Wilson: Teď máme vítězné auto, ale nemáme Ogiera. S Neuvillem by to bylo jiné

Wilson, Malcolm - Evans, Elfyn
Wilson, Malcolm - Evans, Elfyn, foto: M-Sport/McKlein
iM2 16. května 2015 22:45
Sdílej:

M-Sport připravil opravdu velkou modifikaci pro Fiestu RS WRC. Britové věří, že jim vůz přinese znatelný pokrok vpřed.

Testy na autě probíhaly už od minulého roku. M-Sport v rámci vývoje ujel 5 000 testovacích kilometrů, což je nejvíc v jeho historii. Tomu odpovídají vysoká očekávání od auta, které bude debutovat příští týden. "Je to doposud největší vývojový krok pro Fiestu RS WRC a jsme na něj hrdí.

Zvenku sice vypadá stejně, ale vevnitř bylo postaveno kompletně nové auto. Vše se točí kolem nového motoru, který byl vyvinut a postaven kompletně u nás. Co mi opravdu chybí, jsou vítězství v soutěžích. Nechápejte mě špatně, šampionáty jsou skvělé, ale opravdu mi chybí boj o vítězství," říká Malcolm Wilson.

Auto schopné bojovat o čelo už, dle jeho slov, mají, kde je tedy problém? "Víme, že produkt je stále dostatečně dobrý na to, aby mohl vyhrávat. Máme auto, které je schopné porazit Volkswagen. Co ale nemáme, je [Sébastien] Ogier. A to není vůbec kritika na Otta [Tänaka] nebo Elfyna [Evanse], nechci na ně vyvíjet vůbec žádný tlak, je to prostě realita, taková, jaká je.

M-Sport očekává v Portugalsku výrazný pokrok (foto: M-Sport/McKlein)

Kdybychom měli Thierryho [Neuvillea], tak by to bylo jiné. Tohle auto by bylo vytvořeno přesně pro něj. Je to stejné jako v roce 2003, kdy jsme postavili auto pro Markko Märtina. Teď ale nejsme v pozici, abychom toho využili."

"Jsme schopni dosáhnout velkého zlepšení v oblasti výkonu," těší se Chris Williams, technický šéf týmu. "Motor navíc nabízí hned od nízkých otáček podstatně vyšší točivý moment. To zajišťuje lepší výkonnost při nižších rychlostních stupních." M-Sport již postavil 50 Fordů Fiesta RS WRC - ten 50. dostane Elfyn Evans, na autě bude speciální registrační značka 000 50TH.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.