Šampion asijsko-pacifického mistrovství Kopecký a mistr Evropy Lappi testují v Itálii a v Česku. Fabia R5 je pokračováním 114leté historie motoristického sportu značky.
Vývoj s napětím očekávaného nového rallyového speciálu značky ŠKODA probíhá podle plánu. Fabia R5 prošla v uplynulých týdnech rozsáhlým testováním za nejrůznějších traťových a povětrnostních podmínek. Testů se zúčastnili šampion asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký a mistr Evropy Esapekka Lappi. Jako nástupce úspěšného modelu Fabia Super 2000 by měla Fabia R5 psát další úspěšnou kapitolu 114leté historie motoristického sportu značky ŠKODA.
„Novou Fabii R5 jsme úspěšně testovali na asfaltu a naposledy také na šotolině. Pocit v novém autě je na všech površích velice dobrý. Jsme na správné cestě,“ řekl spokojený Jan Kopecký.
Zkušený 33letý jezdec se při testech v Itálii koncem ledna střídal s Esapekkou Lappim. I finský mistr Evropy byl z jízdy v novém rallyovém speciálu značky ŠKODA, zatím ještě v maskovacím „zebřím“ vzhledu, nadšený: „Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Testy nového vozu Fabia R5 budou v následujících týdnech pokračovat po celé Evropě. Také zkušený belgický rallyový jezdec Freddy Loix a několikanásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager patří do týmu jezdců, který přináší důležité poznatky pro vývoj nového rallyového speciálu značky ŠKODA. Zájem o Fabii R5, vyvinutou na bázi nového sériového modelu Fabia, je nejen u zákaznických rallyových týmů velký. Už světová premiéra vozu Fabia R5 Concept Car na Essen Motor Show koncem listopadu minulého roku vzbudila zájem veřejnosti.
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz Fabia R5 vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Svou soutěžní premiéru oslaví nová ŠKODA Fabia R5 po úspěšné homologaci u Světové automobilové federace FIA. Šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Chceme mít novou Fabii R5 schválenou do poloviny roku 2015. Takže jedeme zcela podle harmonogramu.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?