Jak víme, tak Pontus Tidemand se stal novým továrním jezdcem Škody. Jeho primárním cílem je zisk titulu v APRC, kromě toho se ale objeví také na několika soutěžích ve WRC.
Švédové v rally mohou vzpomínat na jména jako Erik Carlsson, Ove Andersson, Stig Blomqvist nebo Björn Waldegard. Poslední dobou se ale žádný ze švédských mladíků nijak výrazně neprosadil. To se teď pokusí změnit Pontus Tidemand. 24letý jezdec se stal novým továrním jezdcem naší Škody. Mladík v minulosti již několikrát dokázal, že má předpoklady na to, aby v nejvyšší lize dosáhl ctižádostivých cílů.
Napřed se ale bude v barvách Škody Motorsport prezentovat v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC). O víkendu jsme mohli sledovat jeho výkony na International Rally of Whangarei na Novém Zélandu, kterou ovládl. "Byl to pro mě velký šok, když mi byl nabídnut program v APRC. Ještě nikdy jsem v této části světa nebyl a vycházím z toho, že se toho budu muset hodně naučit. Mého nového týmového kolegu, Gaurava Gilla, jsem ještě nikdy nepotkal, ale přes Esapekku Lappiho a Jana Kopeckého jsem se toho hodně dozvěděl," řekl Pontus Tidemand ještě před soutěží. Soutěže se účastnil také Ken Block.
Pontuse jsme letos mohli ve WRC vidět ve Švédsku s Fiestou RRC
A jaké byly jeho dojmy po vyhraném podniku? "Je to fantastické. Můj spolujezdec, auto, pneumatiky, všichni udělali fantastickou práci. Vše pro nás šlo perfektně, takže jsem s výsledkem opravdu spokojený. Je důležité získat zkušenosti na těchto cestách, jejich podkladem a rozpisem. Výsledek se postaral o perfektní víkend." Dále je v kalendáři APRC Rally of New Caledonia 15. - 17. května.
Tidemand by se o týden později mohl předtavit při premiéře Fabie R5 v Portugalsku. Oficiálně však zatím nic potvrzeno nebylo. Škoda by ale prý mohla do WRC2 nasazovat dvě auta. V prvním jezdí Lappi a ve druhém by se mohl střídal Kopecký a Tidemand. "Aktuálně jsou potvrzeny jen moje starty v APRC, ale doufám ve víc," říká Švéd.
Vloni jel v MS například ve Švédsku s Fiestou WRC a v Portugalsku s Fiestou R5 (foto: M-Sport)
Je třeba se předvést, do WRC míří Toyota a továrních sedaček tak bude přibývat, nebo že by se uvolnilo místo u mateřského Volkswagenu? "Samozřejmě teď musím využít příležitosti a tvrdě pracovat. Ve své kariéře mám jasné cíle a v roce 2017 chci sedět ve voze World Rally Car v tovární sedačce," zakončuje Tidemand.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.