V Portugalsku vyjede Citroën s vylepšenou DS 3 WRC. Další vývojový stupeň přijde na podzim. Poté se tým rozhodne, jestli bude ve WRC pokračovat i nadále nebo ne. Pokud Francouzi setrvají ve WRC, pak chtějí ale vyměnit jezdce.
Za dva roky dojde ke změně v MS. Do soutěže vstoupí nejen Toyota ale také začnou platit nová pravidla. Jestli bude součástí i nadále Citroën nebo ne se podle Yvese Mattona rozhodne na podzim. "Pak bude jasné, jestli máme postavit auto podle nových regulí a i nadále nastupovat s továrním týmem nebo ne," řekl pro 'Motorsport aktuell'.
Nejde jenom o situaci, která bude ve WRC panovat, ale také o to, jak to bude vypadat ve WTCC. Citroën tam naprosto dominuje, avšak veřejnost se o jejich výsledky až tolik nezajímá. "Podle promotéra má do šampionátu vstoupit nová značka," doufá Matton v nárůst prestiže této série.
Pokud by Citroën zůstal v MS, pak by se neměnila jenom technika, ale také jezdci: "Minimálně jeden z našich jezdců by zůstal. Pokud chcete zaútočit na titul ve WRC - a nic jiného by naším cílem nebylo - měli byste k tomu mít jednoho z TOP4 jezdců - Sébastiena Ogiera, Jariho-Mattiho Latvalu, Andrease Mikkelsena nebo Thierryho Neuvillea."
Citroën si nechal vyfouknout Neuvillea Fordem a pořád toho lituje
Především o Belgičana by mohli mít Francouzi velký zájem. 26 letý jezdec má s Citroënem zkušenosti a tým dobře zná. Rozhodující pro Neuvillea bude konkurenceschopnost nové i20 WRC. Pokud by s ním nebyl schopný zaútočit na titul, mohl by od Korejců odejít. To ale zároveň nemusí znamenat automatický přestup k Citroënu, protože na scéně je také Toyota. I tam hledají jezdce číslo 1 pro svůj tým.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?