Menší nedorozumění na trati shakedownu Rally Portugal vyústilo v havárii posádky Mads Ostberg a Jonas Andersson. Vše ale dopadlo dobře, nikomu se nic nestalo a auto je už opravené.
Jezdec továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, letos zatím moc štěstí neměl. Na shakedownu Rally Portugal pro něj soutěž začala asi nejhůře, jak mohla. Jezdec vůz, který můžeme od Portugalska obdivovat v nových barvách, nezvládl a havaroval. K žádnému velkému poškození však nedošlo.
A jak incident z trati shakedownu popsal samotný jezdec? "Vyjel jsem z trati, trefil jsem svah a přetočil jsme se přes cestu. Byla to divoká nehoda, ale žádný tvrdý náraz. Diváci auto postavili zpět na kola. Vyměnili jsme poškozené gumy a jeli zpět do servisu," říká Mads Ostberg pro wrc.com.
Mechanici museli jeho vůz sice poměrně dost opravovat, ale jezdec se stihl ještě na shakedown vrátit. Nehoda na shakedownu však neznamená neúspěch v soutěži. Vzpomeňme například na loňskou Rally Deutschland Thierryho Neuvilla, který také havaroval na skedownu a soutěž pak vyhrál. Podobný příběh zažil před už více lety shodou náhod také v Německu Petter Solberg se Subaru.
Připomeňme také, že právě v Portugalsku Mads Ostberg v roce 2012 vyhrál svoji zatím jedinou soutěž ve WRC poté, co byl z výsledků diskvalifikován Citroën Mikka Hirvonena. Na další vítězství Nor zatím stále čeká... "V autě došlo k nedorozumění. Věřím, že jsem slyšel špatné ohlášení, ale nejsem si jistý."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?