Menší nedorozumění na trati shakedownu Rally Portugal vyústilo v havárii posádky Mads Ostberg a Jonas Andersson. Vše ale dopadlo dobře, nikomu se nic nestalo a auto je už opravené.
Jezdec továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, letos zatím moc štěstí neměl. Na shakedownu Rally Portugal pro něj soutěž začala asi nejhůře, jak mohla. Jezdec vůz, který můžeme od Portugalska obdivovat v nových barvách, nezvládl a havaroval. K žádnému velkému poškození však nedošlo.
A jak incident z trati shakedownu popsal samotný jezdec? "Vyjel jsem z trati, trefil jsem svah a přetočil jsme se přes cestu. Byla to divoká nehoda, ale žádný tvrdý náraz. Diváci auto postavili zpět na kola. Vyměnili jsme poškozené gumy a jeli zpět do servisu," říká Mads Ostberg pro wrc.com.
Mechanici museli jeho vůz sice poměrně dost opravovat, ale jezdec se stihl ještě na shakedown vrátit. Nehoda na shakedownu však neznamená neúspěch v soutěži. Vzpomeňme například na loňskou Rally Deutschland Thierryho Neuvilla, který také havaroval na skedownu a soutěž pak vyhrál. Podobný příběh zažil před už více lety shodou náhod také v Německu Petter Solberg se Subaru.
Připomeňme také, že právě v Portugalsku Mads Ostberg v roce 2012 vyhrál svoji zatím jedinou soutěž ve WRC poté, co byl z výsledků diskvalifikován Citroën Mikka Hirvonena. Na další vítězství Nor zatím stále čeká... "V autě došlo k nedorozumění. Věřím, že jsem slyšel špatné ohlášení, ale nejsem si jistý."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?