Po úžasné premiéře v Portugalsku se nový vůz ŠKODA Fabia R5 tento víkend podruhé představí na světovém šampionátu FIA v rally (WRC 2).
Tento víkend (11. až 14. června), se na start Italské rally na středomořském ostrově Sardinie postaví dva vozy Fabia R5. Za volant nového soutěžního speciálu značky ŠKODA se posadí mistr Evropy Esapekka Lappi a úřadující asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký.
Italská rally je šestým podnikem aktuální sezóny WRC 2. Tři dny na Sardinii budou pro vůz Fabia R5 mimořádnou zkouškou odolnosti. Rally je pověstná svými tvrdými šotolinovými cestami a celkově mimořádně náročnými tratěmi. Celkem je třeba absolvovat 402,88 km a 24 rychlostních zkoušek. Pro porovnání: v Portugalsku to bylo „pouze“ 15 zkoušek.
Před dvěma týdny oslavila nová Fabia R5 se dvěma umístěními na stupních vítězů působivý debut v mistrovství světa FIA (WRC 2). Na Portugalské rally byli Esapekka Lappi/Janne Ferm druzí, nováček týmu ŠKODA Pontus Tidemand obsadil se spolujezdcem Emilem Axelssonem místo třetí. „Máme velkou radost ze zdařilého debutu vozu Fabia R5 v mistrovství světa. Obě auta dokončila rally s dobrým výsledkem,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Výsledky posledních týdnů ukazují, že jsme s vozem ŠKODA R5 na správné cestě. Také na Sardinii chceme předvést dobré vystoupení. Tato rally je ovšem něco zcela jiného než Portugalsko, nároky na lidi a materiál jsou ještě podstatně vyšší,“ dodává Hrabánek.
Esapekka Lappi se tváří optimisticky: „Zdařilý vstup s vozem ŠKODA Fabia R5 dává chuť chtít více. Chceme potvrdit naše dosavadní dobré výsledky a opět držet krok špičkovými časy. Maximální koncentrace je nejvyšším pravidlem, neboť na této rally bude každá chyba bez milosti potrestána,“ říká finský mistr Evropy.
Soutěž na italském středomořském ostrově patří k těm nejnáročnějším rally vůbec. Vede po prašných šotolinových cestách, stejně jako po úzkých uličkách hlavního města Cagliari a jedna speciální trasa vede po dostihové dráze ‚Ippodromo di Chilivani‘. K tomu přistupuje jeden mimořádný vrchol: nejvyšší skok celé sezóny WRC - legendární ‚Micky’s Jump‘.
Této zcela speciální výzvě se bude muset ve druhém voze Fabia R5 postavit také zkušený jezdec Jan Kopecký. Tento 33letý pilot pojede na Sardinii za značku ŠKODA na mistrovství světa poprvé od roku 2007. „Obrovsky se těším, že pojedu s novým vozem R5 také ve WRC 2 - osm let po mém posledním startu na mistrovství světa. České mistrovství v rally běží s novým autem zatím optimálně. Do Itálie jedeme s optimismem, ale víme, že tato rally klade podstatně vyšší nároky,“ říká Kopecký, který na Sardinii pojede poháněn dvěma vítězstvími ve dvou startech na letošním mistrovství České republiky v rally (MČR).
V mistrovství světa FIA v rally (klasifikace WRC 2) startuje ŠKODA v této sezóně s novým vozem ŠKODA Fabia R5 ve vybraných soutěžích. Vedle Esapekky Lappiho a Jana Kopeckého se účastní jako další jezdec také Švéd Pontus Tidemand. Týden po Italské rally se Tidemand postaví v barvách týmu ŠKODA MRF na start třetího podniku asijsko-pacifického šampionátu (APRC). Na Rally Queensland v Austrálii chce úspěšně obhajovat své dosavadní vedení v APRC.
Mistrovství světa FIA v rally-2 (WRC 2):
Rally Monte Carlo 22.01.–25.01.2015Rally Sweden 12.02.–15.02.2015Rally Mexiko 05.03.–08.03.2015Rally Argentina 23.04.–26.04.2015Rally Portugal 21.05.–24.05.2015
Rally Italia 11.06.–14.06.2015Rally Poland 02.07.–05.07.2015Rally Finland 30.07.–02.08.2015Rally Deutschland 20.08.–23.08.2015Rally Australia 10.09.–13.09.2015Rally France 01.10.–04.10.2015Rally Spain 22.10.–25.10.2015Rally Great Britain 12.11.–15.11.2015
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.