První šotolinová soutěž začíná už zítra brzy ráno (středoevropského času) a dnes navečer byl na programu shakedown.
Trať shakedownu měřila 5,5 kilometru. Vítěz úvodních dvou soutěží jasně vyhrál shakedown, když druhého Neuvillea porazil o 2,2s. Zdá se tedy, že modifikovaný systém vstřikování paliva, který Hyundai vyvinul pro omezení vlivu vysoké nadmořské výšky, docela funguje.
"Jsem spokojen s nastavením auta a všechno fungovalo dobře, to ale neznamená, že to tak bude po celou dobu soutěže. Uvidíme, co budeme schopni zvádnout. Pokusíme se vymyslet nějaké řešení pro to, abychom kompenzovali podmínky, kterým budeme čelit. Je to jednoduché, když jste první auto na trati, tak nemáte takovou přilnavost. Proto tedy vymýšlíme nastavení, které nám dá co největší přilnavost!" prozradil Sébastien Ogier.
Do druhého Hyundai se vrací Dani Sordo po zranění, které jej donutilo vynechat Švédsko. Španěl 3,6 km po startu ve svém čtvrtém průjezdu ale havaroval. Auto by nemělo být poškozené, avšak Španěl nebyl schopný pokračovat.
Jen tak tak stihl soutěž tým FWRT - jeho kontejner byl ztracen při přepravě a nakonec do Léonu dorazil ráno ve 2:00 (místního času). Tým poté konečně mohl v servisním parku postavit zázemí.
Výsledky shakedownu:
1) Sébastien Ogier 3:47,6 min.2) Thierry Neuville +2,2s3) Kris Meeke +2,5s4) Mads Ostberg +2,6s4) Jari-Matti Latvala +2,6s6) Andreas Mikkelsen +2,7s7) Robert Kubica +3,0s8) Dani Sordo +5,0s9) Elfyn Evans +6,4s10) Ott Tänak +6,5s11) Hayden Paddon +7,0s12) Benito Guerra +7,7s13) Lorenzo Bertelli +8,8s14) Martin Prokop +10,6s
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?