Po úžasné premiéře v Portugalsku se nový vůz ŠKODA Fabia R5 tento víkend podruhé představí na světovém šampionátu FIA v rally (WRC 2).
Tento víkend (11. až 14. června), se na start Italské rally na středomořském ostrově Sardinie postaví dva vozy Fabia R5. Za volant nového soutěžního speciálu značky ŠKODA se posadí mistr Evropy Esapekka Lappi a úřadující asijsko-pacifický šampion Jan Kopecký.
Italská rally je šestým podnikem aktuální sezóny WRC 2. Tři dny na Sardinii budou pro vůz Fabia R5 mimořádnou zkouškou odolnosti. Rally je pověstná svými tvrdými šotolinovými cestami a celkově mimořádně náročnými tratěmi. Celkem je třeba absolvovat 402,88 km a 24 rychlostních zkoušek. Pro porovnání: v Portugalsku to bylo „pouze“ 15 zkoušek.
Před dvěma týdny oslavila nová Fabia R5 se dvěma umístěními na stupních vítězů působivý debut v mistrovství světa FIA (WRC 2). Na Portugalské rally byli Esapekka Lappi/Janne Ferm druzí, nováček týmu ŠKODA Pontus Tidemand obsadil se spolujezdcem Emilem Axelssonem místo třetí. „Máme velkou radost ze zdařilého debutu vozu Fabia R5 v mistrovství světa. Obě auta dokončila rally s dobrým výsledkem,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Výsledky posledních týdnů ukazují, že jsme s vozem ŠKODA R5 na správné cestě. Také na Sardinii chceme předvést dobré vystoupení. Tato rally je ovšem něco zcela jiného než Portugalsko, nároky na lidi a materiál jsou ještě podstatně vyšší,“ dodává Hrabánek.
Esapekka Lappi se tváří optimisticky: „Zdařilý vstup s vozem ŠKODA Fabia R5 dává chuť chtít více. Chceme potvrdit naše dosavadní dobré výsledky a opět držet krok špičkovými časy. Maximální koncentrace je nejvyšším pravidlem, neboť na této rally bude každá chyba bez milosti potrestána,“ říká finský mistr Evropy.
Soutěž na italském středomořském ostrově patří k těm nejnáročnějším rally vůbec. Vede po prašných šotolinových cestách, stejně jako po úzkých uličkách hlavního města Cagliari a jedna speciální trasa vede po dostihové dráze ‚Ippodromo di Chilivani‘. K tomu přistupuje jeden mimořádný vrchol: nejvyšší skok celé sezóny WRC - legendární ‚Micky’s Jump‘.
Této zcela speciální výzvě se bude muset ve druhém voze Fabia R5 postavit také zkušený jezdec Jan Kopecký. Tento 33letý pilot pojede na Sardinii za značku ŠKODA na mistrovství světa poprvé od roku 2007. „Obrovsky se těším, že pojedu s novým vozem R5 také ve WRC 2 - osm let po mém posledním startu na mistrovství světa. České mistrovství v rally běží s novým autem zatím optimálně. Do Itálie jedeme s optimismem, ale víme, že tato rally klade podstatně vyšší nároky,“ říká Kopecký, který na Sardinii pojede poháněn dvěma vítězstvími ve dvou startech na letošním mistrovství České republiky v rally (MČR).
V mistrovství světa FIA v rally (klasifikace WRC 2) startuje ŠKODA v této sezóně s novým vozem ŠKODA Fabia R5 ve vybraných soutěžích. Vedle Esapekky Lappiho a Jana Kopeckého se účastní jako další jezdec také Švéd Pontus Tidemand. Týden po Italské rally se Tidemand postaví v barvách týmu ŠKODA MRF na start třetího podniku asijsko-pacifického šampionátu (APRC). Na Rally Queensland v Austrálii chce úspěšně obhajovat své dosavadní vedení v APRC.
Mistrovství světa FIA v rally-2 (WRC 2):
Rally Monte Carlo 22.01.–25.01.2015Rally Sweden 12.02.–15.02.2015Rally Mexiko 05.03.–08.03.2015Rally Argentina 23.04.–26.04.2015Rally Portugal 21.05.–24.05.2015
Rally Italia 11.06.–14.06.2015Rally Poland 02.07.–05.07.2015Rally Finland 30.07.–02.08.2015Rally Deutschland 20.08.–23.08.2015Rally Australia 10.09.–13.09.2015Rally France 01.10.–04.10.2015Rally Spain 22.10.–25.10.2015Rally Great Britain 12.11.–15.11.2015
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?