Poslední čtyři roky získal Mads Ostberg ve Švédsku vždy umístění na podiovém stupínku. Teď jej čeká první start s novou DS 3 WRC, na což se Nor moc těší. Jeho cílem je stanout na nejvyšším stupínku.
WRC míří na sníh. Na rozdíl od předešlých let panují letos ve Švédsku opravdu zimní podmínky. Nízké teploty a hodně napadeného sněhu připravilo v regionu Hagfors opravdu zimní soutěž. Pro Madse Ostberga jde ve skrze o domácí soutěž - a to nejen proto, že se některé zkoušky jedou v Norsku.
V předešlých letech dokázal jezdec Citroënu, že mu tyto podmínky sedí. Čtyři podia z posledních čtyř ročníků této soutěže jsou velmi dobrou vizitkou Ostberga. "Poslední starty [ve Švédsku] proběhly dobře," vzpomíná jezdec.
Minulý týden se připravoval, jako obvykle, na Finnskog Rally - souboj o vítězství překvapivě prohrál o 5 vteřin s Andersem Grondalem (oba DS 3 R5, Ostberg pneu Michelin, Grondal pneu Pirelli). "Rally Sweden je jednou z klíčových soutěží sezony z mého pohledu. Už se nemohu dočkat, až zde odstartujeme."
Ostberg v roce 2012 s privátní Fiestou RS WRC na cestě za 3. místem
Na Monte Carlu jel Mads ještě s loňskou verzí DS 3 WRC, ve Švédsku už dostává aktuální verzi: "Bude to pro mě první start s novou DS 3 WRC specifikace 2015. Kdybych byl schopný bojovat o vítězství, pak by to byl skvělý výsledek."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?