Na tým M-Sport o víkendu čeká druhá rally s inovovanou verzí speciálu Ford Fiesta RS WRC. V týmu věří, že by auto mělo na Sardinii ukázat svůj potenciál a to také díky výhodné startovní pozici Elfyna Evanse a Otta Tänaka.
Na Sardinii budeme mít možnost vidět teprve podruhé inovovaný speciál z dílen britského M-Sportu. Oba dva jezdci navíc od týmu dostali extra čas na vyzkoušení si konfigurace pneumatik a na nalezení optimálního nastavení. Elfyn Evans se rozhodl, že se před soutěží už nebude vracet do Velké Británie a místo toho stráví týden aklimatizováním se na podmínky středozemního léta. O víkendu by dle předpovědi mělo být kolem 32ºC.
Mladík z Walesu na Sardinii poměrně dobré vzpomínky, když zde před dvěma lety debutoval za volantem speciálu WRC z dílen M-Sportu a dojel na slušném šestém místě. Tehdy se o jeho startu rozhodlo na poslední chvíli jako záskok za Nassera Al-Attiyaha.
Elfyn Evans při své premiéře na Sardinii
"Je to těžká rally, ale jedna z těch, co si ji dost užívám, takže se na ni už opravdu těším. Je to výzva jak pro jezdce, tak i pro auto, ale tým s autem v Portugalsku zažil skvělý debut, takže tu zcela jistě je potenciál pro silný výsledek," říká Elfyn Evans.
I Ott Tänak má na Sardinii pozitivní vzpomínky, když zde v roce 2012 získal svoje vůbec první podium ve WRC. V rámci SWRC zde v roce 2011 slavil vítězství. Tentokrát by chtěl získat podium.
"Musíme do toho prostě jít a užít si to a s tímto autem je opravdu tak lehké užívat si jízdu. Potřebujeme mít dobré seznamovací jízdy a pak jen uvidíme, jak se budeme cítit. Pokud to bude dobré, tak můžeme trochu více zatlačit a zcela jistě chci vyrovat ne-li zlepšit naše umístění z Portugalska. Potřebujeme jen získat sebedůvěru a pokračovat v tom."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.