M-Sport by měl podle plánu představit novou verzi své Fiesty RS WRC na rally v Portugalsku, která se jede už příští měsíc. Šéf týmu, Malcolm Wilson, doufá, že díky novému autu budou jezdci jeho týmu pravidelně ve zbytku sezony dojíždět na podiích.
Ačkoliv nové auto bude zvenčí samozřejmě vypadat stejně jako aktuální verze Fiesty, tak pod povrchem by se prý mělo jednat z 80 % o nové auto. Inženýři týmu zlepšili 1,6l motor auta a v oblasti motoru udělali další změny, došlo ke změně pozice chladiče, další upravy byly provedeny také na mezichladiči, převodovce, elektronice, elektroinstalaci a diferenciálech.
"Je to pravděpodobně jedna z největších změn, které jsme kdy udělali na nějaké autě, které jsme v naší historii začínající Focusem měli. V době, kdy budeme v Cumbrii provádět příští týden poslední test, bude mít auto na svém kontě už kolem 5 000 km. To je více testovacích kilometrů, než jsme udělali, když jsme představovali kompletně nové auto jako třeba Focuse, Fiestu nebo Super 2000, a vzali je pak na první rally," říká Malcolm Wilson, majitel M-Sportu, pro 'wrc.com'.
Od Portugalska se můžeme těšit na lepší Fiesty... (foto: M-Sport/McKlein)
Jezdci M-Sportu, Ott Tänak a Elfyn Evans, odjeli v uplynulých měsících velkou porci testovací kilometráže. Účel byl jediný - zajištění maximálního souladu mezi nimi a vozem v době prvního ostrého startu (21. - 24. května).
"Ott a Elfyn spolu opravdu dobře spolupracovali a myslím, že je důležité, že naši dva hlavní kluci jsou spokojení. Oba se účastnili všech testů a oba si navzájem poskytovali zpětnou vazbu. Snad nám to pomůže přijít s co možná nejlepším nastavením, které se bude dát získat."
...ačkoliv zvláště Robert Kubica letos několikrát dokázal, že ani aktuální generace ještě na odpis není
Když zvážíme množství práce, které bylo k přestavbě Fiesty třeba, tak M-Sport má od speciálu odpovídající očekávání. Wilson věří, že nové auto přinese velké zlepšení. Wilson říká: "Se dvěma mladíky musíme být realisti. Ale cítím, že ve druhé polovině roku - s kombinací nového auta a zlepšení úrovně zkušeností Otta a Elfyna - můžeme bojovat o podia. To by pro nás byl dobrý výsledek."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?