V červnu se vozy z dílen britského M-Sportu předtaví na New England Forest Rally v USA. Do soutěže jedoucí se v rámci šampionátu Rally America odstartuje také nám dobře známý Ken Block.
M-Sport plánuje na start New England Forest Rally poslat jeden Ford Fiesta R5 a jeden Ford Fiesta R2. Soutěž se pojede dva týdny před soutěží WRC ve Finsku. Jaké dva jezdce britský tým do Ameriky vyšle, to zůstává zatím nejasné.
V rámci poháru Rally America neplatí předpisy FIA, ale lokální pravidla, což na start připouští také speciálně upravené vozy jako například Fiestu Kena Blocka. Američan chce startovat jak do New England Forest Rally, ve které bude spolupracovat s M-Sportem, tak pak i do Lake Superior Performance Rally. Kromě toho plánuje dva starty na Novém Zélandu na soutěžích Rally Whangarei a Rally Otago.
Jak víme již z dřívějška, tak letos Kena Blocka v MS v rally neuvidíme: "Každý rok se díváme na to, které soutěže MS v rally by pasovaly s kalendářem Global Rallycross Championship a se všemi ostatními věcmi. Ken by moc rád odstartoval do některé soutěže MS. Hodně rád má ale také soutěže na Novém Zélandu," říká rallyový manažer Kena Blocka, Derek Dauncey.
Chce Malcolm Wilson zkusit štěstí na nových trzích?(foto: M-Sport/McKlein)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.