Soukromník Henning Solberg se nechal slyšet, že by chtěl odjet letos všechny soutěže MS. Nor dostal opět chuť jezdit rally.
Henning Solberg, starší bratr Pettera Solberga, odjel minimálně jednu soutěž MS pokaždé od roku 1998. Mezi roky 2006 a 2011 odjel 6 kompletních sezon. V posledních letech však jezdil jen občas a mimo rally jezdil také rallycross - ať už ten evropský nebo světový.
V Monte Carlu dojel s Fordem Fiesta RS WRC za podpory společnosti Skruvat na 11. místě. Serveru wrc.com poté prozradil, že se rally opět dostala na čelo jeho zájmu: "Letos nepojedu žádný rallycross, musím se na něco zaměřit - a vybral jsem si rally. Opět mám chuť jezdit rally, pořádně, takže zde zůstanu.
Doufám, že odjedu celou sezonu. To je mým cílem." Henninga uvidíme ve Švédsku i v Mexiku určitě, po jeho boku bude sedět opět Ilka Minor. Od Portugalska se očekává, že přesedne na Ford Fiesta RS WRC specifikace 2015.
Na šotolinových soutěžích by mohl mít Henning výhodu
"Vždy jsem chtěl jezdit na maximum. Start do sezony se povedl. Věřím, že mohu být schopný bojovat [o dobré příčky] - zvláště od Portugalska dál s novým autem." Solberg spoléhá na to, že nový systém, dle kterého vedoucí jezdec šampionátu musí jet na čele soutěže první dva dny, bude hrát na šotolinových soutěžích v jeho prospěch.
"Myslím, že s poslední změnou ohledně startovního pořadí do jednotlivých etap máme šanci zajet velmi dobré výsledky, zvláště pak v Mexiku. Pro mě je to dobrý systém, pro Ogiera už méně."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?