ŠKODA žene vývoj nového vozu Fabia R5 na plné obrátky vpřed. Tovární jezdec Kopecký bude v následujících týdnech testovat po celé Evropě.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 nadchl i zkušeného jezdce rally Jana Kopeckého (CZ). Po historickém double v titulech v Mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) a v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) je vývoj nového rallyového speciálu pro 33letého jezdce další výzvou. Tovární jezdec ŠKODA Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ) jsou důležitými členy testovacího týmu ŠKODA Motorsport.
„U značky ŠKODA perfektně spolupracuje ve velmi dobrém týmu mnoho inženýrů z různých zemí. Jsem přesvědčen o tom, že naši hoši opět vyšlou na trať prvotřídní rallyový speciál. Moje zkušenosti s novým vozem Fabia R5 jsou zatím velice pozitivní,“ říká Jan Kopecký. Právě v době kolem svých 33. narozenin 28. ledna testoval novou naději značky ŠKODA na různých tratích. Další testy za volantem nového vozu Fabia R5 jsou naplánovány na následující dny a týdny po celé Evropě.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Silné zrychlení vozu s pohonem všech kol Kopeckého nadchlo: „Je to velká radost, jet s úplně novým autem se silným turbomotorem. Samozřejmě musím přizpůsobit svůj jezdecký styl, protože je to přece jen změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000.“ Fabia Super 2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem za 114 let historie motoristického sportu značky ŠKODA, v něm také Kopecký dosáhl svých historických triumfů.
Po titulu mistra Evropy v roce 2013 následovala koruna v kontinentálním Asijsko-pacifickém šampionátu v loňském roce. „Byly to dva grandiózní roky. Vrcholem byl bezpochyby rok 2014, během kterého jsme mohli sbírat cenné zkušenosti na šotolině mezi Austrálií a Čínou.“ Na důležitém trhu pro značku ŠKODA, v Číně, dovršili Kopecký/Dresler bezvadnou bilanci značky v APRC a dosáhli šesti vítězství v šesti soutěžích, čímž dokončili hattrick v titulech pro značku ŠKODA.
V prvním pololetí stojí vývoj nového vozu Fabia R5 v centru plánů Jana Kopeckého. Nový rallyový speciál, postavený na základě sériového modelu Fabia, již nyní vyvolává velký zájem zákazníků. Homologace vozu ŠKODA Fabia R5 Světovou motoristickou federací FIA je plánována do poloviny roku 2015. Kopecký, který jel za tým ŠKODA Motorsport poprvé již před celým desetiletím, se již nyní těší na nový, homologovaný vůz: „Nová Fabia R5 má všechny předpoklady pro to, aby pokračovala v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.