AKTUALIZACE PO RZ21; První šotolinová soutěž roku se odehrává v Mexiku. Zdejší vysokohorské tratě poutají pozornost především díky ztrátě výkonu, kterým vozy trpí - auta ztratí zhruba 20 %. Podaří se někomu zastavit vítězné tažení Ogiera?
Po RZ21:
Thierry Neuville využil posledních 12,5 kilometrů soutěže k tomu, aby se posunul ještě o další dvě místa vpřed ve výsledkové listině. Nakonec tak z Mexika odjíždí tovární jezdec Hyundai se 4 body namísto 1 (po připočtení bodu z Power Stage dokonce s 5). Na tu bídu v pátek večer to Belgičan ještě dobře zachránil. O vítězi soutěže nemohlo být pochyb, Ogier si navíc vyjel další 3 body navíc za vítězství z Power Stage a z Mexika si veze maximální bodový zisk.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Andreas Mikkelsen +2 body3) Thierry Neuville +1 bod
Výsledky po RZ21
Po RZ20:
Předposlední test soutěže vyhrál Thierry Neuville před Jari-Mattim Latvalou. Oba jezdci si budou brousit zuby na bonusové body z Power Stage. Třetí čas zajel Mads Ostberg, který mírně navýšil svoje vedení před Andreasem Mikkelsenem v boji o druhou příčku. Před závěrečným testem dělí oba jezdce 8,6s. Neuville se svým časem přiblížil za Ketomaau a Fuchse. Ogier se nechal slyšet, že na Power Stage pojede na body. V poslední zatáčce vyjel ven z tratě Prokop a udělal defekt, Evans na trati narazil na krávy.
Výsledky po RZ20
Po RZ19:
Thierry Neuville se dokázal na téměř 56 kilometrů dlouhém testu postoupit na 10. místo. Vyhrál jej Mads Ostberg, kterému jde o udržení si druhého místa celkově, protože na Mikkelsena má naskok pouhých osmi vteřinek a Nor by dobrý výsledek potřeboval jako sůl. Na této RZ musel odstoupit Lorenzo Bertelli. Ital na své Fiestě ulomil kolo.
Výsledky po RZ19
neděle
Po RZ18:
Po RZ12 na posádky čekaly ještě dvě měřené úseky před sevisem. RZ13, která byla televizí živě přenášena, vyhrál Dani Sordo na Hyundai o 0,6s před Sébastienem Ogierem. Obecně vzato na této poměrně krátké (něco přes 8 km) zkoušce nebyly rozdíly mezi posádkami moc velké - desátý Benito Guerra ztratil jen 12,4s. V průběžném pořadí se na desáté místo propadl Jari-Matti Latvala, který do této zkoušky už ani nenastoupil. V cíli zkoušky si na problémy s brzdami stěžovali Paddon a Meeke.
RZ14 byla jen městskou speciálkou v Leónu. Nejrychlejší čas na ní zajel Robert Kubica s Fordem. Druhý čas zajeli shodně tři jezdci - Ogier, Sordo a náš Martin Prokop (+0,2s). Pátý čas (+0,3s) zajeli také hned tři jezdci - Ostberg, Neuville a Mikkelsen.
Odpoledne (místního času) na posádky čekaly druhé průjezdy stejných zkoušek, které se jely dopoledne. RZ14 se stala kořistí Seba Ogiera. Mikkelsen nebo Ostberg sice neztratili moc (0,8 respektive 5,6s), ale Ogier samozřejmě zase o něco navýšil svoje průběžné vedení. Už na 12. místo poskočil Thierry Neuville, který má po včerejší nehodě co dohánět. Defekt levého předního kola dostal Dani Sordo a ztratil 59s.
RZ16 byla druhým průjezdem takřka 43 kilometrové zkoušky. Vítězství si připsal Mads Ostberg na Citroënu, který jede moc pěknou soutěž. Zajímavé bylo, že takto dlouhou zkoušku dokázali jet více méně ve stejném tempu na špici hned tři jezdci: Vedle vítěze Ostberga i Mikkelsen (+1,1s) a Ogier (+1,7s). Čtvrtý Neuville už ztrácel 16s. V TOP10 došlo ke změně v průběžném pořadí, když se Nasser Al-Attiyah posunul na průběžné sedmé místo před Yuryho Protasova, který měl problémy a ztratil více jak 8 minut a 14 vteřin. Na desáté místo se propadl Jari Ketomaa, který na RZ také nechal hodně času (+4:40 min). Na deváté místo se tedy posunul Nicolás Fuchs.
