Tidemand posílí tým ŠKODA Motorsport

Wiegand, Sepp - Christian, Frank
Wiegand, Sepp - Christian, Frank, foto: Dušková, Jana
Jan Dušek 26. března 2015 12:02
Sdílej:

Pontus Tiedemand bude napříště startovat za tým ŠKODA Motorsport. Společně se spolujezdcem Emilem Axelssonem se postaví na start APRC.

Spektakulární tah ŠKODA Motorsportu: švédský rallyový talent Pontus Tidemand podepsal smlouvu s mladoboleslavskou automobilkou. Bývalý juniorský mistr světa v rally usedne v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) za volant vozu ŠKODA. Svou premiéru v továrním týmu ŠKODA si Tidemand a jeho spolujezdec Emil Axelsson odbudou při zahájení sezóny APRC od 17. do 19. dubna na Novém Zélandu. 

„V týmu již máme asijsko-pacifického šampiona Jana Kopeckého a mistra Evropy Esapekku Lappiho, kteří v uplynulých letech podali vynikající výkony. Abychom byli na budoucnost ještě lépe připraveni, vsadili jsme na další velice talentovanou dvojici - Pontuse Tidemanda a Emila Exelssona,“ říká šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. 

24letý Tidemand své schopnosti již velice působivě prokázal během své zatím krátké kariéry. Po úspěších v kartingu se v roce 2011 stal nejmladším švédským mistrem v rally všech dob. V roce 2013 získal titul juniorského mistra světa v rally a v loňském roce na sebe upozornil vystoupeními v mistrovství světa FIA v rallycrossu a ve WRC-2. Tidemand s navigátorem Emilem Axelssonem mimo jiné vyhrál svou třídu na ADAC Rallye Deutschland.

Podpisem smlouvy se ŠKODA Motorsport nyní Tidemand udělal další krok na kariérním žebříčku. „Těším se na novou výzvu. Jsem hrdý, že moje jméno nyní figuruje na seznamu pilotů ŠKODA - jedné z nejúspěšnějších značek v rallyovém sportu,“ říká Pontus Tidemand. 

„Uděláme vše pro to, abychom co nejdříve jeli o místa na stupních vítězů a o vítězství,“ říká jeho zkušený spolujezdec Emil Axelsson (31). Tato dvojice již má zkušenosti s rallyovými speciály ŠKODA: V roce 2014 triumfovali s vozem Fabia Super 2000 na Rally Finnskog v Norsku. A právě s tímto modelem odstartují i do první soutěže APRC na Novém Zélandu. 

„Pevně věříme v kvality Pontuse Tidemanda a Emila Axelssona,“ říká Hrabánek a dodává: „Plánujeme, že náš nový tým ještě v tomto roce pojede v APRC s novým vozem ŠKODA Fabia R 5, ostatně finále sezóny se opět pojede na našem nejdůležitějším trhu - v Číně.“

Škoda Motorsport

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.