ŠKODA se v Portugalsku vrací zpět do mistrovství světa v rally. Na start se postaví dva vozy Fabia R5. Za volantem: mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček v týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Hrabánek: „Mistrovství světa v rally je mimořádnou výzvou“.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 vjíždí do dějiště světového rally sportu. Na Portugalské rally (21. až 24. května) budou na mistrovství světa FIA v rally (kategorie WRC-2) debutovat dva vozy Fabia R5. ŠKODA se tak po dvouleté odmlce vrací do mistrovství světa FIA. V průběhu sezóny se značka zúčastní s vozy Fabia R5 dalších vybraných soutěží WRC-2.
V Portugalsku budou oba soutěžní speciály ŠKODA řídit úřadující mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Comeback značky ŠKODA do královské třídy v rally bude skutečným testem odolnosti pro lidi i materiál: je třeba absolvovat 16 rychlostních zkoušek v celkové délce 352,09 km. Kromě toho čeká na posádky ŠKODA na pátém podniku WRC v této sezóně silná konkurence.
„Premiéra v mistrovství světa FIA v rally je další vrchol pro nový vůz Fabia R5. Celý tým se obrovsky těší na první vystoupení ve WRC-2. Mistrovství světa je pro nás mimořádná výzva. V Portugalsku jde v první řadě o to, abychom otestovali vůz Fabia R5 v náročných podmínkách mistrovství světa. Rally si od auta i posádky vyžádá vše,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek.
První oficiální podnik v dubnu zvládl nový vůz ŠKODA Fabia R5 s bravurou. Poslední dubnový víkend vyhráli na úvod českého mistrovství v rally (MČR) Jan Kopecký a Pavel Dresler Rally Šumava Klatovy. Tam ovšem absolvovali necelou polovinu délky rychlostních zkoušek, které nyní čekají v Portugalsku.
Úřadujícímu mistru Evropy Esapekkovi Lappimu stoupá den ode dne hladina adrenalinu: „Po mnoha měsících přípravy je to konečně tady. Jsme natěšení na první start s vozem Fabia R5. A to, že je to hned v mistrovství světa, je fantastické. Startovní výstřel bude mimořádně emotivním okamžikem pro všechny zúčastněné.“ Startem továrního jezdce, který se jako kmenový jezdec značky ŠKODA zúčastní všech soutěží mistrovství světa v Evropě, se uzavírá jeden kruh. Lappi byl také při dosud posledním vystoupení značky ŠKODA na mistrovství světa FIA v rally, a dokonce to bylo rovněž v Portugalsku. V dubnu 2013 dosáhl tento finský jezdec se svým spolujezdcem Jannem Fermem s vozem Fabia Super 2000 vítězství v kategorii WRC-2. „Bylo by samozřejmě úžasné, kdybychom mohli na tento úspěch rovnou navázat. Ale nejprve si musíme nové auto osahat, kromě toho je trať úplně nová,“ říká Lappi.
Druhý vůz Fabia R5 bude v Portugalsku řídit juniorský mistr světa v rally Pontus Tidemand se spolujezdcem Emilem Axelssonem. „Je úžasné, že mohu udělat další krok ve své kariéře u tak úspěšné značky jako je ŠKODA. To, že můžeme s novým vozem Fabia R5 startovat v mistrovství světa FIA v rally, je samozřejmě vyvrcholení,“ uvádí Tidemand. Dvojice Tidemand/Axelsson debutovala u značky ŠKODA v prvním podniku letošního asijsko-pacifického šampionátu (APRC): s vozem Fabia Super 2000 zvítězila na rally Nový Zéland. Uplynulý víkend si tovární duo pojistilo druhým místem na Rally v Nové Kaledonii vedení v šampionátu APRC. V dalším průběhu sezóny má být nový vůz ŠKODA Fabia R5 nasazen také v APRC.
O následujícím víkendu čeká na vůz Fabia R5 také další domácí vystoupení: při druhém podniku letošního českého mistrovství v rally, Rally Český Krumlov, se do kokpitu nového soutěžního vozu posadí opět úřadující asijsko-pacifický mistr Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?