží v tomto roce to bude fajn. Ale takový risk si nemůžeme dovolit a musíme něco udělat. Vytvořili jsme nějaké nové dily a snad už se to nebude opakovat."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.