RZ17 se stala kořistí Sébastiena Ogiera, za ním dojeli Mikkelsen (+2,1s) a Ostberg (+2,4s). Oba Norové spolu bojují o druhé místo. Problémy Protasova pokračovaly i nadále, když se Ukrajinec propadl mimo TOP10. Díky tomu postoupil do bodované destíky Abdulaziz Al-Kuwari s Fordem RRC.
Na RZ18 Mikkelsen najel dalších 1,2s na Osberga. Po sobotě oba jezdce dělí 4,5s, navrch má zatím jezdec Citroënu. Jejich souboj o druhou příčku bude ozdobou zítřejší etapy. Shodně druhý čas zajeli Ogier a Sordo.
Výsledky po RZ18
Po RZ12:
Na takřka 43 kilometrů dlouhé RZ12 chyboval Jari-Matti Latvala, když trefil břeh a ulomil levé zadní kolo. Fin ztratil více jak 6 minut a přišel samozřejmě o veškeré naděje na solidní výsledek. Do servisu zbývají ještě dvě měřené zkoušky, sice jen asi 10 ostrých kilometrů, ale i tak... Díky tomu se na druhé místo posouvá Mads Ostberg a poslední místo na podium průběžně obsadil Andreas Mikkelsen.
Výsledky po RZ11
Po RZ11:
Mechanikům M-Sportu se sice povedl heroický výkon, když dokázali dát Ford Fiesta RS WRC Otta Tänaka do provozuschopného stavu, avšak jezdec musel kvůli překročení času odstoupit ještě před startem druhé etapy - alespoň v neděli jej chce ale tým vrátit. Do soutěže se ale vrátili další včerejší odpadlíci - Paddon, Neuville, Kubica, Meeke, Bertelli nebo Guerra.
Ti startují před hlavním polem WRC, což je dar pro Ogiera. Francouz má tak již značně vyčištěnou trať a z toho také vytěžil nejrychlejší čas. I když zkoušku vyhrál jen o 0,2s před Latvalou. Třetí byl Ostberg a čtvrtý Sordo, který měl menší problémy s brzdami.
Výsledky po RZ11
sobota
Po RZ10:
První etapu zakončila 4,5km dlouhá speciálka. Z vítězství se v ní radoval Sébastien Ogier s Volkswagenem, který je po prvním dni na čele průběžného pořadí. Druhý byl Dani Sordo a třetí Martin Prokop, který je po prvním dni sedmý.
Výsledky po RZ10
Po RZ9:
Mads Ostberg vyhrál první měřený test v letošním ročníku Rally Mexiko. Nor o 3,4s předčil Jariho-Mattiho Latvalu a o 4,6s Sébastiena Ogiera. Tovární jezdec Citroënu se tak distancoval od svého krajana ve třetím Volkswagenu, Mikkelsena. Sordo čtvrtým časem poodjel Martinu Prokopovi.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZPo RZ8:
RZ7 si za rámeček nedají u Hyundai. Thierry Neuville udělal v závěru zkoušku defekt a ve snaze minimalizovat ztrátu přehnal svoje tempo a šel přes střechu. Belgičan měl soutěž skvěle rozjetou a sekundoval se starou i20 WRC továrním Volkswagenům. Také Dani Sordo neodjel test bez problémů, když i on dojel do cíle s defektem (ztratil 33s). S vylomeným kolem do cíle dojel také Benito Guerra.
Test vyhrál Latvala, který odpoledne ještě nenašel přemožitele a postupně umazává ztrátu z rána. Druhý čas zajel skvěle jedou Ogier, který přiznal, že už čištění odpoledne nehraje takovou roli jako ráno. V závěru TOP10 už jsou nejrychlejší piloti z WRC2.
Výsledky po RZ8
Po RZ7:
Jari-Matti Latvala po obědě na nic nečekal a začal v umazávání své ztráty z dopolední sekce. Fin vyhrál RZ7 o 1,6s před Ogierem. Třetí čas zaznamenal s konečně plně fungujícím Hyundai Dani Sordo, za Latvalou zaostal o 1,8s. Těsně se bojuje v závěru TOP10, Protasov (vedoucí muž WRC2) se propadl z 9. místa na 11., bodovanou příčku mu uzmul Ital Bertelli. 10. je stále domácí matador Guerra.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůzservis
Po RZ6:
Krátkou speciálku vyhrál Sébastien Ogier o 0,1s před Martinem Prokopem. Dařilo se i Italovi Bertellimu, který ztratil na vítěze jen 0,4s. I kilometr měřeného testu stačil Andreasi Mikkelsenovi k tomu, aby se posunul před Elfyna Evanse.
