Andreas Mikkelsen přiznal, že po příjezdu do servisu nedokázal udržet svoje emoce po prohrané bitvě o vítězství s Ogierem. S odstupem času si ale Nor uvědomuje, že je i mistr světa porazitelný.
Tlak na Mikkelsena byl v poslední etapě Rally Sweden obrovský. Až po příjezdu do servisní zóny v Hagforsu byl schopný promluvit o jednom z nejnapínavějších finišů v historii vůbec, kde nakonec vítězství připadlo Sébastienu Ogierovi a druhé místo si odváží Thierry Neuville.
"Když jsem dojel do cíle zkoušky, tak jsem byl hodně zklamaný. Ale ne tak, jako když jsem dojel do servisu. Když jedete zpět do servisu, tak se dostaví všechny ty emoce a začnete přemýšlet o tom, co se stalo. Pak je to opravdu těžké. Rozhodli jsme se, že na posledním testu pojedeme na maximum, abychom zkusili vyjet první vítězství.
Začali jsme opravdu dobře, ale pak jsem na konci udělal chybu, která byla opravdu devastující. Když jste zaseknutí v bariéře, tak si nestačíte uvědomit, co se vlastně stalo. Zadní částí auta jsme trefili bariéru, náraz poté poslal do sněhu předek. Nohu z plynu jsem nesundal, abychom se z toho dostali, jenže jsme se ještě víc zahrabali.
Mikkelsen již nechce hrát u Volkswagenu třetí housle, ale chce bojovat s Ogierem o vítězství
Naštěstí tam bylo dost diváků, kteří nás dostali zpět na trať. Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko vítězství, ale jsem si jistý, že už není daleko. Zkušenost z boje o vítězství a z toho, když jsem bránil své vedení, je pro mě absolutně nová. To si odnesu do dalších soutěží. Pokud se znovu dostanu do takové situace, pak ji snad zvládnu lépe.
Jsem si ale jistý, že mohu porazit Seba [Ogiera]. Také vím, že jsme schopni po dobu celé soutěže vyvinout tlak. Je určitě těžší, když máte náskok 20s a musíte jej bránit, než když jste 20s za někým a útočíte. Lovec jede prostě flat-out, lovený musí zvolit riziko, které je ochotný podstoupit. Hlavním cílem ale není vítězství, nýbrž vylepšení 3. místa v celkovém hodnocení. Daleko raději bych ale postoupil ještě o další příčku výš."
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.