Na Rally Sardinia musely odstoupit dva Fordy Fiesta RS WRC specifikace 2015 pro problémy s převodovkou. Tým tedy musí vymyslet, jak situaci vyřešit - Malcolm Wilson je přesvědčen, že mu to do dalších soutěží povede.
Robert Kubica i Ott Tänak museli ze soutěže na středomořském ostrově odstoupit poté, co se jim oběma zasekl v převodovce právě zařazený rychlostní stupeň. U obou se to stalo po nárazu na kámen. Malcolm Wilson pro 'wrc.com' potvrdil, že šlo u obou vozů o stejný problém.
Navíc nebyli jedinými: "U Otta se převodovka rozbila po tvrdém nárazu na kámen - bylo to ve stejném místě, kde si držák převodovky poškodil i Hayden Paddon. U nás se zdálo, že máme silnější držáky než Hyundai, jenže to vytvořilo extra tlak na mechanismus volby převodových stupňů."
"Nemá to co dočinění s převodovkou jako takovou. Prostě jen musíme najít způsob, jak uchránit olejovou vanu před poškozením, a jak snížit tlak na tuto část." Wilson neočekává, že by zkoušky ve zbytku sezony byly tak kamenité, jako ty na Sardinii.
M-Sport musí na vozech zapracovat
I tak ale doufá, že modifikované komponenty problém vyřeší jednou pro vždy: "Kamenité cesty jsou hlavní devizou tratí na Sardinii po mnoho let. A pravděpodobně pro zbytek soutěží v tomto roce to bude fajn. Ale takový risk si nemůžeme dovolit a musíme něco udělat. Vytvořili jsme nějaké nové dily a snad už se to nebude opakovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.