Menší nedorozumění na trati shakedownu Rally Portugal vyústilo v havárii posádky Mads Ostberg a Jonas Andersson. Vše ale dopadlo dobře, nikomu se nic nestalo a auto je už opravené.
Jezdec továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, letos zatím moc štěstí neměl. Na shakedownu Rally Portugal pro něj soutěž začala asi nejhůře, jak mohla. Jezdec vůz, který můžeme od Portugalska obdivovat v nových barvách, nezvládl a havaroval. K žádnému velkému poškození však nedošlo.
A jak incident z trati shakedownu popsal samotný jezdec? "Vyjel jsem z trati, trefil jsem svah a přetočil jsme se přes cestu. Byla to divoká nehoda, ale žádný tvrdý náraz. Diváci auto postavili zpět na kola. Vyměnili jsme poškozené gumy a jeli zpět do servisu," říká Mads Ostberg pro wrc.com.
Mechanici museli jeho vůz sice poměrně dost opravovat, ale jezdec se stihl ještě na shakedown vrátit. Nehoda na shakedownu však neznamená neúspěch v soutěži. Vzpomeňme například na loňskou Rally Deutschland Thierryho Neuvilla, který také havaroval na skedownu a soutěž pak vyhrál. Podobný příběh zažil před už více lety shodou náhod také v Německu Petter Solberg se Subaru.
Připomeňme také, že právě v Portugalsku Mads Ostberg v roce 2012 vyhrál svoji zatím jedinou soutěž ve WRC poté, co byl z výsledků diskvalifikován Citroën Mikka Hirvonena. Na další vítězství Nor zatím stále čeká... "V autě došlo k nedorozumění. Věřím, že jsem slyšel špatné ohlášení, ale nejsem si jistý."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?