Šampion asijsko-pacifického mistrovství Kopecký a mistr Evropy Lappi testují v Itálii a v Česku. Fabia R5 je pokračováním 114leté historie motoristického sportu značky.
Vývoj s napětím očekávaného nového rallyového speciálu značky ŠKODA probíhá podle plánu. Fabia R5 prošla v uplynulých týdnech rozsáhlým testováním za nejrůznějších traťových a povětrnostních podmínek. Testů se zúčastnili šampion asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký a mistr Evropy Esapekka Lappi. Jako nástupce úspěšného modelu Fabia Super 2000 by měla Fabia R5 psát další úspěšnou kapitolu 114leté historie motoristického sportu značky ŠKODA.
„Novou Fabii R5 jsme úspěšně testovali na asfaltu a naposledy také na šotolině. Pocit v novém autě je na všech površích velice dobrý. Jsme na správné cestě,“ řekl spokojený Jan Kopecký.
Zkušený 33letý jezdec se při testech v Itálii koncem ledna střídal s Esapekkou Lappim. I finský mistr Evropy byl z jízdy v novém rallyovém speciálu značky ŠKODA, zatím ještě v maskovacím „zebřím“ vzhledu, nadšený: „Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Testy nového vozu Fabia R5 budou v následujících týdnech pokračovat po celé Evropě. Také zkušený belgický rallyový jezdec Freddy Loix a několikanásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager patří do týmu jezdců, který přináší důležité poznatky pro vývoj nového rallyového speciálu značky ŠKODA. Zájem o Fabii R5, vyvinutou na bázi nového sériového modelu Fabia, je nejen u zákaznických rallyových týmů velký. Už světová premiéra vozu Fabia R5 Concept Car na Essen Motor Show koncem listopadu minulého roku vzbudila zájem veřejnosti.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz Fabia R5 vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Svou soutěžní premiéru oslaví nová ŠKODA Fabia R5 po úspěšné homologaci u Světové automobilové federace FIA. Šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Chceme mít novou Fabii R5 schválenou do poloviny roku 2015. Takže jedeme zcela podle harmonogramu.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.