ŠKODA žene vývoj nového vozu Fabia R5 na plné obrátky vpřed. Tovární jezdec Kopecký bude v následujících týdnech testovat po celé Evropě.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 nadchl i zkušeného jezdce rally Jana Kopeckého (CZ). Po historickém double v titulech v Mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) a v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) je vývoj nového rallyového speciálu pro 33letého jezdce další výzvou. Tovární jezdec ŠKODA Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ) jsou důležitými členy testovacího týmu ŠKODA Motorsport.
„U značky ŠKODA perfektně spolupracuje ve velmi dobrém týmu mnoho inženýrů z různých zemí. Jsem přesvědčen o tom, že naši hoši opět vyšlou na trať prvotřídní rallyový speciál. Moje zkušenosti s novým vozem Fabia R5 jsou zatím velice pozitivní,“ říká Jan Kopecký. Právě v době kolem svých 33. narozenin 28. ledna testoval novou naději značky ŠKODA na různých tratích. Další testy za volantem nového vozu Fabia R5 jsou naplánovány na následující dny a týdny po celé Evropě.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Silné zrychlení vozu s pohonem všech kol Kopeckého nadchlo: „Je to velká radost, jet s úplně novým autem se silným turbomotorem. Samozřejmě musím přizpůsobit svůj jezdecký styl, protože je to přece jen změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000.“ Fabia Super 2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem za 114 let historie motoristického sportu značky ŠKODA, v něm také Kopecký dosáhl svých historických triumfů.
Po titulu mistra Evropy v roce 2013 následovala koruna v kontinentálním Asijsko-pacifickém šampionátu v loňském roce. „Byly to dva grandiózní roky. Vrcholem byl bezpochyby rok 2014, během kterého jsme mohli sbírat cenné zkušenosti na šotolině mezi Austrálií a Čínou.“ Na důležitém trhu pro značku ŠKODA, v Číně, dovršili Kopecký/Dresler bezvadnou bilanci značky v APRC a dosáhli šesti vítězství v šesti soutěžích, čímž dokončili hattrick v titulech pro značku ŠKODA.
V prvním pololetí stojí vývoj nového vozu Fabia R5 v centru plánů Jana Kopeckého. Nový rallyový speciál, postavený na základě sériového modelu Fabia, již nyní vyvolává velký zájem zákazníků. Homologace vozu ŠKODA Fabia R5 Světovou motoristickou federací FIA je plánována do poloviny roku 2015. Kopecký, který jel za tým ŠKODA Motorsport poprvé již před celým desetiletím, se již nyní těší na nový, homologovaný vůz: „Nová Fabia R5 má všechny předpoklady pro to, aby pokračovala v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?