Mikkelsen po podiu, které oplakal: Vím, že Ogiera zvládnu porazit

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. února 2015 15:06
Sdílej:

Andreas Mikkelsen přiznal, že po příjezdu do servisu nedokázal udržet svoje emoce po prohrané bitvě o vítězství s Ogierem. S odstupem času si ale Nor uvědomuje, že je i mistr světa porazitelný.

Tlak na Mikkelsena byl v poslední etapě Rally Sweden obrovský. Až po příjezdu do servisní zóny v Hagforsu byl schopný promluvit o jednom z nejnapínavějších finišů v historii vůbec, kde nakonec vítězství připadlo Sébastienu Ogierovi a druhé místo si odváží Thierry Neuville.

"Když jsem dojel do cíle zkoušky, tak jsem byl hodně zklamaný. Ale ne tak, jako když jsem dojel do servisu. Když jedete zpět do servisu, tak se dostaví všechny ty emoce a začnete přemýšlet o tom, co se stalo. Pak je to opravdu těžké. Rozhodli jsme se, že na posledním testu pojedeme na maximum, abychom zkusili vyjet první vítězství.

Začali jsme opravdu dobře, ale pak jsem na konci udělal chybu, která byla opravdu devastující. Když jste zaseknutí v bariéře, tak si nestačíte uvědomit, co se vlastně stalo. Zadní částí auta jsme trefili bariéru, náraz poté poslal do sněhu předek. Nohu z plynu jsem nesundal, abychom se z toho dostali, jenže jsme se ještě víc zahrabali.

Mikkelsen již nechce hrát u Volkswagenu třetí housle, ale chce bojovat s Ogierem o vítězství

Naštěstí tam bylo dost diváků, kteří nás dostali zpět na trať. Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko vítězství, ale jsem si jistý, že už není daleko. Zkušenost z boje o vítězství a z toho, když jsem bránil své vedení, je pro mě absolutně nová. To si odnesu do dalších soutěží. Pokud se znovu dostanu do takové situace, pak ji snad zvládnu lépe.

Jsem si ale jistý, že mohu porazit Seba [Ogiera]. Také vím, že jsme schopni po dobu celé soutěže vyvinout tlak. Je určitě těžší, když máte náskok 20s a musíte jej bránit, než když jste 20s za někým a útočíte. Lovec jede prostě flat-out, lovený musí zvolit riziko, které je ochotný podstoupit. Hlavním cílem ale není vítězství, nýbrž vylepšení 3. místa v celkovém hodnocení. Daleko raději bych ale postoupil ještě o další příčku výš."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.