VIDEO; Úřadující mistr Evropy, Esapekka Lappi, letos bude za volantem zbrusunové Škody Fabie R5 usilovat o titul ve WRC2. První dojmy z nového vozu jsou podle něj velmi pozitivní.
Po oficiálním oznámení programu Esapekky Lappiho neskrýval Fin svoji spokojenost. Lappi letos vyrazí sbírat zkušenosti na tratě světových soutěží. Na MS si musel ve službách Škody počkat dva roky - první rok jezdil v Asii, druhý v Evropě. "Už jsem dostával dojem, že mi utíká čas. Celou tu dobu jsem se chtěl dostat do MS.
Byl bych zklamaný, kdych musel znovu jezdit v ME," začal velmi otevřeně Lappi. V Portugalsku se bude moci změřit se špičkou WRC2, odtud už je to do tovární sedačky jen kousek. "Je jasné, že první zkoušky budou těžké, vždyť jsem poslední rally jel před 7 měsíci," říká 24 letý mladík o jehož talentu není pochyb.
Jak na tom bude nové auto - Škoda Fabia R5? Konkurence od PSA a Fordu/M-Sportu měla v začátcích nemalé problémy. "Po roce a půl příprav budeme dobře připraveni. R5 je podstatně lepší na šotolině než na asfaltu, protože se zde může pořádně projevit turbomotor. Pravidla R5 vyžadují použití spousty sériových dílů, proto za určitých podmínek nemusí být auto tak konkurenceschopné."
"Je těžké z R5 udělat tak dobré asfaltové auto jako byla S2000. Ale na šotolině je nová Fabia výrazně rychlejší. Když jsem auto poprvé testoval, tak mě překvapil dobrý výhled z vozu. Je opravdu mnohem lépe vidět z auta. Jde o to, že přední sklo i boční okénka jsou o 3 cm níže než u předchozí verze. Pro mě je to velký rozdíl!"
Video z testu Freddyho Loixe z Portugalska:
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?