Poslední čtyři roky získal Mads Ostberg ve Švédsku vždy umístění na podiovém stupínku. Teď jej čeká první start s novou DS 3 WRC, na což se Nor moc těší. Jeho cílem je stanout na nejvyšším stupínku.
WRC míří na sníh. Na rozdíl od předešlých let panují letos ve Švédsku opravdu zimní podmínky. Nízké teploty a hodně napadeného sněhu připravilo v regionu Hagfors opravdu zimní soutěž. Pro Madse Ostberga jde ve skrze o domácí soutěž - a to nejen proto, že se některé zkoušky jedou v Norsku.
V předešlých letech dokázal jezdec Citroënu, že mu tyto podmínky sedí. Čtyři podia z posledních čtyř ročníků této soutěže jsou velmi dobrou vizitkou Ostberga. "Poslední starty [ve Švédsku] proběhly dobře," vzpomíná jezdec.
Minulý týden se připravoval, jako obvykle, na Finnskog Rally - souboj o vítězství překvapivě prohrál o 5 vteřin s Andersem Grondalem (oba DS 3 R5, Ostberg pneu Michelin, Grondal pneu Pirelli). "Rally Sweden je jednou z klíčových soutěží sezony z mého pohledu. Už se nemohu dočkat, až zde odstartujeme."
Ostberg v roce 2012 s privátní Fiestou RS WRC na cestě za 3. místem
Na Monte Carlu jel Mads ještě s loňskou verzí DS 3 WRC, ve Švédsku už dostává aktuální verzi: "Bude to pro mě první start s novou DS 3 WRC specifikace 2015. Kdybych byl schopný bojovat o vítězství, pak by to byl skvělý výsledek."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.