ŠKODA se v Portugalsku vrací zpět do mistrovství světa v rally

Kopecký, Jan - Dresler, Pavel
Kopecký, Jan - Dresler, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Vrba, Roman
iM2 19. května 2015 22:44
Sdílej:

​ŠKODA se v Portugalsku vrací zpět do mistrovství světa v rally. Na start se postaví dva vozy Fabia R5. Za volantem: mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček v týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Hrabánek: „Mistrovství světa v rally je mimořádnou výzvou“.

Nový vůz ŠKODA Fabia R5 vjíždí do dějiště světového rally sportu. Na Portugalské rally (21. až 24. května) budou na mistrovství světa FIA v rally (kategorie WRC-2) debutovat dva vozy Fabia R5. ŠKODA se tak po dvouleté odmlce vrací do mistrovství světa FIA. V průběhu sezóny se značka zúčastní s vozy Fabia R5 dalších vybraných soutěží WRC-2.

V Portugalsku budou oba soutěžní speciály ŠKODA řídit úřadující mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Comeback značky ŠKODA do královské třídy v rally bude skutečným testem odolnosti pro lidi i materiál: je třeba absolvovat 16 rychlostních zkoušek v celkové délce 352,09 km. Kromě toho čeká na posádky ŠKODA na pátém podniku WRC v této sezóně silná konkurence. 

„Premiéra v mistrovství světa FIA v rally je další vrchol pro nový vůz Fabia R5. Celý tým se obrovsky těší na první vystoupení ve WRC-2. Mistrovství světa je pro nás mimořádná výzva. V Portugalsku jde v první řadě o to, abychom otestovali vůz Fabia R5 v náročných podmínkách mistrovství světa. Rally si od auta i posádky vyžádá vše,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. 

První oficiální podnik v dubnu zvládl nový vůz ŠKODA Fabia R5 s bravurou. Poslední dubnový víkend vyhráli na úvod českého mistrovství v rally (MČR) Jan Kopecký a Pavel Dresler Rally Šumava Klatovy. Tam ovšem absolvovali necelou polovinu délky rychlostních zkoušek, které nyní čekají v Portugalsku.

Úřadujícímu mistru Evropy Esapekkovi Lappimu stoupá den ode dne hladina adrenalinu: „Po mnoha měsících přípravy je to konečně tady. Jsme natěšení na první start s vozem Fabia R5. A to, že je to hned v mistrovství světa, je fantastické. Startovní výstřel bude mimořádně emotivním okamžikem pro všechny zúčastněné.“ Startem továrního jezdce, který se jako kmenový jezdec značky ŠKODA zúčastní všech soutěží mistrovství světa v Evropě, se uzavírá jeden kruh. Lappi byl také při dosud posledním vystoupení značky ŠKODA na mistrovství světa FIA v rally, a dokonce to bylo rovněž v Portugalsku. V dubnu 2013 dosáhl tento finský jezdec se svým spolujezdcem Jannem Fermem s vozem Fabia Super 2000 vítězství v kategorii WRC-2. „Bylo by samozřejmě úžasné, kdybychom mohli na tento úspěch rovnou navázat. Ale nejprve si musíme nové auto osahat, kromě toho je trať úplně nová,“ říká Lappi. 

Druhý vůz Fabia R5 bude v Portugalsku řídit juniorský mistr světa v rally Pontus Tidemand se spolujezdcem Emilem Axelssonem. „Je úžasné, že mohu udělat další krok ve své kariéře u tak úspěšné značky jako je ŠKODA. To, že můžeme s novým vozem Fabia R5 startovat v mistrovství světa FIA v rally, je samozřejmě vyvrcholení,“ uvádí Tidemand. Dvojice Tidemand/Axelsson debutovala u značky ŠKODA v prvním podniku letošního asijsko-pacifického šampionátu (APRC): s vozem Fabia Super 2000 zvítězila na rally Nový Zéland. Uplynulý víkend si tovární duo pojistilo druhým místem na Rally v Nové Kaledonii vedení v šampionátu APRC. V dalším průběhu sezóny má být nový vůz ŠKODA Fabia R5 nasazen také v APRC.

O následujícím víkendu čeká na vůz Fabia R5 také další domácí vystoupení: při druhém podniku letošního českého mistrovství v rally, Rally Český Krumlov, se do kokpitu nového soutěžního vozu posadí opět úřadující asijsko-pacifický mistr Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.