Zákaznický program ŠKODA Motorsport pokračuje. Zájem o nový rallyový speciál Fabia R5 je již nyní u zákazníků obrovský.
Zákaznický program ŠKODA Motorsport bude po úspěších s vozem Fabia Super 2000 pokračovat i s novým speciálem Fabia R5. Zájem o nový soutěžní vůz této značky je ve světě rally již nyní obrovský. Existuje dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem.
„Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R5 navazovat,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“
To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti - Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R5 jím v budoucnu bude také,“ říká Baumschlager. „Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní.“
Zájemci o žhavou novinku Fabia R5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ říká Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci.
Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je - v souladu s předpisy FIA - vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?