V JWRC se rýsuje změna techniky. V létě FIA předloží přepisy, podle kterých se Citroën rozhodne, jestli se bude znovu ucházet o 'vyzbrojení' pilotů v této sérii. Jiná francouzská značka, Renault, celý vývoj bedlivě sleduje.
Zatímco si konkurenční série M-Sportu a DMACKu, DMack Fiesta Trophy, nemůže stěžovat na nezájem ze strany jezdců, zájem o JWRC, kde se jezdí s Citroëny, není nijak ohromný. Náklady na účast v šampionátu díky zavedení vozů DS 3 R3T enormně vzrostly. Odrazový můstek do WRC se tak stal pro mladíky jen těžko zaplatitelný.
FIA si toho všimla a v létě hodlá představit nová pravidla pro tuto sérii. FIA by i nadále ráda nasazovala v tomto šampionátu vozy R3, aby se tak odlišila od Juniorského mistrovství v Evropě, kde se jezdí s vozy R2.
Smlouva s Citroënem na konci sezony po třech letech vyprší. Tým z Versaille zatím neprojevuje žádný velký zájem v pokračování spolupráce s FIA na tomto projektu. Je samozřejmě jasné, že je třeba vyčkat až na oficiální prohlášení a začátek zápisu.
Pokud by se ale Citroën stáhl, pak by mohl jeho místo zaujmout Renault, jak informuje 'Rallye-magazin.de'. Clio R3T představuje přímého konkurenta pro DS 3 R3T a Renault věří, že by vstupem mezi juniory mohl získat další nové klienty. Pokud by se jim navíc podařilo nabídnout nižší cenu, mohl by počítat s velkou poptávkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?