Šampion asijsko-pacifického mistrovství Kopecký a mistr Evropy Lappi testují v Itálii a v Česku. Fabia R5 je pokračováním 114leté historie motoristického sportu značky.
Vývoj s napětím očekávaného nového rallyového speciálu značky ŠKODA probíhá podle plánu. Fabia R5 prošla v uplynulých týdnech rozsáhlým testováním za nejrůznějších traťových a povětrnostních podmínek. Testů se zúčastnili šampion asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký a mistr Evropy Esapekka Lappi. Jako nástupce úspěšného modelu Fabia Super 2000 by měla Fabia R5 psát další úspěšnou kapitolu 114leté historie motoristického sportu značky ŠKODA.
„Novou Fabii R5 jsme úspěšně testovali na asfaltu a naposledy také na šotolině. Pocit v novém autě je na všech površích velice dobrý. Jsme na správné cestě,“ řekl spokojený Jan Kopecký.
Zkušený 33letý jezdec se při testech v Itálii koncem ledna střídal s Esapekkou Lappim. I finský mistr Evropy byl z jízdy v novém rallyovém speciálu značky ŠKODA, zatím ještě v maskovacím „zebřím“ vzhledu, nadšený: „Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Testy nového vozu Fabia R5 budou v následujících týdnech pokračovat po celé Evropě. Také zkušený belgický rallyový jezdec Freddy Loix a několikanásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager patří do týmu jezdců, který přináší důležité poznatky pro vývoj nového rallyového speciálu značky ŠKODA. Zájem o Fabii R5, vyvinutou na bázi nového sériového modelu Fabia, je nejen u zákaznických rallyových týmů velký. Už světová premiéra vozu Fabia R5 Concept Car na Essen Motor Show koncem listopadu minulého roku vzbudila zájem veřejnosti.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz Fabia R5 vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Svou soutěžní premiéru oslaví nová ŠKODA Fabia R5 po úspěšné homologaci u Světové automobilové federace FIA. Šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Chceme mít novou Fabii R5 schválenou do poloviny roku 2015. Takže jedeme zcela podle harmonogramu.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.