ŠKODA žene vývoj nového vozu Fabia R5 na plné obrátky vpřed. Tovární jezdec Kopecký bude v následujících týdnech testovat po celé Evropě.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 nadchl i zkušeného jezdce rally Jana Kopeckého (CZ). Po historickém double v titulech v Mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) a v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) je vývoj nového rallyového speciálu pro 33letého jezdce další výzvou. Tovární jezdec ŠKODA Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ) jsou důležitými členy testovacího týmu ŠKODA Motorsport.
„U značky ŠKODA perfektně spolupracuje ve velmi dobrém týmu mnoho inženýrů z různých zemí. Jsem přesvědčen o tom, že naši hoši opět vyšlou na trať prvotřídní rallyový speciál. Moje zkušenosti s novým vozem Fabia R5 jsou zatím velice pozitivní,“ říká Jan Kopecký. Právě v době kolem svých 33. narozenin 28. ledna testoval novou naději značky ŠKODA na různých tratích. Další testy za volantem nového vozu Fabia R5 jsou naplánovány na následující dny a týdny po celé Evropě.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Silné zrychlení vozu s pohonem všech kol Kopeckého nadchlo: „Je to velká radost, jet s úplně novým autem se silným turbomotorem. Samozřejmě musím přizpůsobit svůj jezdecký styl, protože je to přece jen změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000.“ Fabia Super 2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem za 114 let historie motoristického sportu značky ŠKODA, v něm také Kopecký dosáhl svých historických triumfů.
Po titulu mistra Evropy v roce 2013 následovala koruna v kontinentálním Asijsko-pacifickém šampionátu v loňském roce. „Byly to dva grandiózní roky. Vrcholem byl bezpochyby rok 2014, během kterého jsme mohli sbírat cenné zkušenosti na šotolině mezi Austrálií a Čínou.“ Na důležitém trhu pro značku ŠKODA, v Číně, dovršili Kopecký/Dresler bezvadnou bilanci značky v APRC a dosáhli šesti vítězství v šesti soutěžích, čímž dokončili hattrick v titulech pro značku ŠKODA.
V prvním pololetí stojí vývoj nového vozu Fabia R5 v centru plánů Jana Kopeckého. Nový rallyový speciál, postavený na základě sériového modelu Fabia, již nyní vyvolává velký zájem zákazníků. Homologace vozu ŠKODA Fabia R5 Světovou motoristickou federací FIA je plánována do poloviny roku 2015. Kopecký, který jel za tým ŠKODA Motorsport poprvé již před celým desetiletím, se již nyní těší na nový, homologovaný vůz: „Nová Fabia R5 má všechny předpoklady pro to, aby pokračovala v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?