Esapekka Lappi se snaží před startem Rally Portugal mírnit očekávání, která jsou na jeho osobu vyvíjena. Sám sebe jako favorita na titul ve WRC2 nevnímá.
I samotného jezdce překvapila startovní listina soutěže - ve WRC2 se bude měřit hned s 26 konkurenty: "To bude tvrdý boj," předvídá úřadující mistr Evropy. Tým absolvoval přímo na místě dvoudenní testy, ve kterých Fin našel optimální nastavení Škody Fabia R5 před jejím debutem ve WRC.
"Nastavení, které jsme našli, mi docela sedí. Na shakedownu budu možná muset ještě něco málo pozměnit, ale budeme začínat s dobrým základem. Zatím ale nevíme, jak si na tom stojíme ve srovnání s ostatními," říká 24 letý jezdec pro 'wrc.com'. Pro spoustu lidí je navíc hlavním favoritem kategorie na zisk titulu.
Svůj talent již v minulosti několikrát ukázal a navíc má k dispozici nejmodernější vůz ve své kategorii. Esapekka Lappi si tlak na svoji osobu uvědomuje a proto se jej snaží zmírnit: "Mým cílem v této sezoně není vyhrát šampionát." Esapekka má u továrního týmu za sebou sezonu v Asii a druhou v Evropě.
"Některé soutěže znám - asi 60 % - ale ne všechny." Kromě sbírání zkušeností chce jezdec Škody Auto také snížit chybovost, která jej vloni trápila: "Vloni jsme udělali až moc hloupých chyb. Letos se musím snažit, abych dokončil každou rally."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?