Zákaznický program ŠKODA Motorsport pokračuje. Zájem o nový rallyový speciál Fabia R5 je již nyní u zákazníků obrovský.
Zákaznický program ŠKODA Motorsport bude po úspěších s vozem Fabia Super 2000 pokračovat i s novým speciálem Fabia R5. Zájem o nový soutěžní vůz této značky je ve světě rally již nyní obrovský. Existuje dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem.
„Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R5 navazovat,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“
To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti - Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R5 jím v budoucnu bude také,“ říká Baumschlager. „Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní.“
Zájemci o žhavou novinku Fabia R5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ říká Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci.
Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je - v souladu s předpisy FIA - vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.