První šotolinová soutěž začíná už zítra brzy ráno (středoevropského času) a dnes navečer byl na programu shakedown.
Trať shakedownu měřila 5,5 kilometru. Vítěz úvodních dvou soutěží jasně vyhrál shakedown, když druhého Neuvillea porazil o 2,2s. Zdá se tedy, že modifikovaný systém vstřikování paliva, který Hyundai vyvinul pro omezení vlivu vysoké nadmořské výšky, docela funguje.
"Jsem spokojen s nastavením auta a všechno fungovalo dobře, to ale neznamená, že to tak bude po celou dobu soutěže. Uvidíme, co budeme schopni zvádnout. Pokusíme se vymyslet nějaké řešení pro to, abychom kompenzovali podmínky, kterým budeme čelit. Je to jednoduché, když jste první auto na trati, tak nemáte takovou přilnavost. Proto tedy vymýšlíme nastavení, které nám dá co největší přilnavost!" prozradil Sébastien Ogier.
Do druhého Hyundai se vrací Dani Sordo po zranění, které jej donutilo vynechat Švédsko. Španěl 3,6 km po startu ve svém čtvrtém průjezdu ale havaroval. Auto by nemělo být poškozené, avšak Španěl nebyl schopný pokračovat.
Jen tak tak stihl soutěž tým FWRT - jeho kontejner byl ztracen při přepravě a nakonec do Léonu dorazil ráno ve 2:00 (místního času). Tým poté konečně mohl v servisním parku postavit zázemí.
Výsledky shakedownu:
1) Sébastien Ogier 3:47,6 min.2) Thierry Neuville +2,2s3) Kris Meeke +2,5s4) Mads Ostberg +2,6s4) Jari-Matti Latvala +2,6s6) Andreas Mikkelsen +2,7s7) Robert Kubica +3,0s8) Dani Sordo +5,0s9) Elfyn Evans +6,4s10) Ott Tänak +6,5s11) Hayden Paddon +7,0s12) Benito Guerra +7,7s13) Lorenzo Bertelli +8,8s14) Martin Prokop +10,6s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?