Khalid Al Qassimi se letos poprvé představí ve WRC v nadcházející soutěži v Argentině.
Khalid Al Qassimi, který do týmu Citroën Racing přináší sponzorské peníze z Abú Dhabí, se pro čtvrtý podnik letošní sezony WRC připojí ke stabilním jezdcům týmu, Krisi Meekeovi a Madsi Ostbergovi. Jezdec z Emirátů bude pochopitelně pilotovat také speciál DS 3 World Rally Cars.
Bude se jednat o první start Al Qassimiho v Argentině a bude jedním ze 14 přihlášených vozů specifikace WRC ze startovní listiny čítající 60 vozů, mezi které patří i jezdcí startující v rámci šampionátu FIA Codasur, což je regionální šampionát, a Argentinského národního šampionátu.
Někteří z těchto jezdců se zúčastní všech zkoušek, které jsou během čtyř dní v plánu, dovoluje jim to totiž nové pravidlo, které platí pro WRC soutěže mimo Evropu. Ostatní budou startovat v separátní soutěži čítající první tři dny.
I ve WRC2 se můžeme těšit na slušnou konkurenci v čele s Jarim Ketomaa (Ford Fiesta R5), Nicolasem Fuchsem (Fiesta R5), Yurym Protasovem a Abdulazizem Al-Kuwarim (oba Fiesty RRC). V Argentině uvidíme také vítěze WRC2 z Rally Monte Carlo, Stéphana Lefebvra, který je přihlášen s Citroënem DS 3 R5. Francouz ale nebude do šampionátu bodovat, protože Argentina není mezi jeho nominovanými podniky.
Na startu také uvidíme bývalého jezdce Munchi World Rally Teamu, Federica Villagru, a druhého muže PWRC roku 2012, Marcose Ligata.
Khalida jsme v minulosti mohli vídat také s Fordem, pak si ale plácnul s Citroënem a začal ho sponzorovat, zde Rally Deutschland 2010
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.