Výsledky po RZ6
Po RZ5:
Thierry Neuville se snaží dotáhnout ztrátu, kterou nabral chybou v závěru předchozí zkoušky. Belgičan pátý test vyhrál s náskokem 4,4s na Ogiera. Elfyn Evans obral o pozici Andrease Mikkelsena. Dani Sordo má problémy s převodovkou, protože jede až na úrovní nejrychlejšího soukromníka - Martina Prokopa. V tomto testu se povedlo továrnímu pilotovi Hyundai dostat se v celkovém pořadí před našeho zástupce. Z 9. místa vypadl Bertelli (11.), jehož místo převzal Protasov s další Fiestou, ovšem pouze ve specifikaci RRC. 10. Guerra si svoje místo udržel.
Výsledky po RZ5
Po RZ4:
Robert Kubica po startu zkoušky doslova letěl, když měl na druhém mezičase náskok na Ogiera už 11 vteřin, jenže svoji snahu přehnal a havaroval. S poškozeným zadním zavěšením musel vzdát také Hayden Paddon. Aby toho nebylo málo, chybu udělal i Kris Meeke. Po projetí devíti vozů byla zkouška zastavena a jezdci budou dostávat náhradní časy. Trať zkoušky měla přes 44 kilometrů.
Seznační prvenství si tak připisuje Sébastien Ogier. Francouze podle mezičasů dost stíhal Thierry Neuville, jenže v poslední části testu byl na hruba 10 vteřin mimo trať. Druhý čas zajel Mads Ostberg, kterého zřejmě už tak netrápily problémy s převodovkou, a třetí byl Elfyn Evans. Velkou krizovku po startu hlásil Martin Prokop a ze startu se nemohl odlepit Dani Sordo s druhým Hyundai.
Výsledky po RZ4
Po RZ3:
Start do soutěže se vůbec nepovedl Ottu Tänakovi s továrním Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. Estonec 'zahodil' auto hned na první pořádné zkoušce a šance na dobrý výsledek se rozplynuly. Posádka je ale naštěstí v pořádku. Nicméně z úvodních tří soutěží si tedy Ott připisuje dvě chyby a jedno dojetí, to se Malcolmovi Wilsonovi líbit nebude...
Technické problémy trápí Madse Ostberga. Nor v cíli zkoušky hlásil stejný problém jako ve Švédsku, tedy s převodovkou, ze které 'vypadávají' stupně (vyřazuje se na neutrál). Nejrychlejší čas zaznamenal Kris Meeke s druhým továrním Citroënem. Druhý nejrychlejší byl Neuville, třetí Ogier. Sympatický čtvrtý čas zajel při svém druhém zdejším startu Kubica. Na prvních čtyřech místech jsou 4 různé vozy.
Výsledky po RZ3
pátek
Po RZ2:
RZ2, která se jela asi o půl čtvrté našeho času, byla také krátkou superspeciálkou - měřila jen 4,6 km. Nejrychlejší čas na ní zajel Sébastien Ogier, druhý byl (+1,2s) Andreas Mikkelsen a třetí (+1,3s) Jari-Matti Latvala. Ogier se tak posunul do průběžného čela soutěže. Zajímavé bylo, že pořadatelé zkoušku uměle nakropili vodou, na což si ztěžoval třeba Bertelli a náš Martin Prokop a Elfyn Evans na zkoušce zažili krizovky.
Výsledky po RZ2
Po RZ1:
Třetí podnik MS v rally otevírala krátká, 1,01 km dlouhá, superspeciálka. Jelo se ve 2 hodiny ráno našeho času. Rozdíly mezi posádkami tak jsou velmi malé. Do průběžného vedení soutěže se dostal Thierry Neuville a pouze 0,2s ztratil Ital Lorenzo Bertelli s Fordem. Jedná se o velmi známou a spektakulární zkoušku, která vede také tunelem. V cíli RZ jsme registrovali prasklý ráfek na zadním kole Roberta Kubici.
Výsledky po RZ1
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.