Pontus Tiedemand bude napříště startovat za tým ŠKODA Motorsport. Společně se spolujezdcem Emilem Axelssonem se postaví na start APRC.
Spektakulární tah ŠKODA Motorsportu: švédský rallyový talent Pontus Tidemand podepsal smlouvu s mladoboleslavskou automobilkou. Bývalý juniorský mistr světa v rally usedne v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) za volant vozu ŠKODA. Svou premiéru v továrním týmu ŠKODA si Tidemand a jeho spolujezdec Emil Axelsson odbudou při zahájení sezóny APRC od 17. do 19. dubna na Novém Zélandu.
„V týmu již máme asijsko-pacifického šampiona Jana Kopeckého a mistra Evropy Esapekku Lappiho, kteří v uplynulých letech podali vynikající výkony. Abychom byli na budoucnost ještě lépe připraveni, vsadili jsme na další velice talentovanou dvojici - Pontuse Tidemanda a Emila Exelssona,“ říká šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.
24letý Tidemand své schopnosti již velice působivě prokázal během své zatím krátké kariéry. Po úspěších v kartingu se v roce 2011 stal nejmladším švédským mistrem v rally všech dob. V roce 2013 získal titul juniorského mistra světa v rally a v loňském roce na sebe upozornil vystoupeními v mistrovství světa FIA v rallycrossu a ve WRC-2. Tidemand s navigátorem Emilem Axelssonem mimo jiné vyhrál svou třídu na ADAC Rallye Deutschland.
Podpisem smlouvy se ŠKODA Motorsport nyní Tidemand udělal další krok na kariérním žebříčku. „Těším se na novou výzvu. Jsem hrdý, že moje jméno nyní figuruje na seznamu pilotů ŠKODA - jedné z nejúspěšnějších značek v rallyovém sportu,“ říká Pontus Tidemand.
„Uděláme vše pro to, abychom co nejdříve jeli o místa na stupních vítězů a o vítězství,“ říká jeho zkušený spolujezdec Emil Axelsson (31). Tato dvojice již má zkušenosti s rallyovými speciály ŠKODA: V roce 2014 triumfovali s vozem Fabia Super 2000 na Rally Finnskog v Norsku. A právě s tímto modelem odstartují i do první soutěže APRC na Novém Zélandu.
„Pevně věříme v kvality Pontuse Tidemanda a Emila Axelssona,“ říká Hrabánek a dodává: „Plánujeme, že náš nový tým ještě v tomto roce pojede v APRC s novým vozem ŠKODA Fabia R 5, ostatně finále sezóny se opět pojede na našem nejdůležitějším trhu - v Číně.“
Škoda Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.