Wilson: Teď máme vítězné auto, ale nemáme Ogiera. S Neuvillem by to bylo jiné

Wilson, Malcolm - Evans, Elfyn
Wilson, Malcolm - Evans, Elfyn, foto: M-Sport/McKlein
iM2 16. května 2015 22:45
Sdílej:

M-Sport připravil opravdu velkou modifikaci pro Fiestu RS WRC. Britové věří, že jim vůz přinese znatelný pokrok vpřed.

Testy na autě probíhaly už od minulého roku. M-Sport v rámci vývoje ujel 5 000 testovacích kilometrů, což je nejvíc v jeho historii. Tomu odpovídají vysoká očekávání od auta, které bude debutovat příští týden. "Je to doposud největší vývojový krok pro Fiestu RS WRC a jsme na něj hrdí.

Zvenku sice vypadá stejně, ale vevnitř bylo postaveno kompletně nové auto. Vše se točí kolem nového motoru, který byl vyvinut a postaven kompletně u nás. Co mi opravdu chybí, jsou vítězství v soutěžích. Nechápejte mě špatně, šampionáty jsou skvělé, ale opravdu mi chybí boj o vítězství," říká Malcolm Wilson.

Auto schopné bojovat o čelo už, dle jeho slov, mají, kde je tedy problém? "Víme, že produkt je stále dostatečně dobrý na to, aby mohl vyhrávat. Máme auto, které je schopné porazit Volkswagen. Co ale nemáme, je [Sébastien] Ogier. A to není vůbec kritika na Otta [Tänaka] nebo Elfyna [Evanse], nechci na ně vyvíjet vůbec žádný tlak, je to prostě realita, taková, jaká je.

M-Sport očekává v Portugalsku výrazný pokrok (foto: M-Sport/McKlein)

Kdybychom měli Thierryho [Neuvillea], tak by to bylo jiné. Tohle auto by bylo vytvořeno přesně pro něj. Je to stejné jako v roce 2003, kdy jsme postavili auto pro Markko Märtina. Teď ale nejsme v pozici, abychom toho využili."

"Jsme schopni dosáhnout velkého zlepšení v oblasti výkonu," těší se Chris Williams, technický šéf týmu. "Motor navíc nabízí hned od nízkých otáček podstatně vyšší točivý moment. To zajišťuje lepší výkonnost při nižších rychlostních stupních." M-Sport již postavil 50 Fordů Fiesta RS WRC - ten 50. dostane Elfyn Evans, na autě bude speciální registrační značka 000 50TH.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?