M-Sport připravil opravdu velkou modifikaci pro Fiestu RS WRC. Britové věří, že jim vůz přinese znatelný pokrok vpřed.
Testy na autě probíhaly už od minulého roku. M-Sport v rámci vývoje ujel 5 000 testovacích kilometrů, což je nejvíc v jeho historii. Tomu odpovídají vysoká očekávání od auta, které bude debutovat příští týden. "Je to doposud největší vývojový krok pro Fiestu RS WRC a jsme na něj hrdí.
Zvenku sice vypadá stejně, ale vevnitř bylo postaveno kompletně nové auto. Vše se točí kolem nového motoru, který byl vyvinut a postaven kompletně u nás. Co mi opravdu chybí, jsou vítězství v soutěžích. Nechápejte mě špatně, šampionáty jsou skvělé, ale opravdu mi chybí boj o vítězství," říká Malcolm Wilson.
Auto schopné bojovat o čelo už, dle jeho slov, mají, kde je tedy problém? "Víme, že produkt je stále dostatečně dobrý na to, aby mohl vyhrávat. Máme auto, které je schopné porazit Volkswagen. Co ale nemáme, je [Sébastien] Ogier. A to není vůbec kritika na Otta [Tänaka] nebo Elfyna [Evanse], nechci na ně vyvíjet vůbec žádný tlak, je to prostě realita, taková, jaká je.
M-Sport očekává v Portugalsku výrazný pokrok (foto: M-Sport/McKlein)
Kdybychom měli Thierryho [Neuvillea], tak by to bylo jiné. Tohle auto by bylo vytvořeno přesně pro něj. Je to stejné jako v roce 2003, kdy jsme postavili auto pro Markko Märtina. Teď ale nejsme v pozici, abychom toho využili."
"Jsme schopni dosáhnout velkého zlepšení v oblasti výkonu," těší se Chris Williams, technický šéf týmu. "Motor navíc nabízí hned od nízkých otáček podstatně vyšší točivý moment. To zajišťuje lepší výkonnost při nižších rychlostních stupních." M-Sport již postavil 50 Fordů Fiesta RS WRC - ten 50. dostane Elfyn Evans, na autě bude speciální registrační značka 000 50TH.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?