ŠKODA se v Portugalsku vrací zpět do mistrovství světa v rally. Na start se postaví dva vozy Fabia R5. Za volantem: mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček v týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Hrabánek: „Mistrovství světa v rally je mimořádnou výzvou“.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 vjíždí do dějiště světového rally sportu. Na Portugalské rally (21. až 24. května) budou na mistrovství světa FIA v rally (kategorie WRC-2) debutovat dva vozy Fabia R5. ŠKODA se tak po dvouleté odmlce vrací do mistrovství světa FIA. V průběhu sezóny se značka zúčastní s vozy Fabia R5 dalších vybraných soutěží WRC-2.
V Portugalsku budou oba soutěžní speciály ŠKODA řídit úřadující mistr Evropy Esapekka Lappi a nováček týmu ŠKODA Pontus Tidemand. Comeback značky ŠKODA do královské třídy v rally bude skutečným testem odolnosti pro lidi i materiál: je třeba absolvovat 16 rychlostních zkoušek v celkové délce 352,09 km. Kromě toho čeká na posádky ŠKODA na pátém podniku WRC v této sezóně silná konkurence.
„Premiéra v mistrovství světa FIA v rally je další vrchol pro nový vůz Fabia R5. Celý tým se obrovsky těší na první vystoupení ve WRC-2. Mistrovství světa je pro nás mimořádná výzva. V Portugalsku jde v první řadě o to, abychom otestovali vůz Fabia R5 v náročných podmínkách mistrovství světa. Rally si od auta i posádky vyžádá vše,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek.
První oficiální podnik v dubnu zvládl nový vůz ŠKODA Fabia R5 s bravurou. Poslední dubnový víkend vyhráli na úvod českého mistrovství v rally (MČR) Jan Kopecký a Pavel Dresler Rally Šumava Klatovy. Tam ovšem absolvovali necelou polovinu délky rychlostních zkoušek, které nyní čekají v Portugalsku.
Úřadujícímu mistru Evropy Esapekkovi Lappimu stoupá den ode dne hladina adrenalinu: „Po mnoha měsících přípravy je to konečně tady. Jsme natěšení na první start s vozem Fabia R5. A to, že je to hned v mistrovství světa, je fantastické. Startovní výstřel bude mimořádně emotivním okamžikem pro všechny zúčastněné.“ Startem továrního jezdce, který se jako kmenový jezdec značky ŠKODA zúčastní všech soutěží mistrovství světa v Evropě, se uzavírá jeden kruh. Lappi byl také při dosud posledním vystoupení značky ŠKODA na mistrovství světa FIA v rally, a dokonce to bylo rovněž v Portugalsku. V dubnu 2013 dosáhl tento finský jezdec se svým spolujezdcem Jannem Fermem s vozem Fabia Super 2000 vítězství v kategorii WRC-2. „Bylo by samozřejmě úžasné, kdybychom mohli na tento úspěch rovnou navázat. Ale nejprve si musíme nové auto osahat, kromě toho je trať úplně nová,“ říká Lappi.
Druhý vůz Fabia R5 bude v Portugalsku řídit juniorský mistr světa v rally Pontus Tidemand se spolujezdcem Emilem Axelssonem. „Je úžasné, že mohu udělat další krok ve své kariéře u tak úspěšné značky jako je ŠKODA. To, že můžeme s novým vozem Fabia R5 startovat v mistrovství světa FIA v rally, je samozřejmě vyvrcholení,“ uvádí Tidemand. Dvojice Tidemand/Axelsson debutovala u značky ŠKODA v prvním podniku letošního asijsko-pacifického šampionátu (APRC): s vozem Fabia Super 2000 zvítězila na rally Nový Zéland. Uplynulý víkend si tovární duo pojistilo druhým místem na Rally v Nové Kaledonii vedení v šampionátu APRC. V dalším průběhu sezóny má být nový vůz ŠKODA Fabia R5 nasazen také v APRC.
O následujícím víkendu čeká na vůz Fabia R5 také další domácí vystoupení: při druhém podniku letošního českého mistrovství v rally, Rally Český Krumlov, se do kokpitu nového soutěžního vozu posadí opět úřadující asijsko-pacifický mistr Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?