Menší nedorozumění na trati shakedownu Rally Portugal vyústilo v havárii posádky Mads Ostberg a Jonas Andersson. Vše ale dopadlo dobře, nikomu se nic nestalo a auto je už opravené.
Jezdec továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, letos zatím moc štěstí neměl. Na shakedownu Rally Portugal pro něj soutěž začala asi nejhůře, jak mohla. Jezdec vůz, který můžeme od Portugalska obdivovat v nových barvách, nezvládl a havaroval. K žádnému velkému poškození však nedošlo.
A jak incident z trati shakedownu popsal samotný jezdec? "Vyjel jsem z trati, trefil jsem svah a přetočil jsme se přes cestu. Byla to divoká nehoda, ale žádný tvrdý náraz. Diváci auto postavili zpět na kola. Vyměnili jsme poškozené gumy a jeli zpět do servisu," říká Mads Ostberg pro wrc.com.
Mechanici museli jeho vůz sice poměrně dost opravovat, ale jezdec se stihl ještě na shakedown vrátit. Nehoda na shakedownu však neznamená neúspěch v soutěži. Vzpomeňme například na loňskou Rally Deutschland Thierryho Neuvilla, který také havaroval na skedownu a soutěž pak vyhrál. Podobný příběh zažil před už více lety shodou náhod také v Německu Petter Solberg se Subaru.
Připomeňme také, že právě v Portugalsku Mads Ostberg v roce 2012 vyhrál svoji zatím jedinou soutěž ve WRC poté, co byl z výsledků diskvalifikován Citroën Mikka Hirvonena. Na další vítězství Nor zatím stále čeká... "V autě došlo k nedorozumění. Věřím, že jsem slyšel špatné ohlášení, ale nejsem si jistý."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.