VIDEO; Úřadující mistr Evropy, Esapekka Lappi, letos bude za volantem zbrusunové Škody Fabie R5 usilovat o titul ve WRC2. První dojmy z nového vozu jsou podle něj velmi pozitivní.
Po oficiálním oznámení programu Esapekky Lappiho neskrýval Fin svoji spokojenost. Lappi letos vyrazí sbírat zkušenosti na tratě světových soutěží. Na MS si musel ve službách Škody počkat dva roky - první rok jezdil v Asii, druhý v Evropě. "Už jsem dostával dojem, že mi utíká čas. Celou tu dobu jsem se chtěl dostat do MS.
Byl bych zklamaný, kdych musel znovu jezdit v ME," začal velmi otevřeně Lappi. V Portugalsku se bude moci změřit se špičkou WRC2, odtud už je to do tovární sedačky jen kousek. "Je jasné, že první zkoušky budou těžké, vždyť jsem poslední rally jel před 7 měsíci," říká 24 letý mladík o jehož talentu není pochyb.
Jak na tom bude nové auto - Škoda Fabia R5? Konkurence od PSA a Fordu/M-Sportu měla v začátcích nemalé problémy. "Po roce a půl příprav budeme dobře připraveni. R5 je podstatně lepší na šotolině než na asfaltu, protože se zde může pořádně projevit turbomotor. Pravidla R5 vyžadují použití spousty sériových dílů, proto za určitých podmínek nemusí být auto tak konkurenceschopné."
"Je těžké z R5 udělat tak dobré asfaltové auto jako byla S2000. Ale na šotolině je nová Fabia výrazně rychlejší. Když jsem auto poprvé testoval, tak mě překvapil dobrý výhled z vozu. Je opravdu mnohem lépe vidět z auta. Jde o to, že přední sklo i boční okénka jsou o 3 cm níže než u předchozí verze. Pro mě je to velký rozdíl!"
Video z testu Freddyho Loixe z Portugalska:
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.