Na tým M-Sport o víkendu čeká druhá rally s inovovanou verzí speciálu Ford Fiesta RS WRC. V týmu věří, že by auto mělo na Sardinii ukázat svůj potenciál a to také díky výhodné startovní pozici Elfyna Evanse a Otta Tänaka.
Na Sardinii budeme mít možnost vidět teprve podruhé inovovaný speciál z dílen britského M-Sportu. Oba dva jezdci navíc od týmu dostali extra čas na vyzkoušení si konfigurace pneumatik a na nalezení optimálního nastavení. Elfyn Evans se rozhodl, že se před soutěží už nebude vracet do Velké Británie a místo toho stráví týden aklimatizováním se na podmínky středozemního léta. O víkendu by dle předpovědi mělo být kolem 32ºC.
Mladík z Walesu na Sardinii poměrně dobré vzpomínky, když zde před dvěma lety debutoval za volantem speciálu WRC z dílen M-Sportu a dojel na slušném šestém místě. Tehdy se o jeho startu rozhodlo na poslední chvíli jako záskok za Nassera Al-Attiyaha.
Elfyn Evans při své premiéře na Sardinii
"Je to těžká rally, ale jedna z těch, co si ji dost užívám, takže se na ni už opravdu těším. Je to výzva jak pro jezdce, tak i pro auto, ale tým s autem v Portugalsku zažil skvělý debut, takže tu zcela jistě je potenciál pro silný výsledek," říká Elfyn Evans.
I Ott Tänak má na Sardinii pozitivní vzpomínky, když zde v roce 2012 získal svoje vůbec první podium ve WRC. V rámci SWRC zde v roce 2011 slavil vítězství. Tentokrát by chtěl získat podium.
"Musíme do toho prostě jít a užít si to a s tímto autem je opravdu tak lehké užívat si jízdu. Potřebujeme mít dobré seznamovací jízdy a pak jen uvidíme, jak se budeme cítit. Pokud to bude dobré, tak můžeme trochu více zatlačit a zcela jistě chci vyrovat ne-li zlepšit naše umístění z Portugalska. Potřebujeme jen získat sebedůvěru a pokračovat v tom."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.