M-Sport by měl podle plánu představit novou verzi své Fiesty RS WRC na rally v Portugalsku, která se jede už příští měsíc. Šéf týmu, Malcolm Wilson, doufá, že díky novému autu budou jezdci jeho týmu pravidelně ve zbytku sezony dojíždět na podiích.
Ačkoliv nové auto bude zvenčí samozřejmě vypadat stejně jako aktuální verze Fiesty, tak pod povrchem by se prý mělo jednat z 80 % o nové auto. Inženýři týmu zlepšili 1,6l motor auta a v oblasti motoru udělali další změny, došlo ke změně pozice chladiče, další upravy byly provedeny také na mezichladiči, převodovce, elektronice, elektroinstalaci a diferenciálech.
"Je to pravděpodobně jedna z největších změn, které jsme kdy udělali na nějaké autě, které jsme v naší historii začínající Focusem měli. V době, kdy budeme v Cumbrii provádět příští týden poslední test, bude mít auto na svém kontě už kolem 5 000 km. To je více testovacích kilometrů, než jsme udělali, když jsme představovali kompletně nové auto jako třeba Focuse, Fiestu nebo Super 2000, a vzali je pak na první rally," říká Malcolm Wilson, majitel M-Sportu, pro 'wrc.com'.
Od Portugalska se můžeme těšit na lepší Fiesty... (foto: M-Sport/McKlein)
Jezdci M-Sportu, Ott Tänak a Elfyn Evans, odjeli v uplynulých měsících velkou porci testovací kilometráže. Účel byl jediný - zajištění maximálního souladu mezi nimi a vozem v době prvního ostrého startu (21. - 24. května).
"Ott a Elfyn spolu opravdu dobře spolupracovali a myslím, že je důležité, že naši dva hlavní kluci jsou spokojení. Oba se účastnili všech testů a oba si navzájem poskytovali zpětnou vazbu. Snad nám to pomůže přijít s co možná nejlepším nastavením, které se bude dát získat."
...ačkoliv zvláště Robert Kubica letos několikrát dokázal, že ani aktuální generace ještě na odpis není
Když zvážíme množství práce, které bylo k přestavbě Fiesty třeba, tak M-Sport má od speciálu odpovídající očekávání. Wilson věří, že nové auto přinese velké zlepšení. Wilson říká: "Se dvěma mladíky musíme být realisti. Ale cítím, že ve druhé polovině roku - s kombinací nového auta a zlepšení úrovně zkušeností Otta a Elfyna - můžeme bojovat o podia. To by pro nás byl dobrý výsledek."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?