M-Sport by měl podle plánu představit novou verzi své Fiesty RS WRC na rally v Portugalsku, která se jede už příští měsíc. Šéf týmu, Malcolm Wilson, doufá, že díky novému autu budou jezdci jeho týmu pravidelně ve zbytku sezony dojíždět na podiích.
Ačkoliv nové auto bude zvenčí samozřejmě vypadat stejně jako aktuální verze Fiesty, tak pod povrchem by se prý mělo jednat z 80 % o nové auto. Inženýři týmu zlepšili 1,6l motor auta a v oblasti motoru udělali další změny, došlo ke změně pozice chladiče, další upravy byly provedeny také na mezichladiči, převodovce, elektronice, elektroinstalaci a diferenciálech.
"Je to pravděpodobně jedna z největších změn, které jsme kdy udělali na nějaké autě, které jsme v naší historii začínající Focusem měli. V době, kdy budeme v Cumbrii provádět příští týden poslední test, bude mít auto na svém kontě už kolem 5 000 km. To je více testovacích kilometrů, než jsme udělali, když jsme představovali kompletně nové auto jako třeba Focuse, Fiestu nebo Super 2000, a vzali je pak na první rally," říká Malcolm Wilson, majitel M-Sportu, pro 'wrc.com'.
Od Portugalska se můžeme těšit na lepší Fiesty... (foto: M-Sport/McKlein)
Jezdci M-Sportu, Ott Tänak a Elfyn Evans, odjeli v uplynulých měsících velkou porci testovací kilometráže. Účel byl jediný - zajištění maximálního souladu mezi nimi a vozem v době prvního ostrého startu (21. - 24. května).
"Ott a Elfyn spolu opravdu dobře spolupracovali a myslím, že je důležité, že naši dva hlavní kluci jsou spokojení. Oba se účastnili všech testů a oba si navzájem poskytovali zpětnou vazbu. Snad nám to pomůže přijít s co možná nejlepším nastavením, které se bude dát získat."
...ačkoliv zvláště Robert Kubica letos několikrát dokázal, že ani aktuální generace ještě na odpis není
Když zvážíme množství práce, které bylo k přestavbě Fiesty třeba, tak M-Sport má od speciálu odpovídající očekávání. Wilson věří, že nové auto přinese velké zlepšení. Wilson říká: "Se dvěma mladíky musíme být realisti. Ale cítím, že ve druhé polovině roku - s kombinací nového auta a zlepšení úrovně zkušeností Otta a Elfyna - můžeme bojovat o podia. To by pro nás byl dobrý výsledek."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.