Pontus Tiedemand bude napříště startovat za tým ŠKODA Motorsport. Společně se spolujezdcem Emilem Axelssonem se postaví na start APRC.
Spektakulární tah ŠKODA Motorsportu: švédský rallyový talent Pontus Tidemand podepsal smlouvu s mladoboleslavskou automobilkou. Bývalý juniorský mistr světa v rally usedne v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) za volant vozu ŠKODA. Svou premiéru v továrním týmu ŠKODA si Tidemand a jeho spolujezdec Emil Axelsson odbudou při zahájení sezóny APRC od 17. do 19. dubna na Novém Zélandu.
„V týmu již máme asijsko-pacifického šampiona Jana Kopeckého a mistra Evropy Esapekku Lappiho, kteří v uplynulých letech podali vynikající výkony. Abychom byli na budoucnost ještě lépe připraveni, vsadili jsme na další velice talentovanou dvojici - Pontuse Tidemanda a Emila Exelssona,“ říká šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.
24letý Tidemand své schopnosti již velice působivě prokázal během své zatím krátké kariéry. Po úspěších v kartingu se v roce 2011 stal nejmladším švédským mistrem v rally všech dob. V roce 2013 získal titul juniorského mistra světa v rally a v loňském roce na sebe upozornil vystoupeními v mistrovství světa FIA v rallycrossu a ve WRC-2. Tidemand s navigátorem Emilem Axelssonem mimo jiné vyhrál svou třídu na ADAC Rallye Deutschland.
Podpisem smlouvy se ŠKODA Motorsport nyní Tidemand udělal další krok na kariérním žebříčku. „Těším se na novou výzvu. Jsem hrdý, že moje jméno nyní figuruje na seznamu pilotů ŠKODA - jedné z nejúspěšnějších značek v rallyovém sportu,“ říká Pontus Tidemand.
„Uděláme vše pro to, abychom co nejdříve jeli o místa na stupních vítězů a o vítězství,“ říká jeho zkušený spolujezdec Emil Axelsson (31). Tato dvojice již má zkušenosti s rallyovými speciály ŠKODA: V roce 2014 triumfovali s vozem Fabia Super 2000 na Rally Finnskog v Norsku. A právě s tímto modelem odstartují i do první soutěže APRC na Novém Zélandu.
„Pevně věříme v kvality Pontuse Tidemanda a Emila Axelssona,“ říká Hrabánek a dodává: „Plánujeme, že náš nový tým ještě v tomto roce pojede v APRC s novým vozem ŠKODA Fabia R 5, ostatně finále sezóny se opět pojede na našem nejdůležitějším trhu - v Číně.“
Škoda Motorsport
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?