VIDEO; Úřadující mistr Evropy, Esapekka Lappi, letos bude za volantem zbrusunové Škody Fabie R5 usilovat o titul ve WRC2. První dojmy z nového vozu jsou podle něj velmi pozitivní.
Po oficiálním oznámení programu Esapekky Lappiho neskrýval Fin svoji spokojenost. Lappi letos vyrazí sbírat zkušenosti na tratě světových soutěží. Na MS si musel ve službách Škody počkat dva roky - první rok jezdil v Asii, druhý v Evropě. "Už jsem dostával dojem, že mi utíká čas. Celou tu dobu jsem se chtěl dostat do MS.
Byl bych zklamaný, kdych musel znovu jezdit v ME," začal velmi otevřeně Lappi. V Portugalsku se bude moci změřit se špičkou WRC2, odtud už je to do tovární sedačky jen kousek. "Je jasné, že první zkoušky budou těžké, vždyť jsem poslední rally jel před 7 měsíci," říká 24 letý mladík o jehož talentu není pochyb.
Jak na tom bude nové auto - Škoda Fabia R5? Konkurence od PSA a Fordu/M-Sportu měla v začátcích nemalé problémy. "Po roce a půl příprav budeme dobře připraveni. R5 je podstatně lepší na šotolině než na asfaltu, protože se zde může pořádně projevit turbomotor. Pravidla R5 vyžadují použití spousty sériových dílů, proto za určitých podmínek nemusí být auto tak konkurenceschopné."
"Je těžké z R5 udělat tak dobré asfaltové auto jako byla S2000. Ale na šotolině je nová Fabia výrazně rychlejší. Když jsem auto poprvé testoval, tak mě překvapil dobrý výhled z vozu. Je opravdu mnohem lépe vidět z auta. Jde o to, že přední sklo i boční okénka jsou o 3 cm níže než u předchozí verze. Pro mě je to velký rozdíl!"
Video z testu Freddyho Loixe z Portugalska:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?