ŠKODA žene vývoj nového vozu Fabia R5 na plné obrátky vpřed. Tovární jezdec Kopecký bude v následujících týdnech testovat po celé Evropě.
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 nadchl i zkušeného jezdce rally Jana Kopeckého (CZ). Po historickém double v titulech v Mistrovství Evropy FIA v rally (ERC) a v Asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) je vývoj nového rallyového speciálu pro 33letého jezdce další výzvou. Tovární jezdec ŠKODA Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ) jsou důležitými členy testovacího týmu ŠKODA Motorsport.
„U značky ŠKODA perfektně spolupracuje ve velmi dobrém týmu mnoho inženýrů z různých zemí. Jsem přesvědčen o tom, že naši hoši opět vyšlou na trať prvotřídní rallyový speciál. Moje zkušenosti s novým vozem Fabia R5 jsou zatím velice pozitivní,“ říká Jan Kopecký. Právě v době kolem svých 33. narozenin 28. ledna testoval novou naději značky ŠKODA na různých tratích. Další testy za volantem nového vozu Fabia R5 jsou naplánovány na následující dny a týdny po celé Evropě.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. Silné zrychlení vozu s pohonem všech kol Kopeckého nadchlo: „Je to velká radost, jet s úplně novým autem se silným turbomotorem. Samozřejmě musím přizpůsobit svůj jezdecký styl, protože je to přece jen změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000.“ Fabia Super 2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem za 114 let historie motoristického sportu značky ŠKODA, v něm také Kopecký dosáhl svých historických triumfů.
Po titulu mistra Evropy v roce 2013 následovala koruna v kontinentálním Asijsko-pacifickém šampionátu v loňském roce. „Byly to dva grandiózní roky. Vrcholem byl bezpochyby rok 2014, během kterého jsme mohli sbírat cenné zkušenosti na šotolině mezi Austrálií a Čínou.“ Na důležitém trhu pro značku ŠKODA, v Číně, dovršili Kopecký/Dresler bezvadnou bilanci značky v APRC a dosáhli šesti vítězství v šesti soutěžích, čímž dokončili hattrick v titulech pro značku ŠKODA.
V prvním pololetí stojí vývoj nového vozu Fabia R5 v centru plánů Jana Kopeckého. Nový rallyový speciál, postavený na základě sériového modelu Fabia, již nyní vyvolává velký zájem zákazníků. Homologace vozu ŠKODA Fabia R5 Světovou motoristickou federací FIA je plánována do poloviny roku 2015. Kopecký, který jel za tým ŠKODA Motorsport poprvé již před celým desetiletím, se již nyní těší na nový, homologovaný vůz: „Nová Fabia R5 má všechny předpoklady pro to, aby pokračovala v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?