Mikkelsen po podiu, které oplakal: Vím, že Ogiera zvládnu porazit

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. února 2015 15:06
Sdílej:

Andreas Mikkelsen přiznal, že po příjezdu do servisu nedokázal udržet svoje emoce po prohrané bitvě o vítězství s Ogierem. S odstupem času si ale Nor uvědomuje, že je i mistr světa porazitelný.

Tlak na Mikkelsena byl v poslední etapě Rally Sweden obrovský. Až po příjezdu do servisní zóny v Hagforsu byl schopný promluvit o jednom z nejnapínavějších finišů v historii vůbec, kde nakonec vítězství připadlo Sébastienu Ogierovi a druhé místo si odváží Thierry Neuville.

"Když jsem dojel do cíle zkoušky, tak jsem byl hodně zklamaný. Ale ne tak, jako když jsem dojel do servisu. Když jedete zpět do servisu, tak se dostaví všechny ty emoce a začnete přemýšlet o tom, co se stalo. Pak je to opravdu těžké. Rozhodli jsme se, že na posledním testu pojedeme na maximum, abychom zkusili vyjet první vítězství.

Začali jsme opravdu dobře, ale pak jsem na konci udělal chybu, která byla opravdu devastující. Když jste zaseknutí v bariéře, tak si nestačíte uvědomit, co se vlastně stalo. Zadní částí auta jsme trefili bariéru, náraz poté poslal do sněhu předek. Nohu z plynu jsem nesundal, abychom se z toho dostali, jenže jsme se ještě víc zahrabali.

Mikkelsen již nechce hrát u Volkswagenu třetí housle, ale chce bojovat s Ogierem o vítězství

Naštěstí tam bylo dost diváků, kteří nás dostali zpět na trať. Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko vítězství, ale jsem si jistý, že už není daleko. Zkušenost z boje o vítězství a z toho, když jsem bránil své vedení, je pro mě absolutně nová. To si odnesu do dalších soutěží. Pokud se znovu dostanu do takové situace, pak ji snad zvládnu lépe.

Jsem si ale jistý, že mohu porazit Seba [Ogiera]. Také vím, že jsme schopni po dobu celé soutěže vyvinout tlak. Je určitě těžší, když máte náskok 20s a musíte jej bránit, než když jste 20s za někým a útočíte. Lovec jede prostě flat-out, lovený musí zvolit riziko, které je ochotný podstoupit. Hlavním cílem ale není vítězství, nýbrž vylepšení 3. místa v celkovém hodnocení. Daleko raději bych ale postoupil ještě o další příčku výš."

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?