ŠKODA žene vývoj nového vozu Fabia R5 na plné obrátky vpřed. Tovární jezdec Kopecký bude v následujících týdnech testovat po celé Evropě.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 nadchl i zkušeného jezdce rally Jana Kopeckého (CZ). Po historickém double v titulech v Mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) a v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) je vývoj nového rallyového speciálu pro 33letého jezdce další výzvou. Tovární jezdec ŠKODA Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ) jsou důležitými členy testovacího týmu ŠKODA Motorsport.
„U značky ŠKODA perfektně spolupracuje ve velmi dobrém týmu mnoho inženýrů z různých zemí. Jsem přesvědčen o tom, že naši hoši opět vyšlou na trať prvotřídní rallyový speciál. Moje zkušenosti s novým vozem Fabia R5 jsou zatím velice pozitivní,“ říká Jan Kopecký. Právě v době kolem svých 33. narozenin 28. ledna testoval novou naději značky ŠKODA na různých tratích. Další testy za volantem nového vozu Fabia R5 jsou naplánovány na následující dny a týdny po celé Evropě.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Silné zrychlení vozu s pohonem všech kol Kopeckého nadchlo: „Je to velká radost, jet s úplně novým autem se silným turbomotorem. Samozřejmě musím přizpůsobit svůj jezdecký styl, protože je to přece jen změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000.“ Fabia Super 2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem za 114 let historie motoristického sportu značky ŠKODA, v něm také Kopecký dosáhl svých historických triumfů.
Po titulu mistra Evropy v roce 2013 následovala koruna v kontinentálním Asijsko-pacifickém šampionátu v loňském roce. „Byly to dva grandiózní roky. Vrcholem byl bezpochyby rok 2014, během kterého jsme mohli sbírat cenné zkušenosti na šotolině mezi Austrálií a Čínou.“ Na důležitém trhu pro značku ŠKODA, v Číně, dovršili Kopecký/Dresler bezvadnou bilanci značky v APRC a dosáhli šesti vítězství v šesti soutěžích, čímž dokončili hattrick v titulech pro značku ŠKODA.
V prvním pololetí stojí vývoj nového vozu Fabia R5 v centru plánů Jana Kopeckého. Nový rallyový speciál, postavený na základě sériového modelu Fabia, již nyní vyvolává velký zájem zákazníků. Homologace vozu ŠKODA Fabia R5 Světovou motoristickou federací FIA je plánována do poloviny roku 2015. Kopecký, který jel za tým ŠKODA Motorsport poprvé již před celým desetiletím, se již nyní těší na nový, homologovaný vůz: „Nová Fabia R5 má všechny předpoklady pro to, aby pokračovala v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.