Zákaznický program ŠKODA Motorsport pokračuje. Zájem o nový rallyový speciál Fabia R5 je již nyní u zákazníků obrovský.
Zákaznický program ŠKODA Motorsport bude po úspěších s vozem Fabia Super 2000 pokračovat i s novým speciálem Fabia R5. Zájem o nový soutěžní vůz této značky je ve světě rally již nyní obrovský. Existuje dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem.
„Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R5 navazovat,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“
To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti - Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R5 jím v budoucnu bude také,“ říká Baumschlager. „Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní.“
Zájemci o žhavou novinku Fabia R5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ říká Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci.
Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je - v souladu s předpisy FIA - vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.